Gå til innhold

Grunnlag for arbeidsledighetstrygd?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på dette
Skrevet

Jeg ser at det er inntekten de tre siste årene som er grunnlag for utregning av arbeidsledighetstrygd. Regnes fødselspenger fra Trygdekontoret og penger fra Aetat som inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det gjør det. Hvis du har tjent mer siste år enn de tre siste årene delt på 3 så får du arbeidsledighetspenger ut fra dette.

Tror det er 64-66% av lønnen.

Skrevet

Nei slike penger blir først medregnet hvis du har opparbeidet grunnlaget med inntekt utenom penger fra aetat og fødselspenger.

Skrevet

Nei slike penger blir først medregnet hvis du har opparbeidet grunnlaget med inntekt utenom penger fra aetat og fødselspenger.

Det var det jeg fryktet.

Skrevet

Det var det jeg fryktet.

Ring aetat. Har du kun hatt arbeidsledighetstryd og fødselspenger i denne 3 års perioden da?

Skrevet

Det var det jeg fryktet.

Du må ikke la være å spørre aetat selv om du fikk dette svaret fra meg.

Men jeg mener at regelen er sånn fortsatt og det er fryktelig dumt av aetat.

Skrevet

Du må ikke la være å spørre aetat selv om du fikk dette svaret fra meg.

Men jeg mener at regelen er sånn fortsatt og det er fryktelig dumt av aetat.

Jeg ble arbeidsledig rett etter at adopsjonspermisjonen gikk ut og fikk arbeidsledighetstrygden beregnet ut fra de tre siste årene. 2 år med 100 % lønn og 1 år med adopsjonspermisjon.

Skrevet

Ring aetat. Har du kun hatt arbeidsledighetstryd og fødselspenger i denne 3 års perioden da?

Det er ikke aktuellt enda, jeg bare tenker litt fremover. D siste tre årene har jeg hatt fødselspermisjon utbetalt av arbeidsgiver i sju måneder, fødselspermisjon utbetalt av Trygdekontoret fem måneder, penger fra Aetat i sju måneder, full lønn fra arbeidsgiver i fem måneder og 12 måneder uten lønn. Jeg er nå på jakt etter jobb, men det er nesten bare 6-9 måneders vikariater og søke på, og derfor lurte jeg på hvordan jeg ville stille etter et eventuellt slikt vikariat.

Skrevet

Det er ikke aktuellt enda, jeg bare tenker litt fremover. D siste tre årene har jeg hatt fødselspermisjon utbetalt av arbeidsgiver i sju måneder, fødselspermisjon utbetalt av Trygdekontoret fem måneder, penger fra Aetat i sju måneder, full lønn fra arbeidsgiver i fem måneder og 12 måneder uten lønn. Jeg er nå på jakt etter jobb, men det er nesten bare 6-9 måneders vikariater og søke på, og derfor lurte jeg på hvordan jeg ville stille etter et eventuellt slikt vikariat.

Ja men da har du garantert krav på arbeidsledighetstrygd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...