amber sun Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Tenker på hvor vondt det gjør å ta piercing i navlen, og om hvor lang tid det tar å gro, evt. problemer, når en kan bytte til annet smykke enn det en har i beg., når en kan bade i basseng osv etterpå (hvis dette er noen en ikke bør gjøre før det gror). Sånne ting. Hva med reiser til Asia rett etter en piercing? Sikkert noen dumme spørsmål, men jeg må ha litt info her og da må jeg stille dumme spørsmål, også Det med godkjenning og hygiene hos studioet osv, vet jeg såklart om. 0 Siter
nilia Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Heisann! Jeg tok piercing i begynnelsen av juni, og synes det gjorde ganske vondt egentlig. Men som alle andre ting, så kommer det jo ann på hvilken smertegrense man har. Piercing helbredes ikke av seg selv, 95 % av helbredelsen avhenger av god rengjøring. Jeg fikk beskjed om å bruke Klorhexidin (fås kjøpt på apoteket, og det burde være 0,5 mg for siden man skal bruke det så ofte, så vil 1 mg tørke ut huden en del), og rense med morgen og kveld. Det er veldig viktig at man også renser etter at man har dusjet, slik at man får bort såperester som har kommet inn i såret. Badstue, solarium og bading skal man unngå de første 2-3 ukene. Man bør også unngå parfymerte såper og sjampo. Laktacyd er fin å bruke til kropsvask, men da må man huske å skylle piercingen godt etterpå. (Piercingen er det siste man skyller før man går ut av dusjen, og så skal man bare klappe området tørt med håndkledet (altå ikke gni). Piercingen gror raskere dersom man spiser næringsrik kost og ekstra vitaminer med sink og c-vitamin. Ellers er det "FORBUDT" med stramme bukselinninger, belter eller andre ting som skaper trykk på navlen. Ellers kommer gjerne probleme av at man rører, piller eller tukler med piercingen med uvaskede hender. Munnkontakt med piercingen, bruk av rensemiddler som er upassende eller at man ikke renser piercingen på riktig måte. Det bør gå minst 3 mnd før man skifter ut smykket man har i navlen med et annet. Da er piercingen nok grodd til at det går greit. Vanligvis tar det faktisk nesten 1 år før den er helt 100% grodd. Var det noe mer du lurte på da? Hmmm, kom ikke på noe i farten Ja, og til slutt vil jeg anbefale deg å sette inn en ring først, og så heller bytte til stav etter 3 mnd hvis det er stav du helst vil ha. Ring er lettere enn stav og holde ren, fordi man kan "snurre" den rundt, og dermed gjøre skikkelig rent inni såret. (I tillegg kan man feste slike "armbånd-charms" i ringen, og dermed få litt forandring hvis det er det man ønsker ). Men du får sikkert vite alle disse tingene og alt du lurer på, samt hvordan du skal rengjøre din piercing, på piercingstudioet. Vennlig hilsen 0 Siter
flisa Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 har bare sett stygge betennelser hvor hude svulmer opp - og nå ser navelen ut som et beltedyr...ÆSJ, det er stygt! 0 Siter
flisa Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Heisann! Jeg tok piercing i begynnelsen av juni, og synes det gjorde ganske vondt egentlig. Men som alle andre ting, så kommer det jo ann på hvilken smertegrense man har. Piercing helbredes ikke av seg selv, 95 % av helbredelsen avhenger av god rengjøring. Jeg fikk beskjed om å bruke Klorhexidin (fås kjøpt på apoteket, og det burde være 0,5 mg for siden man skal bruke det så ofte, så vil 1 mg tørke ut huden en del), og rense med morgen og kveld. Det er veldig viktig at man også renser etter at man har dusjet, slik at man får bort såperester som har kommet inn i såret. Badstue, solarium og bading skal man unngå de første 2-3 ukene. Man bør også unngå parfymerte såper og sjampo. Laktacyd er fin å bruke til kropsvask, men da må man huske å skylle piercingen godt etterpå. (Piercingen er det siste man skyller før man går ut av dusjen, og så skal man bare klappe området tørt med håndkledet (altå ikke gni). Piercingen gror raskere dersom man spiser næringsrik kost og ekstra vitaminer med sink og c-vitamin. Ellers er det "FORBUDT" med stramme bukselinninger, belter eller andre ting som skaper trykk på navlen. Ellers kommer gjerne probleme av at man rører, piller