Gå til innhold

Bør jeg informere Borettslaget om katt?

Anbefalte innlegg

Gjest Info-plikt?
Skrevet

Skal få meg katt, jeg!

:-) Og det er helt lovlig i hht. det at jeg bor i borettslag. Sjekket det før jeg flyttet hit..

Men det er sikkert noen her som hater katter. Vo bor 4 stk i hver blokk/rekkehus-blokk.

Bør jeg informere dem om at jeg nå får katt og at den lille pus som vil stå på utsiden og mjaue er min?

Eller ikke si noe...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom du vet at de hater katter så bør du ikke la den stå ute og mjaue!

Går det an at du har kattedør så den kan gå ut og inn av seg selv?

Er det en hannkatt så kastrer den så de slipper å irritere seg over katteslåssing om natta og pissing.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg ville satt pris på å vite hvem det søte lille nurket som jamrer seg ute i kulda tilhører, slik at jeg kunne forbarme meg over stakkaren, løfte den opp, kose litt med den og ringe på til deg for å fortelle deg hvilken uansvarlig dyreeier du er som lar dyret stå ute å fryse og jamre seg uten at du bryr deg om å åpne døra for den. Dessuten vil jeg gjerne vite hvem jeg skal klage til når det er kattepiss og kattebæsj i sandkassa på lekeplassen her og i blomsterbedet mitt.

Skrevet

Nei, du må ikke informere om det hvis det er lov å ha katt. Hvis den er inne hele tida altså, det er i hvert fall det som er lov her.

Skrevet

Ettersom du vet at de hater katter så bør du ikke la den stå ute og mjaue!

Går det an at du har kattedør så den kan gå ut og inn av seg selv?

Er det en hannkatt så kastrer den så de slipper å irritere seg over katteslåssing om natta og pissing.

Bør ikke la den mjaue? Men unger får lov å hyle og mase fritt!

skorpionfisken
Skrevet

Unger er ofte litt mer renslige når de er i sandkasser. Og så lar de blomsterbedene være om man sier fy til dem.....

Skrevet

Unger er ofte litt mer renslige når de er i sandkasser. Og så lar de blomsterbedene være om man sier fy til dem.....

Neikj...

Skrevet

Det gjelder ikke for alle de ungene som bor der jeg bor....:-)

Skrevet

Selv om det er lov, så skal det likevel søkes om tillatelse. Det skal veldig mye til før dette kan nektes, så sånn sett så har du lov.

Men du skal også skrive under en kontrakt hvor det blant annet kommer frem at ved herverk, sjenanse etc, forårsaket av katten så står du ansvarlig osv.

Skrevet

Tja, jeg så liksom for meg at katta stod utenfor døra og mjaua for at den ikke kom inn. Derfor jeg foreslår kattedør.

Skrevet

Om det er lov er det vel ikke noe å informere om ?

Problemet kan vel ligge i det med dyrehold: du kan kanskje ikke nektes katt, men du kan nektes at den oppholder seg på fellesareale. Jeg ville sjekket opp det før jeg kjøpte en katt som skal være ute og inne.

Alle er ikke kattehatere, men noen har kraftige alergier og syns nok fravær av plager for seg selv er viktigere en din rett til å ha dyr.

Skrevet

Det kommer jaggu an på ungene.

"............................"

Skrevet

Selv om det er lov, så skal det likevel søkes om tillatelse. Det skal veldig mye til før dette kan nektes, så sånn sett så har du lov.

Men du skal også skrive under en kontrakt hvor det blant annet kommer frem at ved herverk, sjenanse etc, forårsaket av katten så står du ansvarlig osv.

Hvorfor skal det søkes om lov hvis det er tillatt?

Jeg ser ikke engang at hun må underette styret.

:-)

Skrevet

Det skal stå i vedtektene om du må søke eller ikke.

Det mest vanlige er at du må søke, men at det skal veldig mye til å få nei.

Vil tro at du må skrive under på at du står ansvarlig for hærverk gjort av dyret. Herunder også som flere nevner, tissing i sandkasser, bråk osv.

Skrevet

Hvorfor skal det søkes om lov hvis det er tillatt?

Jeg ser ikke engang at hun må underette styret.

:-)

Det er vel for å gi borettslaget en sjangse til å fortelle at vedkommenden står ansvarlig vedr. hærverk, bråk etc.

Skrevet

Kattene er bragt utenfra og inn på den menneskelige arena. Det er ikke ungene.

Skrevet

Det er vel for å gi borettslaget en sjangse til å fortelle at vedkommenden står ansvarlig vedr. hærverk, bråk etc.

Det har jeg aldri gjort. Har forhørt meg om at det er lov (etter gamle regler) og har informert om at jeg har hund, ja.

Men det er forskjell på å søke og å informere. Skjønner bare ikke at det kan stemme det du sier. Men samma det:-)

Skrevet

Det har jeg aldri gjort. Har forhørt meg om at det er lov (etter gamle regler) og har informert om at jeg har hund, ja.

Men det er forskjell på å søke og å informere. Skjønner bare ikke at det kan stemme det du sier. Men samma det:-)

Det kan jo være forskjell fra borettslag til borettslag. Det stemmer for vårt, og det vet jeg veldig godt for vi hadde det oppe i styre mandag kveld:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...