Gå til innhold

Digital kamera og USB kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg åpner opp der batteriene er, så skal visst minnekortet ligger der ja, det ser jeg, men jeg ser ikke noe kort oppi? Det er tomt ser det ut som. Kan det ha noe å si?

Men har du ikke tatt bilder med det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du ikke tatt bilder med det da?

Jo jeg har det, men kanskje den er innebygget med noe minne, også hvis jeg vil ha mer minne må jeg kjøpe et minnekort?

Skrevet

Når jeg åpner opp der batteriene er, så skal visst minnekortet ligger der ja, det ser jeg, men jeg ser ikke noe kort oppi? Det er tomt ser det ut som. Kan det ha noe å si?

Du har tatt bilder på det innebygde kortet da tenker jeg. :) Men du har plass til å sette inn ekstra kort hvis du skulle ha behov for det.

Skrevet

Du har tatt bilder på det innebygde kortet da tenker jeg. :) Men du har plass til å sette inn ekstra kort hvis du skulle ha behov for det.

Ok, ja jeg har nok det da. Men det har vel ikke noe å si for at jeg ikke klarer å overføre bildene til pc'en? Det blir ingen forbindelse her.

Skrevet

Jo jeg har det, men kanskje den er innebygget med noe minne, også hvis jeg vil ha mer minne må jeg kjøpe et minnekort?

Kan ikke så mye om det dessverre, du får nesten spørre noen andre.

Har i alle fall et som heter Smart Media med 128MB lagringskapasitet, og det er nok for oss. Det fungerer med Sandbergs USB 5 in 1 kortleser og den igjen fungerer med XP. Men det er godt mulig alt går om hverandre, så man ikke trenger tenke på sånt :-)

Ville spurt folk her inne om minnekort, for det er stor prisforskjell, og dumt å ha et som er for lite :-)

Skrevet

Kan ikke så mye om det dessverre, du får nesten spørre noen andre.

Har i alle fall et som heter Smart Media med 128MB lagringskapasitet, og det er nok for oss. Det fungerer med Sandbergs USB 5 in 1 kortleser og den igjen fungerer med XP. Men det er godt mulig alt går om hverandre, så man ikke trenger tenke på sånt :-)

Ville spurt folk her inne om minnekort, for det er stor prisforskjell, og dumt å ha et som er for lite :-)

Skal kjøpe et nytt minnekort uansett. Da får jeg lagret litt flere bilder. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette problemet men jeg kan prøve å sende en mail til firma. Takk for hjelpen uansett:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nope, det gjør ikke det.

Det står bare at "memory card users may prefer to use a memory card reader (highly recommended)"

Men jeg vet ikke om det har noe å si for forbindelsen mellom kamera og dataen. Jeg vet egentlig ikke hva det betyr heller jeg..?

Hvor mange bilder har du i kameraet nå? Ser du bildene du har tatt på skjermen? (på kameraet)

Skrevet

Hvor mange bilder har du i kameraet nå? Ser du bildene du har tatt på skjermen? (på kameraet)

jeg kan se bildene på skjermen ja. Har tatt 10 bilder. Får ikke tatt noen flere men har et lavt kortminne så jeg må kjøpe et nytt. Jeg lurer på om det rett og slett kan være noe galt med kabelen, er det noe sannsynlighet for det tror du?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nope, det gjør ikke det.

Det står bare at "memory card users may prefer to use a memory card reader (highly recommended)"

Men jeg vet ikke om det har noe å si for forbindelsen mellom kamera og dataen. Jeg vet egentlig ikke hva det betyr heller jeg..?

"Det står bare at "memory card users may prefer to use a memory card reader (highly recommended)"

Direkte oversatt:

«Brukere av minnekort kan foretrekke å bruke en minnekortleser

(anbefales).»

Dersom det er snakk om Asono DC5231, så har dette et minnekort av

typen SD (Secure Digital). For ca. 200 kr. kan du kjøpe en kortleser

til slike kort, som du kobler til USB-porten. For å overføre bilder

til PCen tar du SD-kortet ut av kameraet og stapper i kortleseren.

Kortlesere er som regel langt kjappere for overføring av bilder enn

kameraet (dersom du kjøper en slik så sørg for å få en med USB 2.0)

- så jeg slutter meg til anbefalingen - men det å overføre bilder

direkte fra kameraet burde også funke.

Ja - prøv ny kabel.

Gjest wydsiwyg
Skrevet

Hos meg så ser ikke PC'en kameraet dersom det står i feil USB-port. Jeg husker ikke om det er USB 1.0 eller 2.0, men prøv en annen port. Teite datamaskiner, altså. :o(

Skrevet

"Det står bare at "memory card users may prefer to use a memory card reader (highly recommended)"

Direkte oversatt:

«Brukere av minnekort kan foretrekke å bruke en minnekortleser

(anbefales).»

Dersom det er snakk om Asono DC5231, så har dette et minnekort av

typen SD (Secure Digital). For ca. 200 kr. kan du kjøpe en kortleser

til slike kort, som du kobler til USB-porten. For å overføre bilder

til PCen tar du SD-kortet ut av kameraet og stapper i kortleseren.

Kortlesere er som regel langt kjappere for overføring av bilder enn

kameraet (dersom du kjøper en slik så sørg for å få en med USB 2.0)

- så jeg slutter meg til anbefalingen - men det å overføre bilder

direkte fra kameraet burde også funke.

Ja - prøv ny kabel.

Oi her var det mye informasjon:0)

Ja den har et minnekort av typen SD. Skal kjøpe en kortleser, det har jeg fortstått lønner seg. Men jeg tviler på at det løser problemet her.

Skal kjøpe ny kabel etterpå. hvis ikke det funker skal jeg prøve kamera på en vennines pc. Og hvis ikke det går må det være noe galt med kamera. Da får jeg bare bytte det da.

Tusen takk for hjelpen:-)

Skrevet

Hos meg så ser ikke PC'en kameraet dersom det står i feil USB-port. Jeg husker ikke om det er USB 1.0 eller 2.0, men prøv en annen port. Teite datamaskiner, altså. :o(

hehe ja datamaskiner er teite!! Desverre er det ikke det som er problemet her, har nå prøvd alle fire USB portene på dataen. Igen forskjell. Teite elektroniske ting som ikke jeg kan noe om!!

Skrevet

Jeg hadde et lignende problem for noen dager siden, maskinen så kameraet, men jeg fikk ikke kopiert bilder.

Det løste seg da jeg byttet batterier i kameraet.

Skrevet

Jeg hadde et lignende problem for noen dager siden, maskinen så kameraet, men jeg fikk ikke kopiert bilder.

Tok du et bilde av Wilfred da?

Skrevet

Byttet batterier jeg også men det var ikke det som var problemet her. Faktisk så var ikke kamera som var problemet, det var driverne på dataen som ikke var riktig installert. Så jeg isntallerte alle driverne på nytt og nå funker det :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...