Gå til innhold

Hann - eller hun-katt?

Anbefalte innlegg

Ååååh. Nå ble jeg misunnelig! Så denne rasen på nettet for ikke så lenge siden, og sånn skal jeg ha - en gang. Jeg som alltid har drømt om å eie en halvstor tiger, falt pladask! Men det er ikke så enkelt å få tak i dem, vel,- krever litt planlegging?

Litt planlegging kan være lurt, men du kan også være heldig.

Sistemann fant jeg faktisk helt tilfeldig på tekstTV - under kjøp/salg av dyr.

Ringte med en gang og hentet han dagen etter. (i Porsgrunn).

Eldstemann fant jeg på internett i Sverige. Der var jeg også heldig, for annonsen ble lagt ut mens jeg surfet. Ringte straks og hentet førstkommende helg.

Men det går også ann å legge inn bestilling på katter fra kommende kull. Søk på nettet så finner du mange aktuelle oppdrett.

Fortsetter under...

Litt planlegging kan være lurt, men du kan også være heldig.

Sistemann fant jeg faktisk helt tilfeldig på tekstTV - under kjøp/salg av dyr.

Ringte med en gang og hentet han dagen etter. (i Porsgrunn).

Eldstemann fant jeg på internett i Sverige. Der var jeg også heldig, for annonsen ble lagt ut mens jeg surfet. Ringte straks og hentet førstkommende helg.

Men det går også ann å legge inn bestilling på katter fra kommende kull. Søk på nettet så finner du mange aktuelle oppdrett.

Hva syntes katt nr. 1 om å få en lillebror? Har selv en katt fra før, og er veldig i tvil om jeg tør å få en til så lenge han lever... (Vi har også en hund, så han har jo litt selskap i den,- både på godt og vondt)

Hva syntes katt nr. 1 om å få en lillebror? Har selv en katt fra før, og er veldig i tvil om jeg tør å få en til så lenge han lever... (Vi har også en hund, så han har jo litt selskap i den,- både på godt og vondt)

Så lenge lillebroren er en kattunge, så har det alltid gått bra hos meg - og jeg har hentet hjem en lillebror ved flere anledninger over mange år.

Det kan selvfølgelig gå litt hardt for seg av og til, men de finner fort "plassen sin" i rangstigen.

Personlig hadde ikke jeg vært noe redd for det.

Helt enig.

Har man noe spesielt man er ute etter så kan en rasekatt være interessant.

Men ønsker man "bare" en katt, så kan en vanlig huskatt av ukjent opprinnelse være vel så givende:-)

Javisst. Hadde jeg hatt plass, så hadde jeg uten tvil hatt et par katter fra dyrebeskyttelsen i tillegg til rasekatter - og det håper jeg på å få med tiden.

"..........................."

Har selv to kastrerte Main Coon, og har tidligere hatt to til (dog aldri mer enn to på en gang:-)

"Minsten" veier nesten 8 kg, men blir klart overkjørt i lekeslåsskampene av storebror som er enda en del større.

Desverre har jeg ingen vekt som går lenger enn 8 kg.....(kjøkkenvekt - har ikke badevekt). Og den bunnet han for lenge siden.....

Jeg setter pris på litt store katter, og det er grunnen til at jeg i sin tid falt for Main Coon. Det - og det fine gemyttet, i tillegg til at pelsen ikke krever all verdens selv om de er langhårete:-)

Forresten - hvilket oppdrett har kommer Maine Coon kattene dine fra? Bare nyskjerrig, iom. at jeg kjenner til et par oppdrettere, og har noen i familien som planlegger å starte oppdrett av rasen.

"............................"

Forresten - hvilket oppdrett har kommer Maine Coon kattene dine fra? Bare nyskjerrig, iom. at jeg kjenner til et par oppdrettere, og har noen i familien som planlegger å starte oppdrett av rasen.

"............................"

Så er det meg og hukommelsen da....

Papirene ligger hjemme, og nå er jeg på jobb.

Men yngstemann kommer fra midt-Sverige og eldstemann fra Porsgrunn.

Begge oppdrettene er små.

Hvis jeg husker det så skal jeg svare deg mer nøyaktig når jeg er på nett hjemmefra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...