Gå til innhold

Hundespørsmål! (rampe-valp)

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Hva sprayer jeg på ting han ikke skal bite på? Helst noe jeg kan blande sammen og spraye på nå! (som ikke trengs å kjøpe hos veterinæren)

Har hørt noe om grønnsåpe, men det funker ikke her, ikke nåe den er blandet ut med vann i alle fall, for jeg må vel det?

Gode tips, NÅ takk:o)

Videoannonse
Annonse
IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du må oppdra hunden. Du kan ikke bruke "midler" som på et insekt:-)

Vær bestemt, og husk - en sko er en sko. Ikke la hunden leke med ting du ikke er redd for, f.eks. gamle sko.

Skrevet

Har hørt at hvis hunden gjør fra seg inne kan du vaske med eddikvann, de går på de samme plassene (etter lukt)

Men jeg aner ikke om dette funker på ting som ikke skal bites på.

Øh, vil ikke anbefale og spraye skoene dine full med eddikvann....

Men du må være konsekvent og si nei med en gang den biter på noe den ikke skal.

Gi den et bein og ta vekk tingen som helst skulle vært hel ;-)

Skrevet

Du må oppdra hunden. Du kan ikke bruke "midler" som på et insekt:-)

Vær bestemt, og husk - en sko er en sko. Ikke la hunden leke med ting du ikke er redd for, f.eks. gamle sko.

Det der har jeg også hørt - at de ikke kan se forskjell på den gamle skoen som er lovlig vilt, og de andre. Vel,- vår hund kan det. Den gamle skoen slår han i hjel, fillerister. De andre skoene har han ikke prøvd seg på. Og - han er ikke spesielt godt og konsekvent oppdratt ellers.

Skrevet

Som de andre sier, må du vise den hva som er rett og galt. La den få noen ting som den får lov å bite på, og si fra når den tar opp en forbudt ting.

Og se når den tar ting, er det f.eks. når den er lenge alene? Valpen må lære å være alene, men hvis du overdriver, kan det være derfor den går løs på tingene dine. d

Den blir rett og slett rastløs og føler seg alene.

Hunder liker ikke sitron, hvis du er redd for møblene dine. Men en desperat hund trosser nok det også :-)

Ta vekk det du er mest redd for, gi den nok mosjon, og ikke la den være alene for lenge om gangen :-)

Skrevet

Lapp på super'n: Valp gis bort....? Eller er du ikke helt der ennå? ;-)

Gjest Lillian AI
Skrevet

Det der har jeg også hørt - at de ikke kan se forskjell på den gamle skoen som er lovlig vilt, og de andre. Vel,- vår hund kan det. Den gamle skoen slår han i hjel, fillerister. De andre skoene har han ikke prøvd seg på. Og - han er ikke spesielt godt og konsekvent oppdratt ellers.

gå inn på www.canis. no

Her var det dårlige råd gitt. Hunden din må oppdraes, ikke sette masse lukter rundt i leiligheten.

Om du kommer inn på canis vil du få den hjelpen du trenger garantert:)

Skrevet

Har ikke noe å anbefale å smøre/sprute på ting og tang og har vel egentlig heller ikke tro på sånt.

Tingen er tid, tålmodighet og dressur, dressur, dressur.

Klare NEI, mye mosjon osv.

Å drive hundeoppdragelse er mye jobb, men det må til.

For over fire år siden tok jeg til meg en 40 kilos hannschæfer på halvannet år som ikke kunne sitte på kommando en gang...

Skal si det var mye tårer, snørr, blod...mange ganger jeg var helt oppgitt og opprådd.

Han gjorde "ikke annet" galt inne enn å snoke på bord og stjele mat av fater osv.men han skulle "kverke" alt utenfor huset på fire bein...å gå tur med en slik gal bamse er ikke lett skal jeg love.

Katter rømte, andre hundeiere rømte...ja i det hele tatt, det var et himlade leven.

I dag - og han har jo vært slik noen år nå da ;) - er denne hunden ganske så vel dressert, dekker i fart, går på plass osv.

Så tross mye snørr, tårer, blod og oppgitthet så skal det la seg gjøre å få en harmonisk og trygg og veldressert hund i de aller, aller fleste tilfeller.

Med tålmodighet og vilje.

Lykke til.

:)

Skrevet

gå inn på www.canis. no

Her var det dårlige råd gitt. Hunden din må oppdraes, ikke sette masse lukter rundt i leiligheten.

Om du kommer inn på canis vil du få den hjelpen du trenger garantert:)

Jeg trenger egentlig ingen råd,jeg ;-)

Gjest Lillian AI
Skrevet

Jeg trenger egentlig ingen råd,jeg ;-)

nei, men det var mynta på: den sorte dame..

Skrevet

nei, men det var mynta på: den sorte dame..

Men da er det jo en fordel å legge svaret sitt under den man svarer, ikke under andres svar :-)

Det blir mer oversiktlig da, og mange bruker dessuten "Sjekk svar-funksjonen" - og der kommer bare svar som er lagt direkte under det en selv har skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...