eller tukler med piercingen med uvaskede hender. Munnkontakt med piercingen, bruk av rensemiddler som er upassende eller at man ikke renser piercingen på riktig måte. Det bør gå minst 3 mnd før man skifter ut smykket man har i navlen med et annet. Da er piercingen nok grodd til at det går greit. Vanligvis tar det faktisk nesten 1 år før den er helt 100% grodd. Var det noe mer du lurte på da? Hmmm, kom ikke på noe i farten Ja, og til slutt vil jeg anbefale deg å sette inn en ring først, og så heller bytte til stav etter 3 mnd hvis det er stav du helst vil ha. Ring er lettere enn stav og holde ren, fordi man kan "snurre" den rundt, og dermed gjøre skikkelig rent inni såret. (I tillegg kan man feste slike "armbånd-charms" i ringen, og dermed få litt forandring hvis det er det man ønsker ). Men du får sikkert vite alle disse tingene og alt du lurer på, samt hvordan du skal rengjøre din piercing, på piercingstudioet. Vennlig hilsen *GRØSSER* 0 Siter
amber sun Skrevet 22. november 2004 Forfatter Skrevet 22. november 2004 Heisann! Jeg tok piercing i begynnelsen av juni, og synes det gjorde ganske vondt egentlig. Men som alle andre ting, så kommer det jo ann på hvilken smertegrense man har. Piercing helbredes ikke av seg selv, 95 % av helbredelsen avhenger av god rengjøring. Jeg fikk beskjed om å bruke Klorhexidin (fås kjøpt på apoteket, og det burde være 0,5 mg for siden man skal bruke det så ofte, så vil 1 mg tørke ut huden en del), og rense med morgen og kveld. Det er veldig viktig at man også renser etter at man har dusjet, slik at man får bort såperester som har kommet inn i såret. Badstue, solarium og bading skal man unngå de første 2-3 ukene. Man bør også unngå parfymerte såper og sjampo. Laktacyd er fin å bruke til kropsvask, men da må man huske å skylle piercingen godt etterpå. (Piercingen er det siste man skyller før man går ut av dusjen, og så skal man bare klappe området tørt med håndkledet (altå ikke gni). Piercingen gror raskere dersom man spiser næringsrik kost og ekstra vitaminer med sink og c-vitamin. Ellers er det "FORBUDT" med stramme bukselinninger, belter eller andre ting som skaper trykk på navlen. Ellers kommer gjerne probleme av at man rører, piller eller tukler med piercingen med uvaskede hender. Munnkontakt med piercingen, bruk av rensemiddler som er upassende eller at man ikke renser piercingen på riktig måte. Det bør gå minst 3 mnd før man skifter ut smykket man har i navlen med et annet. Da er piercingen nok grodd til at det går greit. Vanligvis tar det faktisk nesten 1 år før den er helt 100% grodd. Var det noe mer du lurte på da? Hmmm, kom ikke på noe i farten Ja, og til slutt vil jeg anbefale deg å sette inn en ring først, og så heller bytte til stav etter 3 mnd hvis det er stav du helst vil ha. Ring er lettere enn stav og holde ren, fordi man kan "snurre" den rundt, og dermed gjøre skikkelig rent inni såret. (I tillegg kan man feste slike "armbånd-charms" i ringen, og dermed få litt forandring hvis det er det man ønsker ). Men du får sikkert vite alle disse tingene og alt du lurer på, samt hvordan du skal rengjøre din piercing, på piercingstudioet. Vennlig hilsen Tusen takk for masse info! Har søkt litt på nett også, og lest en del. Jeg er ute etter å ha et smykke som glitrer etter at grotiden er omme, ikke stav eller lignende. Syns det er kjempelekkert, stilig og sexy. Vil bare vite en del før jeg går til studioet. Skal såklart prate med dem på studioet, også. Det eneste andre jeg lurte på var om det er noen risiko med å reise i asiatiske land kort tid etterpå. Tenker på infeksjonsfare osv. 0 Siter
amber sun Skrevet 22. november 2004 Forfatter Skrevet 22. november 2004 har bare sett stygge betennelser hvor hude svulmer opp - og nå ser navelen ut som et beltedyr...ÆSJ, det er stygt! Nei, satser nå på at det ikke blir noen sånne fæle infeksjoner, da. Det er derfor jeg vil vite mest mulig før jeg gjør det. Syns det er dritlekkert og sexy, jeg, og kommer til å gjøre det, må bare vite nok om det først. 0 Siter
