Gå til innhold

Hvor mange kjøkkenglass har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte oss noen nye store gode melkeglass her om dagen, så nå har vi 36 kjøkkenglass i skapet. Det er litt mange tror jeg, vi får aldri plass til alle samtidig i oppvaskmaskina, og nå er det nesten ikke plass til dem i skapet heller. Må sette bort noen...

Hvor mange har dere?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

7

• amber sun

5

• Dorthe

4

• Åsemor

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Litt for mange...

Har vunnet glass og fått glass i presang, og det er sjelden jeg knuser noen.

Skrevet

Vi er 4 i huset vårt.

Vi har så det fyller opp en hel glasshylle i kjøkkenskapet. I tillegg kommer andre glass til forskjellig alkohol osv.

Har egentlig ikke bruk for så mange.

Det blir til at vi bruker de fremste hele tida, de lengst bak blir stående.

Skrevet

Nå skal vi se...

51 vanlige glass av ulik størrelse

6 ølglass

18 vinglass

+ diverse glass til likør, konjakk osv, men de står ikke i kjøkkenskapet.

Skrevet

Hm..vil tro vi har sånn cirka 25 kjøkkenglass. Noen store, noen mindre.

Skrevet

ca 20 kjøkkenglass + rødvinsglass og hvitvinsglass + bailysglass + snapsglass + shotsglass... : )

Masse skapplass, men kjekt å ha! Har vinskap som jeg har vinglassene i da...

Skrevet

Hm..vil tro vi har sånn cirka 25 kjøkkenglass. Noen store, noen mindre.

Men om vi begynner å regne med vinglass, drinklass, cocktailglass, whsikeyglass og denslags, blir det MYE.

De står imidlertid ikke i kjøkkenskapet.

Skrevet

Vi er 5, og har vel ca. 25 melkeglass. I tillegg har vi ca. 15 i plast som ungene tildels bruker.

skorpionfisken
Skrevet

Vi er eksperter på å knuse glass her i huset (har granittfliser på kjøkkengulvet, så om noe går i gulvet så knuses det). Så for å unngå å ha tre av den sorten og tre av den og to av den og fem av den, så investerte vi i 60 like (og store) glass. Satte noen esker på boden. Satte 24 glass i kjøkkenskapet og supplerer med de fra boden etterhvert som vi knuser glass ;-).

Skrevet

Men om vi begynner å regne med vinglass, drinklass, cocktailglass, whsikeyglass og denslags, blir det MYE.

De står imidlertid ikke i kjøkkenskapet.

Det gjør mit, bortsett fra vinglassene... Har ikke seksjon.

Gjest kåmmån
Skrevet

Venter du til alle 36 er skitne før du vasker de????

Skrevet

Hi hi, tenkte jeg også på.

Vi har mange andre ting vi kan fylle inn i øverste hylle på oppvaskmaskina også vi!

Skrevet

Nei, men derfor er det heller ikke nødvendig å ha alle. Så jeg tenkte å sette enten 6 eller 12 eller muligens 18 ned i kjelleren... men er ikke sikker på hvor mange.

Skrevet

Men før jeg kjøpte de 12 siste vaska vi opp ca 1 gang i uka, og da hadde vi stort sett alltid alle 24 kjøkkenglassene i oppvaskmaskina.

Skrevet

Men før jeg kjøpte de 12 siste vaska vi opp ca 1 gang i uka, og da hadde vi stort sett alltid alle 24 kjøkkenglassene i oppvaskmaskina.

En gang i uka?

Vi vasker stort sett opp en gang daglig, kanskje hopper vi over en dag.

Vasker gryter og alt i maskinen da.

Vasker du mye for hånd?

Skrevet

Skjønner. Hvis dere kjører maskina ca. 1 gang i uka og hadde 24 glass før, bruker dere 3-4 glass tilsammen om dagen da, kan det stemme?

Går det an at dere kan kjøre maskina litt oftere, eller er den rett og slett ikke full da? Kanskje du vasker opp mange ting for hånd som du ikke tror du kan ha i maskinen, f.eks. plastbokser, ting med treskaft osv.? Av alle de tingene jeg har tatt "sjansen" på å ha i maskina, har det ikke gått galt en eneste gang.

Men det spørs jo hvis det er noe du er veldig redd for at skal gå i stykker.

Vi er 2 voksne og 2 barn og kjører oppvaskmaskina ca. annenhver/tredjehver dag.

Vasker opp kasseroller, stekepanne og matbokser for hånd.

Ellers går det meste i maskina.

Skrevet

En gang i uka?

Vi vasker stort sett opp en gang daglig, kanskje hopper vi over en dag.

Vasker gryter og alt i maskinen da.

Vasker du mye for hånd?

JEG vasker ingenting for hånd. Hadde jeg hatt ansvaret for oppvasken hadde nok maskina blitt kjørt annenhver dag tenker jeg.

Sambo vasker opp kjeler, dørslag, lasagne-formen og andre store ting for hånd, mens resten går i maskina.

Vi er jo bare 2 personer... Og vi lager pizza minst en gang i uka, som det da ikke blir oppvask av, + at vi kjøper kinesisk ofte en gang i uka, det lager ikke oppvask, vi spiser av og til på mcdonalds...

Skrevet

Nå sperrer jeg også opp øynene. Dere kjører maskinen kun en gang i uka og vasker ikke mye for hånd? Hva med kjeler og slikt etter middagene som tar stor plass? Og som man trenger rent igjen til neste dag?

Vi er også bare to voksne, men må kjøre maskinen hver dag. Hvis vi har spist middag ute eller har laget noe som ikke trenger kjele, kan det bli annenhver dag. Men aldri sjeldnere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...