Gå til innhold

sykemelding til hvem?

Anbefalte innlegg

Gjest i tvil ja
Skrevet

Studerer men har blitt sykemeldt. Hvem skal ha sykemelding (hvem skal betale "sykepenger"?)

noen som vet hvor jeg skal gjøre av det grønne arket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. det er vel trygdekontoret som skal betale alt, siden du ikke har noen arbeidsgiver...

Usikker på problemstillingen. Kan du ikke ringe trygdekontoret/legen og spørre?

Gjest i tvil ja
Skrevet

Hm.. det er vel trygdekontoret som skal betale alt, siden du ikke har noen arbeidsgiver...

Usikker på problemstillingen. Kan du ikke ringe trygdekontoret/legen og spørre?

ringte trygdekontoret som sa jeg ikke hadde rett til sykepenger...

Skrevet

ringte trygdekontoret som sa jeg ikke hadde rett til sykepenger...

Oh shit, ja det stemmer vel.

Så dumt da, håper sykemeldingen din blir kortvarig!

Gjest i tvil ja
Skrevet

Oh shit, ja det stemmer vel.

Så dumt da, håper sykemeldingen din blir kortvarig!

jeg er en idiot

Skrevet

Det er kjempeviktig å få sykemelding selv om man bare er student. Ta godt vare på sykemeldingen(e). De kan gjøre at du får omgjort deler av lånet til stipend (kommer an på hvor lenge du er sykemeldt), at universitetet / skolen er mer velvillig til å sette opp ekstra-eksamener, til å la deg gå kurs om igjen osv. Lånekassen kan også la deg få bruke noe lenger tid en normen, hvis de ser at fraværet / forsinkelsen er begrunnet.

Det er altså mange ting man kan trenge sykemeldingen til, noen ganger kan den komme godt med mange måneder / semestre senene.

På lånekassens sider (www.lanekassen.no) kan du lese om lån / stipend ved sykdom, og hos veilederen på skolen / unviersitetet kan du høre om hvordan du søker om nye eksamener / andre støttetiltak.

Gjest sykemeldt student
Skrevet

Få legeerklæring på at du er syk eller en vanlig sykemelding. Gi den til skolen slik at du slipper eventuelt eksamener og oppgaver.

Hvis du går på attføring skal også aetat ha sykemeldingen.

Skrevet

Dersom du har vært syk over 14 dager leveres sykemelding til lånekassen som gjør lånet om til stipend ("sykepenger").

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...