Gå til innhold

Bærbar musikkspiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Har lyst til å lyd på øret når jeg trasker rundt i gatene igjen. Hadde engang en discman som ble ødelagt, og leter etter noe lignende. Men hva bør man velge? Jeg er så utrolig dårlig på dette her, og nå er det jo et virvar av mp3-spillere, minidisk, iPod og Gud vet hva. Jeg trenger noe som er lite og lett og enkelt å bruke. Og bør helst ikke være dyrere enn 2000 kr. Noen som kan hjelpe meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne uken har komplett.no tilbud på Creative Zen Jukebox 20Gb til 1995,-

Den er nokså lik Ipod, men du er ikke avhengig av å kjøpe musikken din via Itunes slik du må med en Ipod.

Anbefales.

Skrevet

Denne uken har komplett.no tilbud på Creative Zen Jukebox 20Gb til 1995,-

Den er nokså lik Ipod, men du er ikke avhengig av å kjøpe musikken din via Itunes slik du må med en Ipod.

Anbefales.

Du er ikke avhengig av å kjøpe musikken gjennom iTunes med en iPod. Du kan legge inn mp3 fra hvorsomhelst, eller rippe dine egne CDer.

Skrevet

Takk! Den så kul ut:)

Det er kanskje vanskelig å si, men vet du hvor mye plass en middels lang sang tar? Det spillere i så mange størrelser at jeg lurer på hvor mye jeg egentlig trenger...

En vanlig sang tar ca 4 MB.

Skrevet

Takk! Den så kul ut:)

Det er kanskje vanskelig å si, men vet du hvor mye plass en middels lang sang tar? Det spillere i så mange størrelser at jeg lurer på hvor mye jeg egentlig trenger...

Musikkfilenes størrelse varierer veldig med kvalitet og format. wma-filer (Microsoft) tar mindre plass enn mp3 med samme kvalitet.

Hvis du grovt regner 4-6mb pr. spor, blir det fort plass til noen titusener av spor på en 20Gb disk. Men du kan ofte også bruke harddiskbaserte spillere

til å lagre andre data enn musikk.

Skrevet

Du er ikke avhengig av å kjøpe musikken gjennom iTunes med en iPod. Du kan legge inn mp3 fra hvorsomhelst, eller rippe dine egne CDer.

En ipod kan ikke brukes til å spille wma-filer med DRM beskyttelse. Det kan Creative gjøre. Og siden MSN Music Store og andre er tilgjengelige i Norge (ITunes er ikke), kan du også kjøpe musikk via nettet i Norge og spille dan av på Creative sin spiller.

Skrevet

Musikkfilenes størrelse varierer veldig med kvalitet og format. wma-filer (Microsoft) tar mindre plass enn mp3 med samme kvalitet.

Hvis du grovt regner 4-6mb pr. spor, blir det fort plass til noen titusener av spor på en 20Gb disk. Men du kan ofte også bruke harddiskbaserte spillere

til å lagre andre data enn musikk.

Oj, da hadde jeg hatt nok lagringsplass i hvert fall! :)

Nå skal jeg virkelig avsløre min uvitenhet her, men slike mp3spillere - kan man plugge dem til cd-spilleren på noe vis og kopiere cd'er over eller må man alltid via pcen?

Jeg er helt grønn, som du skjønner.

Ellers så har de mange kule dingser på elkjøp... spillere som veier 25g! Men det er kanskje ikke så bra kvalitet, hva vet jeg :)

Skrevet

En vanlig sang tar ca 4 MB.

Takk, citoyen :) Det er nyttig å vite :)

Skrevet

Oj, da hadde jeg hatt nok lagringsplass i hvert fall! :)

Nå skal jeg virkelig avsløre min uvitenhet her, men slike mp3spillere - kan man plugge dem til cd-spilleren på noe vis og kopiere cd'er over eller må man alltid via pcen?

Jeg er helt grønn, som du skjønner.

Ellers så har de mange kule dingser på elkjøp... spillere som veier 25g! Men det er kanskje ikke så bra kvalitet, hva vet jeg :)

Du må gå via Pc en. Du kan ikke koiere rett fra en CD-spiller, men du kan lage mp3-filer av CDene dine og laste dem over på en slik spiller med USB-kabel.

De spillerne du referer til som veier helt ned i 25g, er basert på fast minne, ikke disk og de har vanligvis alt for lite plass til musikk etter min smak ihvertfall.

Skrevet

Du må gå via Pc en. Du kan ikke koiere rett fra en CD-spiller, men du kan lage mp3-filer av CDene dine og laste dem over på en slik spiller med USB-kabel.

De spillerne du referer til som veier helt ned i 25g, er basert på fast minne, ikke disk og de har vanligvis alt for lite plass til musikk etter min smak ihvertfall.

Da må jeg spørre mer...

Hva mener du med at de er basert på fast minne og ikke disk?

Er enig i at de har for lite lagringsplass da, bare 256 mb.

Her er linken, forresten...

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=LveIleEdDOqIg6C-myRLdOM5IorvniO4VhY=?ProductID=5E7D4QjoPiIAAAD_DViCMNnK&CatalogCategoryID=JkwKBymfUcQAAADr9QoOa9Ab&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text%2cexplanation_text#Egenskaper

Skrevet

Slike spillere du viser til her, bruker minnebrikker/kort i stedetfor harddisk. Slikt minnne er mye dyrere enn harddisker.

Asono'en du hadde link til er sikkert bra, men lagrer altså kun 256Mb musikk. For 500,- mer får du 20Gb denne uka hos komplett, men f.eks. asonoen du viser til er jo mye mindre og lettere enn en spiller med 20Gb harddisk.

Skrevet

Slike spillere du viser til her, bruker minnebrikker/kort i stedetfor harddisk. Slikt minnne er mye dyrere enn harddisker.

Asono'en du hadde link til er sikkert bra, men lagrer altså kun 256Mb musikk. For 500,- mer får du 20Gb denne uka hos komplett, men f.eks. asonoen du viser til er jo mye mindre og lettere enn en spiller med 20Gb harddisk.

Ok skjønner - takk, Simen, du har hjulpet meg mye! :) Ha en fortsatt god kveld! :)

Skrevet

En ipod kan ikke brukes til å spille wma-filer med DRM beskyttelse. Det kan Creative gjøre. Og siden MSN Music Store og andre er tilgjengelige i Norge (ITunes er ikke), kan du også kjøpe musikk via nettet i Norge og spille dan av på Creative sin spiller.

Javisst. Men det er noe helt annet enn å være avhengig av å kjøpe musikken hos iTunes.

Forøvrig er det ikke en veldig vanskelig sak å konvertere wma-filene til ubeskyttet mp3, slik at man kan spille sangene man kjøper av MS på det mediet man ønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...