Gå til innhold

Trenger hjelp - hva betyr ...

Anbefalte innlegg

Gjest Alenemoren
Skrevet

http://www.f2f.no er det utarbeidet et forslag til samværsavtale.

I den står det i punkt nummer 4 følgende:

4. Vi skal ha felles [delt] omsorg for barn(a) [navn]. Det betyr at barna fra dags dato til 18-årsalderen/ut videregående skole skal ha mellom 5/12 - 7/12 av omsorgen hos hver av foreldrene samlet sett. Dette skal ordnes på følgende måte: [jf de ulike alternativer angitt nedenfor].

Hva betyr "mellom 5/12 - 7/12 av omsorgen hos hver av foreldrene samlet sett"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 5/12 av tiden og 7/12 del av tiden, altså mellom 41,67% og 58,33% av tiden.

For øvrig, jeg ville snakket med en advokat eller lignende FØR du skriver under på noe som helst skrevet av F2F. Sjekk også om dokumentet overhodet er gyldig.

Med vennlig hilsen

Gjest Alenemoren
Skrevet

At alt i alt, skal de være hos mor og far ca like mye.

Sånn ting er nå, skal jeg (mor) ha omsorgsretten, og far skal ha vanlig samværsrett. 1 dag pr uke + annenhver helg + 14 dager i sommerferie + annenhver jul og påske.

Skal skrive dette i kontrakten, og lurer på hvordan jeg skal formulere det, utifra det som allerede står der.

Gjest Alenemoren
Skrevet

Mellom 5/12 av tiden og 7/12 del av tiden, altså mellom 41,67% og 58,33% av tiden.

For øvrig, jeg ville snakket med en advokat eller lignende FØR du skriver under på noe som helst skrevet av F2F. Sjekk også om dokumentet overhodet er gyldig.

Med vennlig hilsen

Har du dårlig erfaring med dem eller hørt noe negativt?

Foreløbig har jeg funnet mest hjelp der, for jeg vet ikke hvilke andre steder jeg skal finne det.

Skrevet

Sånn ting er nå, skal jeg (mor) ha omsorgsretten, og far skal ha vanlig samværsrett. 1 dag pr uke + annenhver helg + 14 dager i sommerferie + annenhver jul og påske.

Skal skrive dette i kontrakten, og lurer på hvordan jeg skal formulere det, utifra det som allerede står der.

Da må du i tilfelle stryke ut det som står der nå, ellers står det jo to forskjellige ting der.

Så skriver du noe sånt som at "Mor, [navnet ditt] har daglig omsorg, far [navnet hans] har samvær 1 dag pr uke, annenhver helg, 14 dager i sommerferie, og annenhver jul og påske."

Kanskje... :)

Gjest Alenemoren
Skrevet

Da må du i tilfelle stryke ut det som står der nå, ellers står det jo to forskjellige ting der.

Så skriver du noe sånt som at "Mor, [navnet ditt] har daglig omsorg, far [navnet hans] har samvær 1 dag pr uke, annenhver helg, 14 dager i sommerferie, og annenhver jul og påske."

Kanskje... :)

Tusen takk for hjelpen, jeg er som du sikkert skjønner helt blank på dette her

Skrevet

Tusen takk for hjelpen, jeg er som du sikkert skjønner helt blank på dette her

Men det er jeg og, jeg ville pratet med et kontor om denne avtalen jeg, får man ikke gratis time hos familievernkontor eller noe når man går fra hverandre?

Skrevet

Har du dårlig erfaring med dem eller hørt noe negativt?

Foreløbig har jeg funnet mest hjelp der, for jeg vet ikke hvilke andre steder jeg skal finne det.

Hei,

I min erfaring (fra det jeg har sett av dem) er F2F stort sett en "klubb for fedre som synes veldig synd på seg selv". (Selvsagt er det generalisering, men dog.)

For meg virker det mer som om hele organisasjonen er mer opptatt av å bekjempe kvinner, enn å få til gode løsninger. De feste jeg har sett derfra har vært bitre fedre.

