Gå til innhold

Chilipulver/ cayennepepper

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å lage kjøttboller med LITT krydder:

Det skal være LITT sterkt: Hva skal jeg kjøpe, chilipulver eller cayennepepper?

Smaker det forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cayennepepper er hakket sterkere enn chilipulver vil jeg tro..i krydderblandinger kan det gjerne være 1ss av chilipulveret mens av kajenepepperet kun 1ts.

Skrevet

Cayennepepper er hakket sterkere enn chilipulver vil jeg tro..i krydderblandinger kan det gjerne være 1ss av chilipulveret mens av kajenepepperet kun 1ts.

Så til fx 400 gr. kjøttdeig, kan jeg fx ta litt pepper, og 1 hel spiseskje chilipulver, uten at det blir for sterkt for folk flest?

takker for svar *S*

Skrevet

Så til fx 400 gr. kjøttdeig, kan jeg fx ta litt pepper, og 1 hel spiseskje chilipulver, uten at det blir for sterkt for folk flest?

takker for svar *S*

Eh nei, bare tenkte på forholdet chili vs kajenne, at jo kajennen er vel sterkere enn chilien da vil jeg tro.

Forøvrig om du leter etter en bra krydderblanding, sjekk ut http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/lokalen_pa_nett/2831180.html - elsker denne krydderblandingen og den er helt nydelig til koteletter, spareribs, grilmat etc. I denne er all krydder oppgitt i ss bortsett fra kajennen - i ts, så da antar jeg det er fordi den er så mye sterkere i forhold :P

Skrevet

Eh nei, bare tenkte på forholdet chili vs kajenne, at jo kajennen er vel sterkere enn chilien da vil jeg tro.

Forøvrig om du leter etter en bra krydderblanding, sjekk ut http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/lokalen_pa_nett/2831180.html - elsker denne krydderblandingen og den er helt nydelig til koteletter, spareribs, grilmat etc. I denne er all krydder oppgitt i ss bortsett fra kajennen - i ts, så da antar jeg det er fordi den er så mye sterkere i forhold :P

Ok leste litt mer nøyaktig her og ser du skal lage kjøttboller.. jeg pleier bare å ta litt chilipulver i deigen når jeg skal lage litt mer pikante hamburgere (bare et dryss eller to) - start med ett du, og så ser du om du trenger/greier ta mer neste gang eller ikke liksom..bedre med litt mildt enn for sterkt :) Tror nesten jeg vil anbefale chili fremfor kajenne her iallefall.

Skrevet

Det ante meg at det kanskje var noe slikt du mente, ja...*ler*

Takk skal du ha. Så ordentlig godt ut, det der!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...