Gå til innhold

Digital kamera og USB kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skal prøve å få opp bilder fra mitt digitale kamera til dataen. Når jeg kobler til USB kablen til dataen får jeg ingen connection mellom kamera og pc'en. Det er akkurat som dataen ikke ennser USB'en. Normalt når jeg putter i en vanlig USB kommer det opp en flyttbar disk 'e'. Men nå kommer ingenting opp. Noen som kan tenke seg hvorfor? Kan det være noe galt med kabelen? I instruksjonsboken står det bare at jeg skal gjøre dette. USB driveren er visst nok allerede installert på dataen siden jeg bruker windowx xp.

Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har skrudd på kameraet?

hehe jada, ikke helt dum da. På kamera står det på skjermen "establishing connection with computer" men så skjer det ingenting. Og jeg finner ingen flyttbar disk på dataen.

Skrevet

hehe jada, ikke helt dum da. På kamera står det på skjermen "establishing connection with computer" men så skjer det ingenting. Og jeg finner ingen flyttbar disk på dataen.

Tror ikke alle typer minnebrikker kommer opp som en flyttbar stasjon, men at den medfølgende programvaren må brukes for å hente inn bildene på noen.

Skrevet

Tror ikke alle typer minnebrikker kommer opp som en flyttbar stasjon, men at den medfølgende programvaren må brukes for å hente inn bildene på noen.

Men jeg tror problemet her er at det ikke er noe forbindelse mellom UBS kabelen, med kamera på den ene siden og dataen på den andre. '

Det skal vel ikke bare stå "establishing connection to computer" på skjermen på kameraen? Jeg vil tro at hvis det er en forbindelse ville jeg fått beskjed om det på kamera? Huff dette ble vanskelig å forklare.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Men jeg tror problemet her er at det ikke er noe forbindelse mellom UBS kabelen, med kamera på den ene siden og dataen på den andre. '

Det skal vel ikke bare stå "establishing connection to computer" på skjermen på kameraen? Jeg vil tro at hvis det er en forbindelse ville jeg fått beskjed om det på kamera? Huff dette ble vanskelig å forklare.

Har dette kameraet fungert før?

Skrevet

Har dette kameraet fungert før?

Kamera fungerer fint men jeg har aldri prøvd å få bildene på dataen. I instruksjonsboken står det så enkelt forklart. Bare å putte den ene siden av UBS kabelen i UBS porten på dataen og den andre i kamera. Så skal jeg gå inn på 'my computer' og finne den 'flyttbare disk' ikonet. Og mappen med bildene skal bære i denne "flyttbare disk" ikonet. Men jeg får ikke opp noe flyttbar disk ikon?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Kamera fungerer fint men jeg har aldri prøvd å få bildene på dataen. I instruksjonsboken står det så enkelt forklart. Bare å putte den ene siden av UBS kabelen i UBS porten på dataen og den andre i kamera. Så skal jeg gå inn på 'my computer' og finne den 'flyttbare disk' ikonet. Og mappen med bildene skal bære i denne "flyttbare disk" ikonet. Men jeg får ikke opp noe flyttbar disk ikon?

Hvilket operativsystem bruker du? Win 98 krever for eksempel at du

installerer drivere, i noen tilfeller kan også Win2000 gjøre dette.

Kameramerke og modell?

Skrevet

Hvilket operativsystem bruker du? Win 98 krever for eksempel at du

installerer drivere, i noen tilfeller kan også Win2000 gjøre dette.

Kameramerke og modell?

Bruker windows xp. Det følgte med en cd som jeg skulle installere hvis jeg brukte windows 98. Har prøvd å installere den også, i håp at det ville funke da men det hjalp ikke. Tror du det kan være noe galt med selve kabelen? Siden det ikke blir noe forbindelse liksom. Synes det er merkelig at "flyttbar disk" ikonet ikke kommer opp på min datamaskinen, gjør jo det når jeg bruker en annen USB.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Bruker windows xp. Det følgte med en cd som jeg skulle installere hvis jeg brukte windows 98. Har prøvd å installere den også, i håp at det ville funke da men det hjalp ikke. Tror du det kan være noe galt med selve kabelen? Siden det ikke blir noe forbindelse liksom. Synes det er merkelig at "flyttbar disk" ikonet ikke kommer opp på min datamaskinen, gjør jo det når jeg bruker en annen USB.

For å finne mer ut av dette må jeg vite hva slags kamera dette er.

Skrevet

For å finne mer ut av dette må jeg vite hva slags kamera dette er.

Merke er Asono. Ganske utkjent merke, men det betyr vel ikke at det ikke skal fungere. Kamera fungerer som sagt fint ellers. Huff dette er frustrerende altså.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Merke er Asono. Ganske utkjent merke, men det betyr vel ikke at det ikke skal fungere. Kamera fungerer som sagt fint ellers. Huff dette er frustrerende altså.

*Klår meg i hue* Forstår det sånn at du har prøvd alt.

Slått av og på kamera, restarta maskin. Prøv med ny kabel(?)

Ring innportør.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det står ikke noe i bruksannvisninga om at lader/Strømforsyning må være tilkobla under overføring?

Skrevet

Fikk med program til kameraet, som vi bruker til XP. Virker ikke uten.

Og du skrur på kameraet etter at du har satt in kabelen?

Hvis du ikke får det til, kan du kjøpe en kortleser?

http://www.sandberg.it/worldwide/support/prod.asp?ProdNo=133-11

hei, hva er en kortleser? ja jeg skrur på kamera etter at jeg har satt inn kabelen, men virker fortsat ikke.

Skrevet

Det står ikke noe i bruksannvisninga om at lader/Strømforsyning må være tilkobla under overføring?

Nope, det gjør ikke det.

Det står bare at "memory card users may prefer to use a memory card reader (highly recommended)"

Men jeg vet ikke om det har noe å si for forbindelsen mellom kamera og dataen. Jeg vet egentlig ikke hva det betyr heller jeg..?

Skrevet

hei, hva er en kortleser? ja jeg skrur på kamera etter at jeg har satt inn kabelen, men virker fortsat ikke.

USB-dupeditt, som du bare dytter minnekortet inn i. Vips - skjermen er full av de lekreste bilder, uten noe ekstra program ;-)

Skrevet

USB-dupeditt, som du bare dytter minnekortet inn i. Vips - skjermen er full av de lekreste bilder, uten noe ekstra program ;-)

hehe huff nå blir jeg litt flau men jeg kan ingenting om sånt. Hva er et minnekort? jeg har ikke fått med noe minnekort med kameraet?

Skrevet

hehe huff nå blir jeg litt flau men jeg kan ingenting om sånt. Hva er et minnekort? jeg har ikke fått med noe minnekort med kameraet?

Kortet som bildene lagres på. Åpne opp der batteriene er, der ser du sikkert et lite kort? Det kan du ta ut :-)

Skrevet

Kortet som bildene lagres på. Åpne opp der batteriene er, der ser du sikkert et lite kort? Det kan du ta ut :-)

Når jeg åpner opp der batteriene er, så skal visst minnekortet ligger der ja, det ser jeg, men jeg ser ikke noe kort oppi? Det er tomt ser det ut som. Kan det ha noe å si?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...