nilia Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Tusen takk for masse info! Har søkt litt på nett også, og lest en del. Jeg er ute etter å ha et smykke som glitrer etter at grotiden er omme, ikke stav eller lignende. Syns det er kjempelekkert, stilig og sexy. Vil bare vite en del før jeg går til studioet. Skal såklart prate med dem på studioet, også. Det eneste andre jeg lurte på var om det er noen risiko med å reise i asiatiske land kort tid etterpå. Tenker på infeksjonsfare osv. Det vet jeg faktisk ikke. Vi dro til Gran Canaria i august ( altså 2 mnd etter at jeg hadde tatt den), og det var i alle fall ikke noe problem (da kunne jeg jo bade og alt mulig ). Så lenge du ikke bader så er det vel ikke noe problem. Grunnen til at man f.eks ikke skal ta solarium er fordi at bakteriene trives der det er varmt og klamt. Så bare du er flink til og rense godt så går det bra. Blir jo som et hvilket som helst annet sår vil jeg tro...! 0 Siter
amber sun Skrevet 22. november 2004 Forfatter Skrevet 22. november 2004 Det vet jeg faktisk ikke. Vi dro til Gran Canaria i august ( altså 2 mnd etter at jeg hadde tatt den), og det var i alle fall ikke noe problem (da kunne jeg jo bade og alt mulig ). Så lenge du ikke bader så er det vel ikke noe problem. Grunnen til at man f.eks ikke skal ta solarium er fordi at bakteriene trives der det er varmt og klamt. Så bare du er flink til og rense godt så går det bra. Blir jo som et hvilket som helst annet sår vil jeg tro...! ok, da går det nok bra hvis jeg ikke venter for lenge. Reiser ikke før slutten av januar. mvh 0 Siter
nilia Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 ok, da går det nok bra hvis jeg ikke venter for lenge. Reiser ikke før slutten av januar. mvh Åh, men da går det jo helt fint 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jeg tok piercing i navlen for noe over et år siden - og først nå syns jeg at den har grodd skikkelig. Du må være ganske nøye med rensingen og min erfaring er at man må rense mye lengre enn det man får beskjed om i piercingstudioet. Jeg renset tre ganger daglig i et par måneder, og renset deretter sporadisk (ca hver kveld) i en del måneder etter det. Jeg har hatt litt problemer med at piercingen har blitt irritert i perioder - typisk etter reiser med mye sitting på fly og varmt klamt miljø inni genseren ;-) 17. mai i bunad var heller ikke noe sjakktrekk for piercingen sin skyld... Det jeg gjør nå er bare å passe på at piercingen blir skikkelig skylt ved dusjing og at eventuel "gugge" som av og til befinner seg i selve hullet kommer ut når jeg tørker meg. De siste 4 månedene har jeg ikke hatt problemer med den i det hele tatt, men det tok altså ca et år før alt var helt skikkelig grodd. Når det gjelder å ta selve piercingen - det gjør ikke mer eller mindre vondt enn å ta hull i øret. Jeg ser at du har fått anbefaling om å sette i ring med det samme og heller skifte til noe annet senere - jeg vil heller anbefale deg å få satt i en litt for lang bøyd barbell med det samme. Da har du samme rensemuligheter som med en ring, men du slipper at piercingen gror skjevt fordi klær kommer borti ringen og trykker den mot siden. Hvis du lurer på mer, så anbefaler jeg deg piercing-forumet på sol sine sider. Det er det blitt spurt og svart om det meste innenfor temaet :-) En annen ting: når jeg sier at det tok opp mot et år før alt var grodd skikkelig, så er dette kun med tanke på rensing etc. Vondt/ømt var det kun de to første ukene. 0 Siter
amber sun Skrevet 22. november 2004 Forfatter Skrevet 22. november 2004 Jeg tok piercing i navlen for noe over et år siden - og først nå syns jeg at den har grodd skikkelig. Du må være ganske nøye med rensingen og min erfaring er at man må rense mye lengre enn det man får beskjed om i piercingstudioet. Jeg renset tre ganger daglig i et par måneder, og renset deretter sporadisk (ca hver kveld) i en del måneder etter det. Jeg har hatt litt problemer med at piercingen har blitt irritert i perioder - typisk etter reiser med mye sitting på fly og varmt klamt miljø inni genseren ;-) 17. mai i bunad var heller ikke noe sjakktrekk for piercingen sin skyld... Det jeg gjør nå er bare å passe på at piercingen blir skikkelig skylt ved dusjing og at eventuel "gugge" som av og til befinner seg i selve