Gå til innhold

Hva kjennetegner Salmonellesmitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg har spist den salaten som de har funnet smitte i.... Også har jeg blitt syk, har feber, men lurer bare på om det er vanlig influensa:) Men for å være på den sikkreste siden.... Åssen merker man at man er smittet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får blodig diare men jeg vet ikke hva slags salmonella det er snakk om. Noen bakterier er verre enn andre.

Skrevet

De to gangene jeg har vært smittet av Salmonella spydde jeg bare som er gris. Det gikk heldigvis fort over.

Skrevet

Når jeg hadde salmonella som barn spydde jeg og hadde diare.

Kunne hverken beholde vått eller tørt, kom opp eller rann igjennom.

Nå husker ikke jeg hva type jeg hadde, men det var ganske kraftige bakterier.

Skrevet

Du får blodig diare men jeg vet ikke hva slags salmonella det er snakk om. Noen bakterier er verre enn andre.

hmmm... jeg har diarè, og feber, ikke no matlyst, vondt i hele kroppen... så da er det vel influensa eller no! Kommer ikke den på denne årstiden?

Skrevet

Mannen min har hatt salmonella. Han fikk store magesmerter og feber. Tror de kraftige magesmertene er obligatorisk ved salmonellainfeksjon..

Skrevet

Den gangen jeg hadde salmonellainfeksjon, klarte jeg verken beholde vått eller tørt. Alt kom ut igjen, og diaréen var som vann.

Var ikke så gammel den gangen, ni eller ti år. Var skikkelig dårlig (ikke så veldig store magesmerter) i ei uke, og klarte etter ei ukes tid å tvinge i meg Mariekjeks og eplesaft fordi legen truet med å legge meg inn på sykehuset pga dehydrering.

Jeg har ikke smakt eplesaft siden den gang.

Skrevet

Symptomene utvikler seg ofte innen ett til tre døgn etter at man er smittet. Noen kan bli svært syke, mens andre ikke merker noe særlig. Diaré og feber er vanligste symptomer.

Skrevet

hmmm... jeg har diarè, og feber, ikke no matlyst, vondt i hele kroppen... så da er det vel influensa eller no! Kommer ikke den på denne årstiden?

Den er i hvert fall kommet til nord tror jeg men hvor langt sør den har kommet, vet jeg ikke.

Skrevet

Hvilken salat er det funnet smitte i?

Den til Dole, ricolasalat eller hva den heter... synd den er så god:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...