Gå til innhold

forts. små konfektformer (metalliske)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som var med på tråden lengre ned her:

Jeg har i dag funnet små metalliske konfektformer. Det var gule, røde, blå og grønne i 20 pakningen, og den kostet kun 12.90

:o)))))

Kjøpte meg opp et lite lager jeg sånn at jeg slipper å fly sånn og lete til neste år ;o)

Og ja........jeg fant dem på Spar Supermarked (Sarpsborg).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen gode konfektoppskrifter å dele da? :-)

Cappuchionopraliner

150 gr mørk sjokolade

3/4 dl kremfløte

2 ss sterk, kald kaffe

Pynt

50 g hvit sjokolade

kakao

Bryt sjokoladen i biter. Varm opp fløten i en kjele og legg sjokoladen nedi til den smelter.

Tilsett kaffen og rør om.

Hell massen i små former og sett dem på et kaldt sted for å stivne.

Smelt den hvite sjokoladen og legg en dæsj på toppen av hver pralin.

Dryss på litt kakao til slutt.

Skrevet

Wow, halvparten av på ICA butikken min :P skal sjekk spar butikken i løpet av uken jeg, takk :)

Skrevet

Har du noen gode konfektoppskrifter å dele da? :-)

Jeg har en kjempegod en og; fant den hos www.dansukker.com - sjekk ut oppskrifter - godteri: har så langt bare prøvd bringerbærtrøfler, men mm så nydelig! Selv min mann som ikke liker mørk sjokolade elsket denne :)

Ingredienser

250 g mørk sjokolade

125 g bringebær

1/2 dl bringebærsaft, konsentrert

1 dl kremfløte

3 ss sukker

Hakk sjokoladen i små biter. Bland bringebær, saft, fløte og sukker i en gryte og la det småkoke i 15 minutter. Sil blandingen og la den koke inn uten lokk til det er 1/2 dl væske tilbake. Tilsett sjokoladebiter og rør til sjokoladen er smeltet. Ta gryten av varmen og la den bli litt avkjølt. Fordel massen i små papirformer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...