Gå til innhold

Hva slags sminke bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Clinique, Lancome og Chanel er mine favorittmerker. Blir sjeldent skuffet over noe derfra.

Av mascara er Maybelline veldig bra, spesielt sky high curves.

Av hudpleie liker jeg Dermalogica.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• favn

6

• amber sun

4

• ariadne

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

MaxFactor Lipfinity. Etter tips herfra faktisk, og den holder seg perfekt i 14 timer. Uten å kødde eller overdrive.

Kommer aldri til å bytte igjen.

Og siden jeg er så fornøyd med den har jeg kjøpt meg MaxFactor Lashfinity også, men siden jeg bruker mascara ca en gang hvert jubelår aner jeg ikke om jeg er fornøyd eller ikke.

Ellers har jeg en dekkstift, men jeg aner ikke merke... Vet ikke helt hvor jeg har den engang akkurat nå, men det kommer vel tidsnok en krisekvise som gjør at jeg må lete den fram.

'MaxFactor Lipfinity. Etter tips herfra faktisk, og den holder seg perfekt i 14 timer. Uten å kødde eller overdrive.'

Kan du si litt om konsistens og farger?

Skrevet

Pga allergi bruker jeg bare Isadora sine produkter.

Skulle likt å vite om det finnes andre og bedre allergivennlige sminker. (Oriflame tåler jeg ikke)

Bare Escentuals er veldig bra for ømfintlig hud (hvis du tåler mineraler). Fås hos hudpleiere eller i nettbutikker i utlandet (f.eks dermstore.com). Veldig gode produkter, jeg bruker foundation, pudder, solpudder, rouge og øyneskygger derfra. Helt fantastiske produkter. Ikke billig, men de varer i maaaange år, fordi man trenger så lite av gangen. Man trenger gode koster for å påføre produktene riktig (fås i samme merke).

Gjest papirtiger
Skrevet

'MaxFactor Lipfinity. Etter tips herfra faktisk, og den holder seg perfekt i 14 timer. Uten å kødde eller overdrive.'

Kan du si litt om konsistens og farger?

Jeg har to lipfinity, men de brukes aldri... Jeg får veldig tørre lepper av de. Opplevde ofte at fargen ble "slitt" bort, og man kan ikke legge to lag (smuldrer som faen da). Nei ugg.. Alkohol og lipfinity var en katastrofe.

Men du må nok prøve selv. Jeg trodde også det var genialt først.

Fargeutvalget er ok..selv om mange av fargene er veldig mørke.

Skrevet

Bare Escentuals er veldig bra for ømfintlig hud (hvis du tåler mineraler). Fås hos hudpleiere eller i nettbutikker i utlandet (f.eks dermstore.com). Veldig gode produkter, jeg bruker foundation, pudder, solpudder, rouge og øyneskygger derfra. Helt fantastiske produkter. Ikke billig, men de varer i maaaange år, fordi man trenger så lite av gangen. Man trenger gode koster for å påføre produktene riktig (fås i samme merke).

Hei! :)

Jeg har brukt pudderet deres, og det var kjempebra. Hvis du vet hvor vi kan få kjøpt her i bygda, kan du sende det pr mail?

Skrevet

Jeg har to lipfinity, men de brukes aldri... Jeg får veldig tørre lepper av de. Opplevde ofte at fargen ble "slitt" bort, og man kan ikke legge to lag (smuldrer som faen da). Nei ugg.. Alkohol og lipfinity var en katastrofe.

Men du må nok prøve selv. Jeg trodde også det var genialt først.

Fargeutvalget er ok..selv om mange av fargene er veldig mørke.

Tørre altså? Tidligere ville jeg bare bruke knuskmatte leppestifter, men nå har jeg gått over til de fetere. Da er ikke den noe for meg.

Når jeg tenker meg om, burde jeg skjønt at den var tørr i og med at den sitter som støpt på Åsemors lepper i 14 timer eller hva det var.

Gjest lipfinity
Skrevet

Tørre altså? Tidligere ville jeg bare bruke knuskmatte leppestifter, men nå har jeg gått over til de fetere. Da er ikke den noe for meg.

Når jeg tenker meg om, burde jeg skjønt at den var tørr i og med at den sitter som støpt på Åsemors lepper i 14 timer eller hva det var.

Det følger med en slags lebepomade / gloss som man kan ha oppå, som gir fukitghet og glans (kan også fåes med skimmer). Denne kan man ta på så ofte man vil oppå fargen, uten at denne skal gli lettere av leppene.

Men selve fargen er ganske tørr, som du sier må den være det, for å sitte så lenge.

