Gå til innhold

Tar ikke avstand fra drapstrusler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er "merkelig" at enkelte starter ørten tråder for at en person sier at han "forstår" (men tar avstand fra) drapet på Theo van Gogh (filmskaperen som kaller muslimske kvinner for "marokkofitter" og muslimske menn for "geitepulere"), mens ingen starter en tråd for å fordømme en nordmann som nekter å ta avstand fra drapstrusler:

"Heika Skum har som leder av Naturvernforbundet i Kautokeino engasjert seg sterkt mot den økende bruken av motorisertferdsel i utmark. og etter flere debatter med sine politiske motstandere fikk familien beskjed om at dersom Heika ikke tier, så får de han hjem i en plastpose i småbiter. At slike trusler er kommet overrasket ikke Isak Mathis O. Hætta, og han nekter altså å ta avstand fra disse."

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_finnmark/4293626.html

Men Isak Hætta er jo hvit, og ikke-muslim, så da er det nok greit...

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Goliath

27

• Grip

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

*hvisker* han er same, ikke hvit.

Feil, hvit er han nok (vil jeg tro uten å ha sett ham...). Han er same, ikke norsk.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Isak Hætta har vel etter hvert kommer med såpass mange merkelige uttalelser at han har problemer med å bli tatt alvorlig.

Skrevet

*hvisker* han er same, ikke hvit.

Han er ihvertfall ikke svart! *S*

Jeg er ikke så inni det der klassifiserings-systemet. For meg er alle "mennesker" - enkelt og greit - og det avgjørende er hvilke handlinger individet gjør.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Isak Hætta har vel etter hvert kommer med såpass mange merkelige uttalelser at han har problemer med å bli tatt alvorlig.

Hei,

Det kan godt være, men det er ingen som starter tråder for å fordømme det han sier, slik som for lederen av islamsk råd. På tross av at Hætta ikke vil ta avstand, mens Zahid (eller hva han heter) oppklarte at han mener alle muslimer må holde seg innenfor landets lover.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du har jo bare fått med deg halve poenget.

Lederen fra Islamsk Råd ikke 'bare' forstår et bestialsk mord, han har eksplisitt uttalt at man bør sørge for at ikke alle har ytringsfrihet, nærmere bestemt harde kritikere av islam.

Jeg ble regelrett forbannet. Lederen av Islamsk Råd kan takke ytringsfriheten for at han offentlig kan si at han forstår bestialske mord.

Skrevet

Feil, hvit er han nok (vil jeg tro uten å ha sett ham...). Han er same, ikke norsk.

Samer er mongolsk rase dvs ikke hvite :o)

Skrevet

Han er ihvertfall ikke svart! *S*

Jeg er ikke så inni det der klassifiserings-systemet. For meg er alle "mennesker" - enkelt og greit - og det avgjørende er hvilke handlinger individet gjør.

Med vennlig hilsen

Ett fett for meg og, men han er altså mongolsk rase tror jeg.

Skrevet

Lederen fra Islamsk Råd ikke 'bare' forstår et bestialsk mord, han har eksplisitt uttalt at man bør sørge for at ikke alle har ytringsfrihet, nærmere bestemt harde kritikere av islam.

Jeg ble regelrett forbannet. Lederen av Islamsk Råd kan takke ytringsfriheten for at han offentlig kan si at han forstår bestialske mord.

Hætta sier jo nettopp at man ikke skal ha ytringsfrihet i naturvernsaker - da blir man drept!

Hva skal man med ytringsfrihet hvis man ikke skal bruke den?

Og nei, at jeg forsvarer hans rett til å ytre seg, betyr ikke at jeg er enig med det han sier. (Jeg har ikke fulgt med i detaljene.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han er da norsk fordi om han er same!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det var Sør som skrev han var hvit i hovedopplegget. Kan ikke jeg få være like pirkete som ham innimellom ;o)

Skrevet

...sier signaturen sør, som selvsagt er på pletten for å fordømme muslimenes terrorisme der den forekommer. *ironi*

«Drapstrusler» fra en gjeng reinsdyr-kåbbåier er sikkert mye å slå rævva i taket for (hahaha) sammenliknet med gærninger som kaprer fly for å kjøre dem inn i WTC.

Man kan si mye om diktaturene, men som kjent kan dette bare sies i demokratiene. Samisk joik og fylleprat gjør altså sterkere inntrykk på DOLs perpetuum mobile enn muslimenes gaul; Allahu Ahkbar.

Dola kjæfta!

Skrevet

...sier signaturen sør, som selvsagt er på pletten for å fordømme muslimenes terrorisme der den forekommer. *ironi*

«Drapstrusler» fra en gjeng reinsdyr-kåbbåier er sikkert mye å slå rævva i taket for (hahaha) sammenliknet med gærninger som kaprer fly for å kjøre dem inn i WTC.

Man kan si mye om diktaturene, men som kjent kan dette bare sies i demokratiene. Samisk joik og fylleprat gjør altså sterkere inntrykk på DOLs perpetuum mobile enn muslimenes gaul; Allahu Ahkbar.

Dola kjæfta!

Du skriver: "sammenliknet med gærninger som kaprer fly for å kjøre dem inn i WTC."

Når var Zahid Mukhtar innvolvert i WTC terroren, eller var det bare mer løgn fra din side?

Skrevet

Det var Sør som skrev han var hvit i hovedopplegget. Kan ikke jeg få være like pirkete som ham innimellom ;o)

Hei,

Hvilken farge er han hvis han ikke er hvit?

"Mongolsk" er ikke noen farge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ett fett for meg og, men han er altså mongolsk rase tror jeg.

Forskjellen mellom etniske samer og skandinavere flest er så ubetydelig at den er ikke interessant. Samene har riktignok forbindelser med mongolske folkeslag bakover i tid, men dette er så utvannet at det er ikke lenger snakk om noen annen "rase" enn nordmenn flest. (og jeg er 1/16 same :-)

".........................."

Skrevet

"Han er same, ikke norsk"

Han er same og norsk - altså norsk same. At enkelte samer nekter på at de er norske finner jeg direkte tullete.

Skrevet

Samer er mongolsk rase dvs ikke hvite :o)

De har mer eller mindre nøyaktig samme hudfarge som du og jeg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...