Gå til innhold

sa etter 20uke?

Anbefalte innlegg

Gjest trudna82
Skrevet

hei er det noen som vet hvor stor kjanse det er for og få en sa etter 20uke????????? er bekymret,siden jeg har hatt 5sa etter hverandre,alle før uke 10da....noen som vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tror ikke man kaller det en spontanabort når man er kommet til uke 20. Fra uke 23 kan man jo redde fosteret om man er heldig, og utover det så teller hver dag man har babyen i magen.

Det er forøvrig velidg skjeldent man mister barnet når man først har kommet så langt. Så du kan nok ta det helt med ro. Gå til de anbefalte kontrollene hos lege og jordmor, der vil det meste bli oppdaget om det skulle være noe.

Så kan du jo "trøste" deg med at denne angsten/redselen kun er begynnelsen på en livslang jobb, å være mamma.

Jeg kan legge til at jeg selv har hatt to vanskelige svangerskap, så du ikke tror jeg bare er en "forståsegpåer".

Har født for tidlig begge gangene. Uten at jeg skal si så mye om det akkurat nå. Men jeg vet også at det heldigvis skjer forholdsvis skjeldent.

Lykke til videre!

Gjest trudna82
Skrevet

Hei!

Tror ikke man kaller det en spontanabort når man er kommet til uke 20. Fra uke 23 kan man jo redde fosteret om man er heldig, og utover det så teller hver dag man har babyen i magen.

Det er forøvrig velidg skjeldent man mister barnet når man først har kommet så langt. Så du kan nok ta det helt med ro. Gå til de anbefalte kontrollene hos lege og jordmor, der vil det meste bli oppdaget om det skulle være noe.

Så kan du jo "trøste" deg med at denne angsten/redselen kun er begynnelsen på en livslang jobb, å være mamma.

Jeg kan legge til at jeg selv har hatt to vanskelige svangerskap, så du ikke tror jeg bare er en "forståsegpåer".

Har født for tidlig begge gangene. Uten at jeg skal si så mye om det akkurat nå. Men jeg vet også at det heldigvis skjer forholdsvis skjeldent.

Lykke til videre!

takker så mye for svaret...

jeg har en sønn på 5fra før,men er så lenge siden at jeg føler meg som 1gang igjen...

Skrevet

Hei!

Lykke til videre!

Det opereres som regel med uke 22 som grense mellom abort og dødfødsel. Bortsett fra folketrygden som har grensen ved uke 26 - men her trer den selvfølgelig bare inn i bildet dersom barnet er dødfødt.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det er veldig fint å ha en fast jordmor eller lege som følger opp. Hadde det selv litt usikkert, og skulle derfor gå til kontroll dobbelt så ofte som vanlig dengang.

Gikk 2 uker over tiden, og h*n er tenåring nå

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...