Skrevet

Jeg har brukt pudderet deres, og det var kjempebra. Hvis du vet hvor vi kan få kjøpt her i bygda, kan du sende det pr mail?

Ok -kommer snart! :)

Skrevet

Det følger med en slags lebepomade / gloss som man kan ha oppå, som gir fukitghet og glans (kan også fåes med skimmer). Denne kan man ta på så ofte man vil oppå fargen, uten at denne skal gli lettere av leppene.

Men selve fargen er ganske tørr, som du sier må den være det, for å sitte så lenge.

Men er det noe poeng? En middels fet leppestift som gir 'alt i ett' (bortsett fra 14 timer) må vel være greiere. 14 timer? Jeg fikk plutselig tanker om knallharde kjemikalier.

Skrevet

Gode krener og maskara til daglig, resten brukes litt av og til. Bruker nesten aldri opp noe.

Mascara Pure Velvet fra Estee Lauder.

Skygger og eyliner fra Trucco, skygger også fra Estee Lauder

YSL sin...ikke dekkstift, men den tryllepennen til å bruke under øynene, hva heter den da?

Solpudder fra Guerlain

En diskré rosa-hvit negllakk fra Dior.

Skrevet

Enig, liker også det merke godt. Har en sånn foundation, concealer og pudder i ett, helt genial!!

Skrevet

du kan få bestilt det via http://www.skinstore.com (veldig mye billigere). Leveringstid er kjempe raskt også.

Skrevet

Gode krener og maskara til daglig, resten brukes litt av og til. Bruker nesten aldri opp noe.

Mascara Pure Velvet fra Estee Lauder.

Skygger og eyliner fra Trucco, skygger også fra Estee Lauder

YSL sin...ikke dekkstift, men den tryllepennen til å bruke under øynene, hva heter den da?

Solpudder fra Guerlain

En diskré rosa-hvit negllakk fra Dior.

Hvor kjøper du Trucco produkter?

Skrevet

Hvor kjøper du Trucco produkter?

Hos frisøren. Sebastian hårprodukter og Trucco sminke fra samme firma.

Skrevet

Hos frisøren. Sebastian hårprodukter og Trucco sminke fra samme firma.

Ok takk:)

Skrevet

Ok takk:)

Værschågo! Benoni og Rosa og Dipp fører disse i Tromsø om det skulle være til noen hjelp. :)

Skrevet

Men er det noe poeng? En middels fet leppestift som gir 'alt i ett' (bortsett fra 14 timer) må vel være greiere. 14 timer? Jeg fikk plutselig tanker om knallharde kjemikalier.

Nei, det funker ikke når en har tendens til tørre lepper.

Den glossen må brukes ofte, og da mener jeg _ofte_.

Hadde Lipfinity en gang, og brukte vel opp nesten tre glosser (kjøpte ekstra) pr. lipfinitystift. Da er det ikke mye vits.

Når en må ta på gloss så ofte likevel, er det mye bedre med vanlig leppestift, syns jeg. :)

Skrevet

Hadde Lipfinity en gang, og brukte vel opp nesten tre glosser (kjøpte ekstra) pr. lipfinitystift. Da er det ikke mye vits.

Når en må ta på gloss så ofte likevel, er det mye bedre med vanlig leppestift, syns jeg. :)

Jeg har ikke sansen for gloss, småpent på purunge rips, men ellers...

Ok, da er lipfinity ute av dansen :)

Skrevet

Fordelen med glossen er jo at denne kan smøres på i en fart uten speil, mens en gjerne må være litt nøyere når en legger leppestift med farge.

Skrevet

MaxFactor Lipfinity. Etter tips herfra faktisk, og den holder seg perfekt i 14 timer. Uten å kødde eller overdrive.

Kommer aldri til å bytte igjen.

Og siden jeg er så fornøyd med den har jeg kjøpt meg MaxFactor Lashfinity også, men siden jeg bruker mascara ca en gang hvert jubelår aner jeg ikke om jeg er fornøyd eller ikke.

Ellers har jeg en dekkstift, men jeg aner ikke merke... Vet ikke helt hvor jeg har den engang akkurat nå, men det kommer vel tidsnok en krisekvise som gjør at jeg må lete den fram.

MaxFactor Lipfinity er genial til fest. Gir fin, sterk farge, som kun behøver å påføres en gang, og en behøver ikke speil for å shine opp med gloss når en ønsker mer glans.

Ulempen er at den gir litt tørre lepper og at alkohol (som jeg gjerne nyter på fest) løser opp fargen slik at den blir sittende ujevnt på leppene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...