Gå til innhold

Julebadet ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her og puster ut...

to medlemmer av familien har tatt et skikkelig bad, hundene ;)

Aner dere hvor mye jobb det er å gre ut en langhåret hund som desverre er gredd litt for lite en liten tid...phuhh...

Greing, klipping, stelling, bading og vips...schæferen er som en nyinnkjøpt teddybjørn.

Og lillen ser nesten ut som en helt rund hårball.

To godluktende, deilige, fluffy, fornøyde dyr...

og matmor? Joda, skitten, våt, hårete, svett...

Nå skal jeg inn i dusjen jeg og og etterpå skal det smake med et glass vin.

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi deler på arbeidet her i huset: jeg tar klippingen/nappingen om samboeren tar badingen i forkant. Seansen var for tre uker siden. Deilig. Dagen etter badingen er den dagen jeg har lyst på hund i senga (men motstår stort sett fristelsen) Så nå har de ligget med ulltepper i saccosekkene i tre uker siden de er så korthåret og frossen av seg:)

Det lukter så godt med nybada hund, og man føler seg så fornøyd og som en flink hundeeier da, hehehe:-))

Skjønner deg godt jeg. Bra jobba!

Har du forresten vært til hundefotograf med dine? Jeg tenkte jeg skulle gjøre det med våre til neste år. De er sorte så det er vanskelig å få skikkelige bilder (bedre nå som vi har digitalkamera ihvertfall..), men jeg kunne tenkt meg et ordentlig studiobilde som minne.

:-)

Skrevet

Vi deler på arbeidet her i huset: jeg tar klippingen/nappingen om samboeren tar badingen i forkant. Seansen var for tre uker siden. Deilig. Dagen etter badingen er den dagen jeg har lyst på hund i senga (men motstår stort sett fristelsen) Så nå har de ligget med ulltepper i saccosekkene i tre uker siden de er så korthåret og frossen av seg:)

Det lukter så godt med nybada hund, og man føler seg så fornøyd og som en flink hundeeier da, hehehe:-))

Skjønner deg godt jeg. Bra jobba!

Har du forresten vært til hundefotograf med dine? Jeg tenkte jeg skulle gjøre det med våre til neste år. De er sorte så det er vanskelig å få skikkelige bilder (bedre nå som vi har digitalkamera ihvertfall..), men jeg kunne tenkt meg et ordentlig studiobilde som minne.

:-)

Nei, har ikke fått somlet meg til fotograf...

dvs. jeg tok noen familiebilder av meg og barna med schaferen for noen år siden da.

Skulle nok hatt et ordentlig bilde av disse to iallefall, men fotografen her i byen er jeg ikke fornøyd med så jeg må finne en utenbys.

Og så kunne jeg tenkt meg å ta sånn julebilde av barna da...og da hadde det jo vært topp å hatt med disse to hårballane også :)

Ja, det er et veldig styr med klipping og vask, men jaggu er det verdt det.

Her i huset er det ikke hund i senga...men skulle schaferen vært oppi der så hadde jo han døtta oss andre ut da *ler*

Toppers med deilig godluktende, fluffy hund til jul...og nygredd langhåret schafer er jo et aldeles nydelig skue da.

Ha en fin helg.

:)

Skrevet

Nei, har ikke fått somlet meg til fotograf...

dvs. jeg tok noen familiebilder av meg og barna med schaferen for noen år siden da.

Skulle nok hatt et ordentlig bilde av disse to iallefall, men fotografen her i byen er jeg ikke fornøyd med så jeg må finne en utenbys.

Og så kunne jeg tenkt meg å ta sånn julebilde av barna da...og da hadde det jo vært topp å hatt med disse to hårballane også :)

Ja, det er et veldig styr med klipping og vask, men jaggu er det verdt det.

Her i huset er det ikke hund i senga...men skulle schaferen vært oppi der så hadde jo han døtta oss andre ut da *ler*

Toppers med deilig godluktende, fluffy hund til jul...og nygredd langhåret schafer er jo et aldeles nydelig skue da.

Ha en fin helg.

:)

Det var skikkelig julestemning i dag, så vi hadde fotosession i skogen med julenisseantrekk til dyret innkjøpt fra ytlandet og hadde det morro.

Med én ufrivillig og stri kjøter som ikke ville være med på bilde og to andre som _ville_ være med ble det lettere kaotisk,men morsomt bilde.

Velger nok et der julenissedekkenet hang som en smekke foran henne og nisselua hang underhaka med knytingen midt oppå hodet, hehe:D

God helg til deg og dine også, Rubia. Du er alltid så hyggelig, det skal du ha:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...