Gå til innhold

Fjerne lukt fra termos - haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta skal på langtur sammen "Sprekingene" i barnehagen i morgen, og har veldig lyst å ha med seg kakao i sekken.

Men... det har stått gammel kakao i termosen ei uke for lenge, og den stinker spy, rett og slett. Har vasket den flere ganger, latt den stått med vann og bakepulver i hele dag, men fortsatt sitter lukta i.

Hvordan kan jeg få den bort til i morgen?

Trenger gode råd - fort! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve med maskin-oppvaskmiddel? eller kanskje eddik, det fjerner jo lukt...

Skrevet

Du kan jo prøve med maskin-oppvaskmiddel? eller kanskje eddik, det fjerner jo lukt...

har eplecidereddik... lukter uansett bedre enn den sure lukta som er der.

Prøver!

:o)

Skrevet

La termosen stå med sukker eller sukkerbiter i har jeg hørt skal fjerne lukt.

Vet ikke om det funker.

Skrevet

Så nettopp et program (eller leste jeg det?) om eddikens fortreffeligheter. En av de var at det tar bort lukt i gamle termoser :-)

Skrevet

Fyll termosen med vann å ha en liten dæsj klorin i, la det stå en stund.

Vet ikke om det funker, men hvis du skal gjøre rein en kaffekanne så blir den gullende rein med denne metoden :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Så nettopp et program (eller leste jeg det?) om eddikens fortreffeligheter. En av de var at det tar bort lukt i gamle termoser :-)

Tinas mat :) Tror det var eddik og sitronsyre de brukte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...