Gå til innhold

Borettslag og dyrehold

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør jeg nå?
Skrevet

Vi har kjøpt oss en rekkehusleilighet i et borettslag, og driver å flytter inn nå.

Naboene på begge sider har hund, noe som i og for seg er helt greit (selv om jeg er livredd for hunder.)

Men den ene hunden står stort sett alltid ute og bjeffer, i tillegg til at den løper opp mot gjerdet vårt og glefser mot oss hver gang vi kommer hjem. Han står i bånd, men båndet er langt nok til at han nesten klarer å komme over det lave gjerdet.

Nå har vi fått høre av naboene på den andre siden at denne hunden har problemer både med hørselen og synet og derfor fort blir forvirret og agressiv. I følge de samme naboene har han for vane å glefse etter alle utenom eierne, og han har visstnok bitt en venn av eierne.

Dette bekymrer meg veldig, da vi har en aktiv 3-åring og en på vei. Gutten vår vil gjerne være alene ute i hagen, men han synes hunden er skremmende. Vi må også hele tiden passe på at sønnen vår holder seg unna gjerdet fordi hunden da kan glefse tak i han, så å bruke hagen som et lekeareal hvor sønnen vår kan leke seg alene er fullstendig utelukket.

I reglene i borettslaget står det at det er lov til å ha både hunder og katter, såfremt de ikke er til sjenanse for naboene. Jeg vil nå si at denne hunden absolutt er det, men har vi grunn til å klage? Klager vi så har vi vel ødelagt naboforholdet nesten før vi har flyttet inn, men jeg føler meg virklig ikke trygg på denne hunden.

Videoannonse
Annonse
Gjest LuzyNuzy
Skrevet

Du skriver jo selv at den er til sjenanse. Da vet du vel egentlig hva du bør gjøre?

kakki1365380609
Skrevet

mulig å få satt opp et høyt gjerde? Skjønner deg godt.

Skrevet

Du skriver jo selv at den er til sjenanse. Da vet du vel egentlig hva du bør gjøre?

Det er ofte forskjell på å vite hva man kan/bør gjøre, og det å ville gjøre det. Forholdet til naboene i et rekkehus kan være greit å ihvertfall forsøke å holde godt.

"............................"

Skrevet

Høres ut som et problematisk tilfelle. Hvis det er som du beskriver, så er det jo hundeeierene som driver uforsvarlig hundehold. En hund som er svaksynt og tunghørt, og som blir nervøs og aggressiv av det, har det ikke godt. Dette i tillegg til at den er til sjenanse og potensiell fare for folk og fe rundt. Er det ingen av de andre naboene som er innstilt på å finne en løsning på dette da?

"..........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...