Gjest lurer litt på dette Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Jeg ser at det er inntekten de tre siste årene som er grunnlag for utregning av arbeidsledighetstrygd. Regnes fødselspenger fra Trygdekontoret og penger fra Aetat som inntekt? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Ja det gjør det. Hvis du har tjent mer siste år enn de tre siste årene delt på 3 så får du arbeidsledighetspenger ut fra dette. Tror det er 64-66% av lønnen. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Nei slike penger blir først medregnet hvis du har opparbeidet grunnlaget med inntekt utenom penger fra aetat og fødselspenger. 0 Siter
Gjest lurer litt på dette Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Nei slike penger blir først medregnet hvis du har opparbeidet grunnlaget med inntekt utenom penger fra aetat og fødselspenger. Det var det jeg fryktet. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Det var det jeg fryktet. Ring aetat. Har du kun hatt arbeidsledighetstryd og fødselspenger i denne 3 års perioden da? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Det var det jeg fryktet. Du må ikke la være å spørre aetat selv om du fikk dette svaret fra meg. Men jeg mener at regelen er sånn fortsatt og det er fryktelig dumt av aetat. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Du må ikke la være å spørre aetat selv om du fikk dette svaret fra meg. Men jeg mener at regelen er sånn fortsatt og det er fryktelig dumt av aetat. Jeg ble arbeidsledig rett etter at adopsjonspermisjonen gikk ut og fikk arbeidsledighetstrygden beregnet ut fra de tre siste årene. 2 år med 100 % lønn og 1 år med adopsjonspermisjon. 0 Siter
Gjest lurer litt på dette Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Ring aetat. Har du kun hatt arbeidsledighetstryd og fødselspenger i denne 3 års perioden da? Det er ikke aktuellt enda, jeg bare tenker litt fremover. D siste tre årene har jeg hatt fødselspermisjon utbetalt av arbeidsgiver i sju måneder, fødselspermisjon utbetalt av Trygdekontoret fem måneder, penger fra Aetat i sju måneder, full lønn fra arbeidsgiver i fem måneder og 12 måneder uten lønn. Jeg er nå på jakt etter jobb, men det er nesten bare 6-9 måneders vikariater og søke på, og derfor lurte jeg på hvordan jeg ville stille etter et eventuellt slikt vikariat. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Det er ikke aktuellt enda, jeg bare tenker litt fremover. D siste tre årene har jeg hatt fødselspermisjon utbetalt av arbeidsgiver i sju måneder, fødselspermisjon utbetalt av Trygdekontoret fem måneder, penger fra Aetat i sju måneder, full lønn fra arbeidsgiver i fem måneder og 12 måneder uten lønn. Jeg er nå på jakt etter jobb, men det er nesten bare 6-9 måneders vikariater og søke på, og derfor lurte jeg på hvordan jeg ville stille etter et eventuellt slikt vikariat. Ja men da har du garantert krav på arbeidsledighetstrygd 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.