Gå til innhold

Lederen for islamsk råd er lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke en hvem-som-helst. Han er øverste leder for Islamsk Råd, en paraplyorganisasjon for alle islamske organisasjoner i Norge.

Jeg ble rasende da jeg leste uttalelsene fra Zahid Mukhtar og konstaterer at Islamsk Råd dermed degraderte seg til år null.

Jeg anbefaler lederen for Islamsk Råd å gå en solid runde i tenkeboksen og grunne over det faktum at han kan ytre omtrent hva som helst i et land han ønsker å underlegge ytringssensur.

sint

Hei,

"Forstår" kan bety to helt forskjellige ting på norsk:

1) Forstå, som at man forstår fysikk, eller forstår at en sulten mann stjeler brød.

2) Forstå, som å sympatisere, være enig med.

Jeg tror det er få personer som ikke forstår (ihht definisjon (1)) at en person som refererer til muslimske kvinner som "marokkofitter", og muslimske menn som "geitepulere" risikerer å bli angrepet av en eller annen ekstremist. Det er noe helt annet enn å si at man synes det er greit med drap.

=====

Jeg leste forresten en interessant artikkel i (av alle aviser) Klassekampen:

"På direkte spørsmål i et tv-program svarte han at han hadde «forståelse» for at mordet på van Gogh kunne skje. På norsk betyr «forståelse» langt på vei «aksept», men Zahid Mukhtar har i ettertid gjort det klart at han ikke mente å bruke ordet på denne måten. Han understreker at han forstår at noe slikt kunne skje, men oppfordrer samtidig alle muslimer til ikke å begå en slik handling. Han klargjør også at alle må forholde seg til lovene i det landet man bor."

Men les resten også:

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Arkiv/2004/November/23/248921

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• favn

9

• flisa

3

• Goliath

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som deg - har alt på sin plass - med eskene det står "advent" på fremst. Skal ikke ordne så veldig før 23.desember jeg :-)

*high five*

Skrevet

Hei,

1) Forstå, som at man forstår fysikk, eller forstår at en sulten mann stjeler brød.

Jeg tror det er få personer som ikke forstår (ihht definisjon (1)) at en person som refererer til muslimske kvinner som "marokkofitter", og muslimske menn som "geitepulere" risikerer å bli angrepet av en eller annen ekstremist. Det er noe helt annet enn å si at man synes det er greit med drap.

=====

"På direkte spørsmål i et tv-program svarte han at han hadde «forståelse» for at mordet på van Gogh kunne skje. På norsk betyr «forståelse» langt på vei «aksept», men Zahid Mukhtar har i ettertid gjort det klart at han ikke mente å bruke ordet på denne måten. Han understreker at han forstår at noe slikt kunne skje, men oppfordrer samtidig alle muslimer til ikke å begå en slik handling. Han klargjør også at alle må forholde seg til lovene i det landet man bor."

Men les resten også:

Med vennlig hilsen

Nå sa ikke 'bare' lederen for Islamsk Råd at han kunne forstå at et slikt drap finner sted.

Han sa også at samfunnet (mao her og nå) bør være slik at ikke alle kritisk kan ytre sin mening.

Jatta. Noen som ser ironien?

Skrevet

Nå sa ikke 'bare' lederen for Islamsk Råd at han kunne forstå at et slikt drap finner sted.

Han sa også at samfunnet (mao her og nå) bør være slik at ikke alle kritisk kan ytre sin mening.

Jatta. Noen som ser ironien?

Hei,

Jo, og andre i Islamsk Råd var raske til å si seg uenige med ham.

Selvsagt ser jeg ironien, og idiotiet, men det er jo ikke ulovlig å være idiot. :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

=====

Men les resten også:

Med vennlig hilsen

Ha Ha. Du må da vitterlig ha nok med å bortforklare dine egne vanvittigheter, om du ikke skal begynne å fossro på vegne av andre også!

----------------------

For øvrig: De fleste folk kjøper den slags papir som Klassekampen i ruller, mange i krepp av hensyn til hemorroidene.

Skrevet

Og alle kristne leger brenner selvsagt ikke-troende på bålet, ikke sant?

Driver kristne med heksebrenning i år 2004? Opplys meg. Mine historiebøker må være falske.

Skrevet

Hei,

Selvsagt ser jeg ironien, og idiotiet, men det er jo ikke ulovlig å være idiot. :-)

Med vennlig hilsen

Så kjedelig. Nå som du trodde du hadde greit å bortforklare hva denne norsk-fødte pakistanske høyutdannene akademikeren hadde sagt ved å skylde på språkproblemer, dukker altså neste vanvittige sitat opp.

