Gå til innhold

hva skal jeg leve av?

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmålstegne
Skrevet

jeg var student men er nå sykemeldt og skal avslutte studiet pga at jeg ikke klarer eksamen. Er redd lånekassen regner det som at jeg "bruker opp"/kommer på etterskudd og at jeg ikke får støtte igjen. (er allerede på etterskudd fra tidligere forsøk.

Jeg har vært sykemeldt og arbeidsledig tidligere i år og har ikke rett på sykepenger.

Hva skal man leve av da? Jeg betaler egenandel på behandling på 1600 i mnd, pluss husleie. Har ikke råd til å gå uten noe.

Er det noen som vet hva eller hvem som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest been there, done that
Skrevet

Lånekassen vil ta det som at du blir liggende enda mer på etterskudd og da kan du risikere å ikke få lån fra lånekassen igjen den dagen du vil begynne å studere igjen.

Hvis du har vært sykemeldt 1 år skal du få legen til å dokumentere dette slik at du kan søke om rehabiliteringspenger. Rehabiliteringspenger kan du få i 1 år. Etter den tid må man finne andre tiltak.

Lever sykemelding til Lånekassen slik at du får gjort om deler av lånet ditt til stipend.

Hvis du ikke har vært syk i 1 år ennå så må du nesten gå til sosialen å be om støtte fra dem for å få penger til husleie, strøm og livsopphold.

Skrevet

Da blir det lite å leve av hvis du skal gå på sosialkontoret for de betaler ikke behandling.

Gjest been there, done that
Skrevet

Da blir det lite å leve av hvis du skal gå på sosialkontoret for de betaler ikke behandling.

Sosialen betaler for behandlingen min fram til frikortgrensa. Det har de gjort de siste 2 årene.

Skrevet

Sosialen betaler for behandlingen min fram til frikortgrensa. Det har de gjort de siste 2 årene.

Jeg har aldri fått dekket behandling der. Måtte betale alt fram til frikortsgrensa sjøl, men dit kom jeg i begynnelsen av februar.

Skrevet

Får du ikke lån omgjort til stipend hos lånekassen? Det er da ikke verre det enn å bare droppe å ta eksamen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...