Gå til innhold

Bestille helsekost fra USA

Anbefalte innlegg

Gjest gjort noe dumt?
Skrevet

Jeg var akkurat innom en nettbutikk og bestilte 5-HTP og Melatonin fra USA. Alt gikk så fort at jeg ikke før etterpå kom på at det kanskje ikke er lovlig å bestille sånt fra USA.

Noen som vet noe om det? Jeg bestilte bare en pakning av hver til privat bruk, for ca. 33 dollar.

Butikken jeg bestilte fra er denne: http://www24.netrition.com/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I disse juletider, når postmengden nærmer seg det ekstreme, skal du aldri se bort ifra at denne pakken blir oversett i tollen.

Men hvis den ikke blir det kan du nok, i verste fall, få en bot for innførsel av legemiddel.

For det er ikke lov til å importere legemidler til Norge uten resept, og Melatonin er et legemiddel.

Skrevet

Som SDD sier, så er det ikke lovlig å importere legemidler fra land utenfor EU. Men det er heller tvilsomt at du får en bot - det de gjør er å destruere pakken,

Jeg bestilte noe fra Canada en gang, når jeg ikke visste at det ikke var lov. Da fikk jeg en fortollingsseddel fra tollvesenet, med en detaljert utredning om fortollingen av pakken, med pris på fortolling o.l. Og neders på arket sto det at forsendingen var destruert.

"........................."

Gjest gjort noe dumt?
Skrevet

Som SDD sier, så er det ikke lovlig å importere legemidler fra land utenfor EU. Men det er heller tvilsomt at du får en bot - det de gjør er å destruere pakken,

Jeg bestilte noe fra Canada en gang, når jeg ikke visste at det ikke var lov. Da fikk jeg en fortollingsseddel fra tollvesenet, med en detaljert utredning om fortollingen av pakken, med pris på fortolling o.l. Og neders på arket sto det at forsendingen var destruert.

"........................."

Vet du noe om hvor man kan finne ut hva som klassifiseres som legemidler og hva som kan importeres av naturmidler. F.eks. 5-HTP, er det lovlig?

Skrevet

Vet du noe om hvor man kan finne ut hva som klassifiseres som legemidler og hva som kan importeres av naturmidler. F.eks. 5-HTP, er det lovlig?

Naturmedisiner regnes som legemidler, såvidt jeg vet. Det var ihvertfall det jeg forsøkte å bestille den gangen.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...