morsan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Lillemus skrev (9 timer siden): Jeg har en 5 år gammel bil, har hatt den siden den var ny og det er viktig for meg at det er en trygg og sikker bil om uhellet skulle være ute. At jeg synes den er tøff og stilig er ingen ulempe heller, det er ikke det viktigste, men jeg hadde ikke kjøpt en bil jeg syntes var stygg. Jeg hadde heller ikke kjøpt en bil jeg syntes var stygg! Samme med hus og innbo. Ønsket om estetikk er ikke akkurat nederst på Maslows behovspyramide, men likevel noe folk flest setter pris på i livene sine emilie321 skrev (9 timer siden): Min forrige bil kjøpte jeg helt ny, en Toyota Yaris. Det var en utrolig deilig følelse å ha en så ny bil. Mest med tanke på sikkerheten. Da den var nesten 10år, så byttet jeg den inn i en 3år gammel Toyota Yaris. Gjorde det fordi den gamle yarisen snart ville få reperasjonskostnader og fordi jeg ofte kjører langt og på E18. Fikk dessuten så god innbyttepris at jeg bare gjorde det. Bilen min var ikke splitter ny da jeg kjøpte den, men nokså ny. Da var det viktig for meg å ha en bil jeg kunne stole på, og som samtidig var snerten nok og effektiv nok for mitt behov. Det var den første bilen jeg noensinne kjøpte selv - tidligere biler hadde det vært min eksmann som hadde kjøpt. Nå har jeg eid bilen i snart 13 år. Jeg synes det er smart både mtp miljøet og økonomien at jeg "bruker den opp", men jeg føler jo at vi nærmer oss mer og mer! Haha! Nicklusheletida skrev (7 timer siden): Jeg har lyst på en gammel bil som jeg ikke trenger å være redd for å bulke. Problemet er bare at vi kun har en garasjeplass. Jeg kan bruke samboerens bil så mye jeg vil, men jeg tør ikke å bruke hans bil. Han er en sånn som vasker bilen sin for hver eneste kjøretur han er på og man finner ikke et støvkorn i den bilen, så da tør i hvert fall ikke jeg å kjøre den. Litt dumt for dette kan føre til at jeg etter hvert blir redd for å kjøre bil. LOL! Kjenner noen av den typen. Skjønner du blir engstelig for å bruke den da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden Nicklusheletida skrev (9 timer siden): Jeg kan bruke samboerens bil så mye jeg vil, men jeg tør ikke å bruke hans bil. Han er en sånn som vasker bilen sin for hver eneste kjøretur han er på og man finner ikke et støvkorn i den bilen, så da tør i hvert fall ikke jeg å kjøre den. Han hadde besvimt om hadde sett min bil... Den vaskes når den er så møkkete at jeg skjemmes av å kjøre med den. Vask av bil tror jeg er på toppen av lista mi over verdens kjedeligste ting. 0 Siter
Ekstra Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden Nicklusheletida skrev (10 timer siden): Jeg har lyst på en gammel bil som jeg ikke trenger å være redd for å bulke. Problemet er bare at vi kun har en garasjeplass. Jeg kan bruke samboerens bil så mye jeg vil, men jeg tør ikke å bruke hans bil. Han er en sånn som vasker bilen sin for hver eneste kjøretur han er på og man finner ikke et støvkorn i den bilen, så da tør i hvert fall ikke jeg å kjøre den. Litt dumt for dette kan føre til at jeg etter hvert blir redd for å kjøre bil. Huff, kjenner typen. Tror vel ikke jeg kunne vært sammen med en slik mann, men det er en helt annen diskusjon🤣 .Egentlig er det ganske deilig å ha en 15 år gammel bensinbil, pen til å være så gammel, men om den skulle få en liten skrape vil det ikke redusere bilens verdi nevneverdig 😅. Tenker som Morsan at jeg kan "bruke den opp", men det er vel en fare for at den vil bli dyr i drift etter hvert. Den har kjørt ganske kort, fordi en annen bil var "familiebilen" som ble brukt på alle lengre turer, så den holder seg godt for alderen 🚗 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.