Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Å lage kjøttboller med LITT krydder: Det skal være LITT sterkt: Hva skal jeg kjøpe, chilipulver eller cayennepepper? Smaker det forskjellig? 0 Siter
noami Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Cayennepepper er hakket sterkere enn chilipulver vil jeg tro..i krydderblandinger kan det gjerne være 1ss av chilipulveret mens av kajenepepperet kun 1ts. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Cayennepepper er hakket sterkere enn chilipulver vil jeg tro..i krydderblandinger kan det gjerne være 1ss av chilipulveret mens av kajenepepperet kun 1ts. Så til fx 400 gr. kjøttdeig, kan jeg fx ta litt pepper, og 1 hel spiseskje chilipulver, uten at det blir for sterkt for folk flest? takker for svar *S* 0 Siter
noami Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Så til fx 400 gr. kjøttdeig, kan jeg fx ta litt pepper, og 1 hel spiseskje chilipulver, uten at det blir for sterkt for folk flest? takker for svar *S* Eh nei, bare tenkte på forholdet chili vs kajenne, at jo kajennen er vel sterkere enn chilien da vil jeg tro. Forøvrig om du leter etter en bra krydderblanding, sjekk ut http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/lokalen_pa_nett/2831180.html - elsker denne krydderblandingen og den er helt nydelig til koteletter, spareribs, grilmat etc. I denne er all krydder oppgitt i ss bortsett fra kajennen - i ts, så da antar jeg det er fordi den er så mye sterkere i forhold 0 Siter
noami Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Eh nei, bare tenkte på forholdet chili vs kajenne, at jo kajennen er vel sterkere enn chilien da vil jeg tro. Forøvrig om du leter etter en bra krydderblanding, sjekk ut http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/lokalen_pa_nett/2831180.html - elsker denne krydderblandingen og den er helt nydelig til koteletter, spareribs, grilmat etc. I denne er all krydder oppgitt i ss bortsett fra kajennen - i ts, så da antar jeg det er fordi den er så mye sterkere i forhold Ok leste litt mer nøyaktig her og ser du skal lage kjøttboller.. jeg pleier bare å ta litt chilipulver i deigen når jeg skal lage litt mer pikante hamburgere (bare et dryss eller to) - start med ett du, og så ser du om du trenger/greier ta mer neste gang eller ikke liksom..bedre med litt mildt enn for sterkt Tror nesten jeg vil anbefale chili fremfor kajenne her iallefall. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Eh nei, bare tenkte på forholdet chili vs kajenne, at jo kajennen er vel sterkere enn chilien da vil jeg tro. Forøvrig om du leter etter en bra krydderblanding, sjekk ut http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/lokalen_pa_nett/2831180.html - elsker denne krydderblandingen og den er helt nydelig til koteletter, spareribs, grilmat etc. I denne er all krydder oppgitt i ss bortsett fra kajennen - i ts, så da antar jeg det er fordi den er så mye sterkere i forhold Det ante meg at det kanskje var noe slikt du mente, ja...*ler* Takk skal du ha. Så ordentlig godt ut, det der! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.