Gå til innhold

Avlaster i helgene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal begynne å arbeide som avlaster i helgene for en gutt på snart 6 år.

I den forbindelse fikk jeg vite at godtgjøringen hadde flere satser, men at vi kom til å starte på sats 1 som var 500,- pr. døgn + 250,- i utgiftsdekning pr. døgn. Det tilsvarer 20,- pr time - og hvem er det som egentlig "gidder" å arbeide for så lav timelønn hvis man da ikke kjenner personene på forhånd og ikke synes at betalingen er det viktigste??

Hvilke kriterier legges til grunn for hvilken sats man har "krav" på? I dette tilfellet er det snakk om en som er så godt som 100% pleietrengende - og som i tillegg mat via knapp i magen.

Er det noen som har erfaring med dette eller kan henvise til nettsider hvor jeg kan finne ut mer om dette?

Videoannonse
Annonse
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Det varierer mye fra kommune til kommune.. Men det er vel ingen som gjør dette for pengenes skyld?

Skrevet

Avlastning er ikke en jobb, det er noe du gjør for å yte noen en tjeneste. Altså du skal ikke bli rik på det men du skal være avlaster pga ditt sosiale engasjement.

Det ser ut for meg at du egentlig skal ha den andre satsen. Er det 114 kr pr time og regnet med 18timer i døgnet tro.

Skrevet

Det varierer mye fra kommune til kommune.. Men det er vel ingen som gjør dette for pengenes skyld?

Er ikke det å passe unger en jobb synes du?

Avlasteren til minstemann får over 1oo kr i timen, det skulle bare mangle,hun gjør en fin jobb.

Skrevet

Er ikke det å passe unger en jobb synes du?

Avlasteren til minstemann får over 1oo kr i timen, det skulle bare mangle,hun gjør en fin jobb.

Jo, selvfølgelig er det en jobb. Men de som tar på seg det gjør det vel ikke for pengene? Det er ikke det jeg har inntrykk av. Får hun hundre kr timen? Og dette dekker barnevernskontoret. Mine får i underkant av femti dem. 2000kr på en helg.

Skrevet

Jo, selvfølgelig er det en jobb. Men de som tar på seg det gjør det vel ikke for pengene? Det er ikke det jeg har inntrykk av. Får hun hundre kr timen? Og dette dekker barnevernskontoret. Mine får i underkant av femti dem. 2000kr på en helg.

Det er det samme som min får. Kun for 12 timer i døgnet. Det er hjemmetjenesten som betaler.

Det er ikke det at hun gjør det for pengene men hun sa opp en annen helgejobb som hun hadde for å ha minstemann i helgene. Hun har hatt ham i tre uker også for 450 kr døgnet og da fikk hun ikke utgiftsdekning fordi de bodde her hos meg mens jeg var på sykehuset.

Skrevet

Det er det samme som min får. Kun for 12 timer i døgnet. Det er hjemmetjenesten som betaler.

Det er ikke det at hun gjør det for pengene men hun sa opp en annen helgejobb som hun hadde for å ha minstemann i helgene. Hun har hatt ham i tre uker også for 450 kr døgnet og da fikk hun ikke utgiftsdekning fordi de bodde her hos meg mens jeg var på sykehuset.

Ok, da forstår jeg :)

Siste avlastningshelgen min er neste helg... Jeg flytter til utlandet etter jul, så da er det slutt....

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg ikke dette for pengene. Det ville vært for dumt.

Det som irriterer litt er vel hvordan en avlaster blir verdsatt. 20 kr timen er liksom ikke allverden. Hadde jeg ikke kjent personene hadde jeg aldri i verden giddet å gjøre det. Jeg kan jo jobbe 4-5 overtimer på ordinært jobb og tjent mer enn dette (har jobb hvor jeg nærmest drukner i arbeidsoppgaver):

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg ikke dette for pengene. Det ville vært for dumt.

Det som irriterer litt er vel hvordan en avlaster blir verdsatt. 20 kr timen er liksom ikke allverden. Hadde jeg ikke kjent personene hadde jeg aldri i verden giddet å gjøre det. Jeg kan jo jobbe 4-5 overtimer på ordinært jobb og tjent mer enn dette (har jobb hvor jeg nærmest drukner i arbeidsoppgaver):

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes hun som passer minstemann fortjener skikkelig betaling. Det er han verdt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...