====

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å kontakte en advokat, eller ihvertfall familievernkontoret i din kommune. Dette dokumentet er kanskje et av de viktigste (og mest kompliserte) du noensinne vil skrive under på, og hvis du ikke vet 100% hva du gjør, så IKKE skriv under på noe som helst!

Snakk med advokat, familievernkontoret (gratis) eller lignende.

Med vennlig hilsen

Skrevet

http://www.familieliv.no/

Skrevet

Hei,

I min erfaring (fra det jeg har sett av dem) er F2F stort sett en "klubb for fedre som synes veldig synd på seg selv". (Selvsagt er det generalisering, men dog.)

For meg virker det mer som om hele organisasjonen er mer opptatt av å bekjempe kvinner, enn å få til gode løsninger. De feste jeg har sett derfra har vært bitre fedre.

====

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å kontakte en advokat, eller ihvertfall familievernkontoret i din kommune. Dette dokumentet er kanskje et av de viktigste (og mest kompliserte) du noensinne vil skrive under på, og hvis du ikke vet 100% hva du gjør, så IKKE skriv under på noe som helst!

Med vennlig hilsen

Her er jeg helt enig med sør.

Har også inntrykk at F2F er kun for å bedre fedrenes vilkår.

Skrevet

Men det er jeg og, jeg ville pratet med et kontor om denne avtalen jeg, får man ikke gratis time hos familievernkontor eller noe når man går fra hverandre?

Familivernkontoret er et fint sted å få hjelp når man skal gå fra hverandre. De kan også hjelpe dere å lage samværsavtale.

Skrevet

Her er jeg helt enig med sør.

Har også inntrykk at F2F er kun for å bedre fedrenes vilkår.

Og det er da sannelig også på sin plass! -eller rettere sagt, la barna få flere deltagende fedre uten at vanskelige mødre prøver å ødelegge....

De fedre som gir blaffen og ikke gidder, de er da heller ikke medlemer av f2f.

HEIA F2F!!!!

Skrevet

Hei,

====

Med vennlig hilsen

Mange fedre har grunn til å være bitre.

Tenk å plutselig bare se barnet sitt annenhver helg og en dag i uka.

Hvilken mor ville godtatt det?

Tenk deg å være barn å kun se pappa en gang i uka?

Tiden er overmoden for at begge foreldre skal få like rettigheter.

Har man barn sammen, har man et bånd for livet, så da får man jenke seg som best man kan. Slik at barnet iallefall ikke blir den tapende parten.

Skrevet

Mange fedre har grunn til å være bitre.

Tenk å plutselig bare se barnet sitt annenhver helg og en dag i uka.

Hvilken mor ville godtatt det?

Tenk deg å være barn å kun se pappa en gang i uka?

Tiden er overmoden for at begge foreldre skal få like rettigheter.

Har man barn sammen, har man et bånd for livet, så da får man jenke seg som best man kan. Slik at barnet iallefall ikke blir den tapende parten.

Hei,

Du skriver: "Tenk å plutselig bare se barnet sitt annenhver helg og en dag i uka."

Selvsagt er det noen fedre som har god grunn til å være bitre, men det er også mange fedre som ikke "var der" i dagligdagen FØR skillsmissen, men plutselig skal ha ungen 50% etterpå.

Det sagt, jeg er enig i at i de fleste tilfeller bør 50% være normen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og det er da sannelig også på sin plass! -eller rettere sagt, la barna få flere deltagende fedre uten at vanskelige mødre prøver å ødelegge....

De fedre som gir blaffen og ikke gidder, de er da heller ikke medlemer av f2f.

HEIA F2F!!!!

Hva vet du om det er "vanskelige mødre" som forsøker å ødelegge, og ikke "vanskelige fedre" som forsøker å ødelegge?

Hvor mange av disse fedrene tror du tilbragte 50% av tiden med ungene gjorde FØR skillsmissen?

Hvorfor skal de da ha ungene 50% ETTER skillsmissen?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...