Gå til innhold

Har kjøpt meg gitar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg gitar, en el-gitar. Jeg kan ikke spille på det men jeg vil gjerne lære meg det.

Hvordan skal jeg starte med det?

Kan noen forklare meg dette detaljert så ville det vært så hyggelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du samme fyr som jeg hjalp for en stund tilbake?

Det blir litt som å lære deg å snakke fransk.. Jeg vet liksom helt ikke hvordan jeg skal hjelpe deg "detaljert" uten noen forutsetninger.

Hva vil du spille? Blues? Jazz? Tung, tung rock? Kan du noe som helst? Hvis du er han fyren fra tidligere, så kan du kanskje noen basic akkorder nå?

Fortell litt om hvor du står og hva du vil lære.

Skrevet

Er du samme fyr som jeg hjalp for en stund tilbake?

Det blir litt som å lære deg å snakke fransk.. Jeg vet liksom helt ikke hvordan jeg skal hjelpe deg "detaljert" uten noen forutsetninger.

Hva vil du spille? Blues? Jazz? Tung, tung rock? Kan du noe som helst? Hvis du er han fyren fra tidligere, så kan du kanskje noen basic akkorder nå?

Fortell litt om hvor du står og hva du vil lære.

Jeg er nok ikke han nei. Nei jeg har nettopp kjøpt gitar jeg og skal lære meg alt fra bunnen av. Har lyst til å lære meg metallica da men må nok begynne på bunnen

Skrevet

Jeg er nok ikke han nei. Nei jeg har nettopp kjøpt gitar jeg og skal lære meg alt fra bunnen av. Har lyst til å lære meg metallica da men må nok begynne på bunnen

Om du må begynne helt fra bunnen av (lære grep, fingerspill osv), så kanskje denne kan hjelpe deg:

http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hunstmo/

Lykke til! :)

Skrevet

Det jeg ville anbefalt deg, som er for sent nå, er å kjøpe deg en kassegitar (stålstrenger). Den er mer smidig å spille på på egenhånd, og veldig bra til å bygge opp styrken i fingrene iom. at den er "hardere".

"............................."

Gjest Sledge Hammer
Skrevet

Tror du noen kan forklare deg pr internett hvordan du skal spille? Du må selvfølgelig ta spilletimer hos en gitarist av kjøtt og blod.

Mye rart man kan spørre om.

Skrevet

Hm.. Du tar nok feil, serr'u. Denne linken viser nemlig noe annet:

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1139.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2147864&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2148534

Du skriver i denne tråden at du "kjøpte deg en gitar for en stund tilbake", og her har du tydelig begynt å øve.

Misforstå meg rett, jeg skal ikke sette i gang et tredje grads forhør her. Jeg hjelper deg eventuelt, men ut i fra tråden jeg ovenfor har linka til, skulle man tro du allerede har noe å jobbe med.

Skrevet

Det jeg ville anbefalt deg, som er for sent nå, er å kjøpe deg en kassegitar (stålstrenger). Den er mer smidig å spille på på egenhånd, og veldig bra til å bygge opp styrken i fingrene iom. at den er "hardere".

"............................."

Dette er selvsagt individuelt, men generelt anbefales ofte nylonstrenger i begynnelsen. Teknikkene er på disse enklere å få til, og lar seg enkelt "overføre" til stålstrenger. For en absolutt nybegynner holder også en nylonstrenger i massevis for oppøvelse av styrke. Problemet er at lyden er kjip når man spiller rock, blues, etc.

For øvrig er det helt greit å begynne med en elektrisk, når det er det man vil satse på seinere. Finnes mange elektriske gitarister som nesten aldri har tatt i en akustisk gitar (de veit ikke hva de går glipp av..).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...