Gå til innhold

Juleborddilemma...

Gjest idissejulebordtider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du har nevnt loddtrekning - si at dere gjorde det fordi dere har lyst til å gå sammen. Også sier du på jobben din at da trakk dere "dessverre" hans julebord, og at du må stå for det. De kan jo ikke akkurat be om filmbevis;) En veldig fin måte å komme seg unna på

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

8

• flisa

3

• Åsemor

1

• flosshatt

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Siden du har nevnt loddtrekning - si at dere gjorde det fordi dere har lyst til å gå sammen. Også sier du på jobben din at da trakk dere "dessverre" hans julebord, og at du må stå for det. De kan jo ikke akkurat be om filmbevis;) En veldig fin måte å komme seg unna på

Ja, det blir til at vi tar loddtrekning. Det var en god ide, og en fair og grei måte å gjøre det på. Vi har jo lyst til å gå sammen. Og som du sier, loddtrekningen blir jo ikke filmet.

Skrevet

Dere må jo selvfølgelig gå på det julebordet dere har lyst til å gå på.

Skrevet

Dere må jo selvfølgelig gå på det julebordet dere har lyst til å gå på.

Ja, ikke sant?

Syns loddtrekning var et godt tips.

Skrevet

Det blir nok loddtrekning, etter fleres forslag, for vi har lyst til å gå sammen også.

Ok :-) Skjønner det. Dere har ikke noe å "vise" til hvor dere valgte din vobb foran han sin ved en tidligere anledning da? Så kan jo du forklare det på jobben. At invitasjonen til hans firma sitt julebord kom senere og at siden dere var med din jobb sist så ....

Skrevet

Ok :-) Skjønner det. Dere har ikke noe å "vise" til hvor dere valgte din vobb foran han sin ved en tidligere anledning da? Så kan jo du forklare det på jobben. At invitasjonen til hans firma sitt julebord kom senere og at siden dere var med din jobb sist så ....

Jo, det er akkurat det vi har. Vi har vært med min jobb på et par ting, og dette er første gang vi begge er invitert med på noe på hans jobb. :)

Skrevet

Ja, det blir til at vi tar loddtrekning. Det var en god ide, og en fair og grei måte å gjøre det på. Vi har jo lyst til å gå sammen. Og som du sier, loddtrekningen blir jo ikke filmet.

Jeg synets det høres litt idiotisk ut at du voksne trekker lodd om julebord.?!?!? Og ville begynt å le om noen på jobben her sa det..

Skrevet

Jo, det er akkurat det vi har. Vi har vært med min jobb på et par ting, og dette er første gang vi begge er invitert med på noe på hans jobb. :)

Da sier du bare det, og hopper over det "idiotiske" med loddtrekning.

Skrevet

Da kan du bruke dét som grunn da, at det er første gang dere osv...

Helt klart god nok grunn det.

Skrevet

Da sier du bare det, og hopper over det "idiotiske" med loddtrekning.

Ja, når dette siste kom fram, er jeg også enig med deg i at loddtrekning kan bli litt dumt.

Skrevet

Det er vel ingen som tar det personlig dersom dere ikke går på julebordet på din jobb? Det hadde vært noe annet om det var noen bursdag e.l.

Gå dit dere vil.

Skrevet

Ja, når dette siste kom fram, er jeg også enig med deg i at loddtrekning kan bli litt dumt.

Dumt?? ;-) he he.. Ja i beste fall tragikomisk. "Du jeg og mannen min visste ikke hvor vi skulle gå, så vi trakk lodd, og desverre så ble det firmat til mannen min" ha ha ha ha.. Tåplig. Man er da voksne!

Skrevet

Det er vel ingen som tar det personlig dersom dere ikke går på julebordet på din jobb? Det hadde vært noe annet om det var noen bursdag e.l.

Gå dit dere vil.

Ja, du har rett i det.

Jeg tenker mer på at jeg ikke vil ha problemer på jobb, men som du sier så er det jo ikke personlig som bursdag o.l.

Skrevet

Dumt?? ;-) he he.. Ja i beste fall tragikomisk. "Du jeg og mannen min visste ikke hvor vi skulle gå, så vi trakk lodd, og desverre så ble det firmat til mannen min" ha ha ha ha.. Tåplig. Man er da voksne!

Voksne slår da kron eller mynt.

Blir samme prinsippet det.

Skrevet

Jeg ville uten å nøle gått på det julebordet jeg hadde mest lyst på.

Så lenge det er et arrangement som julebord, ville jeg ikke hatt et snev av dårlig samvittighet, engang.

Min erfaring er også at det som regel ikke blir bedre med en unnskyldning eller lang forklaring. Det holder lenge å si noe sånt som "Det viser seg at det dessverre ikke passer for meg/oss den dagen allikevel."

Hvis du synes det er viktig med en forklaring, kan du jo dra en hvit løgn om at mannen din meldte dere på hans julebord for evigheter siden, men at han glemte å si fra..og at ettersom dere har prioritert din jobb ved flere tidligere anledninger, er det riktig å stå fast ved hans arrangement nå.

Skrevet

Jeg ville uten å nøle gått på det julebordet jeg hadde mest lyst på.

Så lenge det er et arrangement som julebord, ville jeg ikke hatt et snev av dårlig samvittighet, engang.

Min erfaring er også at det som regel ikke blir bedre med en unnskyldning eller lang forklaring. Det holder lenge å si noe sånt som "Det viser seg at det dessverre ikke passer for meg/oss den dagen allikevel."

Hvis du synes det er viktig med en forklaring, kan du jo dra en hvit løgn om at mannen din meldte dere på hans julebord for evigheter siden, men at han glemte å si fra..og at ettersom dere har prioritert din jobb ved flere tidligere anledninger, er det riktig å stå fast ved hans arrangement nå.

Takk for innspill.

Julebord er julebord, og ikke personlig som bursdag o.l. er.

Når det kommer til stykke, blir det nok enklest mulig forklaring hvis jeg må forklare at jeg melder avbud.

Får la svarene her svirre litt i hodet, og så blir jeg nok enig med meg selv når jeg ringer og sier fra.

;)

Skrevet

Voksne slår da kron eller mynt.

Blir samme prinsippet det.

Tja... vel. Jeg syntes bare det høres helt teit ut å bruke det i en sammenheng for å "avlyse" et julebord.

Skrevet

Tja... vel. Jeg syntes bare det høres helt teit ut å bruke det i en sammenheng for å "avlyse" et julebord.

Jo a, når jeg "lever meg inn i det", er jeg enig med deg.

Skrevet

Jo a, når jeg "lever meg inn i det", er jeg enig med deg.

Fint, he he ;-)

Gjest alive&kicking
Skrevet

Er vel mest redd for at det skal gå ut over jobbsituasjonen. Men det bør det jo ikke gjøre.

Vi kommer til å trekke lodd og se hva det blir ;)

Og hvis det blir "ditt" julebord, så går dere på et som begge helst ikke vil gå på? Deres behov bør jo gå foran hva andre måtte tro/føle....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...