hullet kommer ut når jeg tørker meg. De siste 4 månedene har jeg ikke hatt problemer med den i det hele tatt, men det tok altså ca et år før alt var helt skikkelig grodd. Når det gjelder å ta selve piercingen - det gjør ikke mer eller mindre vondt enn å ta hull i øret. Jeg ser at du har fått anbefaling om å sette i ring med det samme og heller skifte til noe annet senere - jeg vil heller anbefale deg å få satt i en litt for lang bøyd barbell med det samme. Da har du samme rensemuligheter som med en ring, men du slipper at piercingen gror skjevt fordi klær kommer borti ringen og trykker den mot siden. Hvis du lurer på mer, så anbefaler jeg deg piercing-forumet på sol sine sider. Det er det blitt spurt og svart om det meste innenfor temaet :-) En annen ting: når jeg sier at det tok opp mot et år før alt var grodd skikkelig, så er dette kun med tanke på rensing etc. Vondt/ømt var det kun de to første ukene. Takk for svar, og spesielt det siste avsnittet var godt å høre. Det er helt greit å rense en lang stund, men om det skulle være ømt og vondt et helt år høres ikke særlig ut. Men rensing er ikke noe big deal å gjøre sporadisk også etter de første ukene. Får høre mer om ring/bøyd barbell når jeg tar piercingen, og hva de sier der. Takk for tips om eget forum for piercing! Skal titte innom der. mvh 0 Siter
Gjest Lovergirl Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 *GRØSSER* Min grodde aldri, og bare verket og verket, så etter 1 år tok jeg den ut. Jeg vasket og renset, men ikke noe hjalp. Angrer ikke på at jeg tok den ut......Tok en øverst i øret i stedet, vondere der og da, men mer synlig året rundt;-) 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Takk for svar, og spesielt det siste avsnittet var godt å høre. Det er helt greit å rense en lang stund, men om det skulle være ømt og vondt et helt år høres ikke særlig ut. Men rensing er ikke noe big deal å gjøre sporadisk også etter de første ukene. Får høre mer om ring/bøyd barbell når jeg tar piercingen, og hva de sier der. Takk for tips om eget forum for piercing! Skal titte innom der. mvh Etter to uker kan du til og med ligge på magen og sove igjen :-) Lykke til med piercing - det er litt adrenalinrush å ta den og jeg garanterer at du kommer til å føle deg ganske så fin etterpå!! 0 Siter
amber sun Skrevet 22. november 2004 Forfatter Skrevet 22. november 2004 Etter to uker kan du til og med ligge på magen og sove igjen :-) Lykke til med piercing - det er litt adrenalinrush å ta den og jeg garanterer at du kommer til å føle deg ganske så fin etterpå!! *glise* Ja, jeg må innrømme at jeg gleder meg til å gjøre det. Har lenge hatt lyst til å få et smykke der, men har vært litt fra og til. Men nå har jeg bestemt meg. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Navnlepiercing er litt artig. For øvrig skal piercing være litt vondt. Det er noe av moroa. Jeg har pierca med selv, dog ikke i navlen, og det var ganske vondt, men i ettertid gjorde det veldig godt. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Navnlepiercing er litt artig. For øvrig skal piercing være litt vondt. Det er noe av moroa. Jeg har pierca med selv, dog ikke i navlen, og det var ganske vondt, men i ettertid gjorde det veldig godt. Nå ble jeg nysjerrig, hvor har du piercet deg selv hen da?? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Nå ble jeg nysjerrig, hvor har du piercet deg selv hen da?? Jeg har ikke piercet meg selv. Lot selvsagt en profesjonell gjøre det. Eier da litt skam i livet! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jeg har ikke piercet meg selv. Lot selvsagt en profesjonell gjøre det. Eier da litt skam i livet! Jo men mente hvor på kroppen du har piercing? Jeg driter vel i hvem som har piercet deg;0) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jo men mente hvor på kroppen du har piercing? Jeg driter vel i hvem som har piercet deg;0) Ah, trodde du var ute etter navnet hennes, og det fikk jeg aldri. Du kan si det sånn at de fleste ikke får se piercingen min med mindre de kjenner meg ganske godt, eventuelt dusjer likt som meg på treninga. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.