Gå til innhold

Mere om linser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere prøvet merke Freqency Color AB? Fant dem på lenses4net.com. Jeg så nemlig at de selger lyse blå linser, noe jeg er på utkikk etter. Har blå øyne men vil ha dem enda mer blå, og andre blå linser jeg har prøvet gjør dem så veldig mørke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på noe med linser......Hvor får man tak info om styrken og alt dette som jeg trenger for å bestille på nettet. Jeg har to forskjellige styrker.....

Er det så mye billigere?? Jeg har brukt soft lens tidligere.......kostet meg godt 2000 i halvåret.

Mister man synstesten hvert halvår når man bestiller på nettet?? Da må man vel betale for den???

Skrevet

Jeg lurer også på noe med linser......Hvor får man tak info om styrken og alt dette som jeg trenger for å bestille på nettet. Jeg har to forskjellige styrker.....

Er det så mye billigere?? Jeg har brukt soft lens tidligere.......kostet meg godt 2000 i halvåret.

Mister man synstesten hvert halvår når man bestiller på nettet?? Da må man vel betale for den???

"Hvor får man tak info om styrken og alt dette som jeg trenger for å bestille på nettet. Jeg har to forskjellige styrker....."

Vet du ikke styrken din da? Det står på linsepakken hvis du ikke har kastet den. Jeg vet styrken min så da er det ikke noe problem å bestille på nettet. Du kan evnt ringe til optikern og spørre.

"Er det så mye billigere?? Jeg har brukt soft lens tidligere.......kostet meg godt 2000 i halvåret."

Jeg bruker også softlens. Og har pleid å bestille fra www.netoptikk.no. Jeg bruker dagslinser og betaler 380kr for 90 linser, det blir 1520 i halvåret. Softlens er et ganske dyrt merke, mange andre merker er mye billigere på nettet.

"Mister man synstesten hvert halvår når man bestiller på nettet?? Da må man vel betale for den???"

Det blir kanskje litt dumt å gå til synstest og ikke bestille linser hos optikern. Jeg merker godt når jeg trenger sterkere linser, og da bestiller jeg 0,25 mer i styrke enn det jeg hadde. (har bare gjort det en gang og ser bra nå). Men man burde nok ta en sjekk på øynene en gang i året.

Skrevet

er litt frekk nå og spør jeg for å spare dere for ny tråd om linser :P

Bruker PureVision, dette merket er en av de dyreste visstnok, fra 270 kroner uten moms til 370 et annet nettsted (husker ikke hvilke). Men iallefall ganske nær eller lik den prisen jeg ellers betaler hos optikeren. Kan jeg bytte til billigere merke eller må jeg høre med optiker først da? Poenget er at jeg skal bruke døgnlinser (døgnet rundt i en mnd), ikke måtte kaste de om natta (pga unge som våkner etc).

Håper noen kan svare :)

Skrevet

Jeg bestiller fra www.linseshop.dk. Det er det billigste stedet jeg har funnet på nett.

Det som er så bra, er at man "slipper" å betale moms. De prisene som oppgis på siden er faktisk litt høyere enn når de blir sendt til Norge. Ikke spør meg hvorfor. Men man slipper moms når de sender til Norge.

Og siden de sender linsene som brev og ikke som pakke, blir de heller ikke stoppet i tollen slik at man må betale moms i Norge.

Så det har i hvert fall funket bra for meg!

Og man burde vel uansett gå til linsekontroll en gang i året, men da må man betale for det. Men det blir uansett billigere å bestille linser på nettet...

Skrevet

Jeg bestiller fra www.linseshop.dk. Det er det billigste stedet jeg har funnet på nett.

Det som er så bra, er at man "slipper" å betale moms. De prisene som oppgis på siden er faktisk litt høyere enn når de blir sendt til Norge. Ikke spør meg hvorfor. Men man slipper moms når de sender til Norge.

Og siden de sender linsene som brev og ikke som pakke, blir de heller ikke stoppet i tollen slik at man må betale moms i Norge.

Så det har i hvert fall funket bra for meg!

Og man burde vel uansett gå til linsekontroll en gang i året, men da må man betale for det. Men det blir uansett billigere å bestille linser på nettet...

Men du, hvordan kan man klargjøre hvilken type som passer?

Da jeg fikk linser hos optikeren prøvde jeg to typer. Den ene var ikke brukendes, den andre helt fin.

Men man får jo ikke prøvd fra nettbutikkene...?

Skrevet

Men du, hvordan kan man klargjøre hvilken type som passer?

Da jeg fikk linser hos optikeren prøvde jeg to typer. Den ene var ikke brukendes, den andre helt fin.

Men man får jo ikke prøvd fra nettbutikkene...?

Man må dra til optiker først og få vite hvilken styrke man har samt basiskurven. Dette står på de linsepakkene man har fått hos optikeren.

Jeg råder alle til å dra til optiker først og få vite disse opplysningene før man begynner å bestille fra nettet.

Skrevet

Man må dra til optiker først og få vite hvilken styrke man har samt basiskurven. Dette står på de linsepakkene man har fått hos optikeren.

Jeg råder alle til å dra til optiker først og få vite disse opplysningene før man begynner å bestille fra nettet.

Ja, det har jeg jo i og med at jeg har vært hos optiker og da brukt denne bestemte linsetypen en stund.

'Problemet' er at denne da åpenbart er av det dyrere slaget i forhold til andre linsetyper fra nettbutikkene.

Jeg lurer altså på _typen_, ikke styrke etc.

Skrevet

Ja, det har jeg jo i og med at jeg har vært hos optiker og da brukt denne bestemte linsetypen en stund.

'Problemet' er at denne da åpenbart er av det dyrere slaget i forhold til andre linsetyper fra nettbutikkene.

Jeg lurer altså på _typen_, ikke styrke etc.

Åja, sånn og forstå!!

:-)

Nei, det er jo et problem når man bestiller fra nettet, at man ikke får prøvd linsene først!

Tror ikke det er noe å gjøre med det altså...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...