Da er det godt å plutselig kunne skylde på idioti.

-----------------------

Nei han er desverre ingen lallende idiot, men en lys levende oppegående fanatisk muhammeddaner, lik den det finens millioner andre av bare i Europa.

Skrevet

Driver kristne med heksebrenning i år 2004? Opplys meg. Mine historiebøker må være falske.

I like stor grad som muslimske leger i Norge bedriver amputasjon ihht sharia.

Skrevet

Ha Ha. Du må da vitterlig ha nok med å bortforklare dine egne vanvittigheter, om du ikke skal begynne å fossro på vegne av andre også!

----------------------

For øvrig: De fleste folk kjøper den slags papir som Klassekampen i ruller, mange i krepp av hensyn til hemorroidene.

I motsetning til deg, så leser jeg faktisk et bredt spektrum av aviser - fra Financial Times til Klassekampen.

Du får holde deg til "Tore Tvedts Daglige"

Skrevet

Så kjedelig. Nå som du trodde du hadde greit å bortforklare hva denne norsk-fødte pakistanske høyutdannene akademikeren hadde sagt ved å skylde på språkproblemer, dukker altså neste vanvittige sitat opp.

Da er det godt å plutselig kunne skylde på idioti.

-----------------------

Nei han er desverre ingen lallende idiot, men en lys levende oppegående fanatisk muhammeddaner, lik den det finens millioner andre av bare i Europa.

Ja, han ligner med andre ord på deg.

Skrevet

I like stor grad som muslimske leger i Norge bedriver amputasjon ihht sharia.

Mannen satt faktisk å sa at han vil ha Sharia når/hvis muslimer var i flertall her, lille kverulant.

Skrevet

I motsetning til deg, så leser jeg faktisk et bredt spektrum av aviser - fra Financial Times til Klassekampen.

Du får holde deg til "Tore Tvedts Daglige"

Da kunne du begynne å se et "bredt" spektrum av TV-kanaler også, slik at du neste gang vet noe om de program du uttaler deg om.

Skrevet

Ja, han ligner med andre ord på deg.

Oi! der var det bråstopp gitt!

Skrevet

Hei,

=====

Men les resten også:

Med vennlig hilsen

Egentlig på siden, men har du lenker til noe som viser dette du siterer fra van Gogh?

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Men nå må jeg insistere litt på det alvorlige i dette...

Lederen i Islamsk Råd er lederen for en paraplyorganisasjon som favner alle islamske (muslimske?) organisasjoner i Norge. En mann med betydelig makt og innflytelse, mao.

Han bør ikke slippe billig unna av den grunn. En vanlig fyr ellers i verden har større og mer legitim radius på idioti.

Skrevet

Mannen satt faktisk å sa at han vil ha Sharia når/hvis muslimer var i flertall her, lille kverulant.

Ja, og mange kristne i USA forfekter dødsstraff for homofili.

Ettersom sharia-troende muslimer aldri kommer i flertall i Norge, er hva han sier irrelevant, store kverulant.

Skrevet

Egentlig på siden, men har du lenker til noe som viser dette du siterer fra van Gogh?

Beklager - jeg husker bare ikke hvor jeg leste det. Det var i forbindelse med krisetelefonen som kristne og muslimer har satt opp i fellesskap i Nederland.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da kunne du begynne å se et "bredt" spektrum av TV-kanaler også, slik at du neste gang vet noe om de program du uttaler deg om.

Takk, men hvis det er TV2 du sikter til, så er nivået av det jeg har fått med meg rett og slett for dumt til å se på.

Du får kose deg med det, og de pålitelige SMS-gallupene.

Skrevet

Ja, og mange kristne i USA forfekter dødsstraff for homofili.

Ettersom sharia-troende muslimer aldri kommer i flertall i Norge, er hva han sier irrelevant, store kverulant.

Sitat: Ja, og mange kristne i USA forfekter dødsstraff for homofili.

Jasså? hvem? Selv ikke på sidene til de mest ekstreme f'eks www.godhatesfags.com kan jeg se noe om det.

Uansett burde det bekymre deg langt mer at homofile faktisk steines og halshugges i den virkelige verden i flere muslimske land, enn at slike tanker finne sinne i hodet på noen syke folk i et kristent land.

Skrevet

Takk, men hvis det er TV2 du sikter til, så er nivået av det jeg har fått med meg rett og slett for dumt til å se på.

Du får kose deg med det, og de pålitelige SMS-gallupene.

Skal vi ta lærdom om media seriølst fra en som stadig vekk siterer hovedorganet til tidligere og nåværende Pol-Pot tilhengere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...