Gå til innhold

Hvilket yrke har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å nei, du, - langt i fra. Her snakker vi lokalradio og -tv.. :)

Men jeg synger på si' - så det KAN jo bli kjendis av meg en dag, alt etter hvem jeg ligger med ;)

Ho ho

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kyrillo

4

• Dorthe

4

• IngenLurerDenneGutten

4

• Gyda

3

Mest aktive i denne tråden

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Min adresse er som før: Opp en trapp og inn en dør :-)

Og ellers så er jeg en fryktelig og maktsyk person som får orgasme hver gang jeg får tatt en stakkars skattesnyter..

Nei da, slapp av. Jeg er så snill at. En jobb er en jobb, og min er helt grei den. Folk er stort sett hyggelige. Jeg har aldri hatt noe problem med å møte folk på gata eller vært nødt til å søke dekning pga jobben min.

Det var nok bare en spøk. En nær venn av meg har samma jobb, h*n får mye deng når vi treffes, og det oftest når det er helg

Skrevet

Det var nok bare en spøk. En nær venn av meg har samma jobb, h*n får mye deng når vi treffes, og det oftest når det er helg

Skjønte det,bare gøy det :-)

Skrevet

Forfatter og forteller, men den formelle utdannelsen jeg har er kokk.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg jobber i forlag.

Kunne du sagt hvilket forlag? Er det et lite eller stort? Er det spennende??

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg er kommunikasjonsrådgiver

Hva går det ut på?

Gjest ikke signatur
Skrevet

Saksbehandler på likningskontor, arbeidsfelt næringsdrivende.

Hvilken utdanning har du?

Gjest ønsker å bli forfatter
Skrevet

Forfatter og forteller, men den formelle utdannelsen jeg har er kokk.

Klarer du å livnære deg av det?

Jeg er en annen
Skrevet

Du får ca. 65 000 + - for ei bok (roman). Hvis den selger får du mer, men det gjør den sjelden. Så kan man søke om stipend etc., da kan man få en grei lønn, men da må du gjerne ha skrevet noen bøker.

Skrevet

Autorisert leiemorder.

Men jeg tar korrespondansekurs for å bli gledespike, slik at jeg får flere ben å stå på. Best liker jeg å stå på alle fire.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Du får ca. 65 000 + - for ei bok (roman). Hvis den selger får du mer, men det gjør den sjelden. Så kan man søke om stipend etc., da kan man få en grei lønn, men da må du gjerne ha skrevet noen bøker.

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg tasset litt innom helsesektoren, men så fant man ut at Gud bedre så ræva man er med mennesker. Jeg passet barn en kort periode (1 uke!), men da var det nære på at det snappet fullstendig for meg.

Jeg sto i en bar, men ble sagt opp fordi jeg var for hissig(?) ovenfor fulle menn i femtiårene. Så skrev man litt, men fikk angst da man omsider innså at i grunnen så kan og VET man ingenting!

Så nå reiser jeg. Alene. Og det er fint.

Skrevet

Det kommer selvsagt ann på hvor mye man får utgitt og hvor mye man trenger for å leve.

Jeg har hatt disse to lidenskapene på siden av "vanlig" jobb. Problemet er at jeg dermed ikke har fått skrevet så mye som jeg har hatt behov for. Det har også vært veldig slitsomt til tider når jeg har sittet oppe på nettene å skrevet og gått på jobb uten å ha sovet..

Drømmen er selvsagt å leve av kun dette, men det blir vanskelig tror jeg. Særlig siden jeg vil og må bo i oslo med to barn, det koster jo skjorta å leve her.

Jeg er en annen
Skrevet

Min adresse er som før: Opp en trapp og inn en dør :-)

Og ellers så er jeg en fryktelig og maktsyk person som får orgasme hver gang jeg får tatt en stakkars skattesnyter..

Nei da, slapp av. Jeg er så snill at. En jobb er en jobb, og min er helt grei den. Folk er stort sett hyggelige. Jeg har aldri hatt noe problem med å møte folk på gata eller vært nødt til å søke dekning pga jobben min.

Hvis du gidder svare, sida du er i bransjen, noen sa at kunstnere, som i praksis blir å behandle som privat næringsdrivende mht. honorar o.l., kunne få tre års utsettelse på å betale inn skatten. Stemmer det?

Og hvor strenge er dere på det som føres opp som fradrag. Hvis f.eks. en forfatter kjøper et digitalkamera for å bruke til reasearch, er det ok? Hva om han kjøper speilrefleks til 20 000?

Og et siste spørsmål: er dere mildere stemt til folk som tjener 500 000 og gjør det samme?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...