Gå til innhold

Muhktar på Magasinet Tv2 i kveld.

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Han er jo ikke ute etter å gi et godt inntrykk hos ikke-muslimer! Hvorfor forventer du at han skal gjøre det?"

Fordi han representerer et av de største muslimske samfunn i Norge.

Fordi han er nordmann og således burde være opptatt av ALLE nordmenns ve og vell - og ikke kun muslimene.

Fordi han i sin stilling burde forsøke å bidra til integrering mellom innvandrede muslimer og ALLE nordmenn.

Hvorfor forventer du at han ikke skal gjøre det?

Mener du at slikt skal vi ikke forvente av muslimer - ei heller de som er født i Norge?

Hagen er født i Norge, osv. og jeg kan ikke se at han jobber for å skape "forsoning" eller hva det er du forventer av Muhktar.

Hans jobb er ikke å "føye seg etter deg", akkurat som Stålsetts jobb ikke er det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

81

• Dorthe

12

• Goliath

10

• Grip

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du mener at han må ha slike synspunkter for å innynde seg hos det store flertall av muslimer i Norge, så bekrefter du jo samtidig at de fleste muslimer i Norge ikke på noen måte er "liberale" - men at de heller er forholdsvis fundamentale.

Og da støtter du jo samtidig sterkt opp om Grips fremstilling av den faren som er på vei.

Takk for det Sør.

Hvor skriver jeg at han må ha slike synspunkter for å innynde seg hos noen som helst?

Skrevet

Du skriver: "Herregud! Du skriver jo selv at dersom et flerall ønsker Sharia, så er det bare demokratiet som har talt!"

Det er korrekt, og er nær definisjonen av et demokrati.

Det betyr ikke at jeg er enig i beslutninger, selv om de er demokratisk vedtatt.

Ble det for komplisert for deg?

For å gjøre det enkelt for deg Sør:

Hvis et demokrati velger å innføre lover (f.eks Sharia) som strider mot de fleste andre menneskerettigheter, så mener du det er både korrekt og greit?

Eller for å spørre deg litt mer "vanskelig" (kan det se ut som på dine andre svar her), hvis man kommer i en situasjon som gjør at man må velge mellom "pest og kolera" (enten følge demokratiske avgjørelser og innføre Sharialover og nedlegge demokratiet i etterkant, eller kjempe for å beholde de mest elementære menneskerettigheter selv om det betyr at du må bryte noen prinsipper), hva gjør og/eller mener du da?

Skrevet

Hagen er født i Norge, osv. og jeg kan ikke se at han jobber for å skape "forsoning" eller hva det er du forventer av Muhktar.

Hans jobb er ikke å "føye seg etter deg", akkurat som Stålsetts jobb ikke er det.

Så med andre ord mener du at vi ikke kan forvente annet av mulsimer flest, selv om de er født i Norge.

Takk - det samme mener jeg, og det er fint å se at du er enig.

Skrevet

For å gjøre det enkelt for deg Sør:

Hvis et demokrati velger å innføre lover (f.eks Sharia) som strider mot de fleste andre menneskerettigheter, så mener du det er både korrekt og greit?

Eller for å spørre deg litt mer "vanskelig" (kan det se ut som på dine andre svar her), hvis man kommer i en situasjon som gjør at man må velge mellom "pest og kolera" (enten følge demokratiske avgjørelser og innføre Sharialover og nedlegge demokratiet i etterkant, eller kjempe for å beholde de mest elementære menneskerettigheter selv om det betyr at du må bryte noen prinsipper), hva gjør og/eller mener du da?

Du skriver: "Hvis et demokrati velger å innføre lover (f.eks Sharia) som strider mot de fleste andre menneskerettigheter, så mener du det er både korrekt og greit?"

Har jeg påstått det? Jeg påpekte at *beslutningen* var demokratisk (akkurat som en beslutning hvor man bestemmer seg for å ha kristen formålsparagraf i barnehager).

====

Ved å bryte Menneskerettighetene så gjør du deg skyldig i å være like ille som de du (påstår du) bekjemper. Da er det ingen siginifikant forskjell mellom dere mer.

Skrevet

Hvor skriver jeg at han må ha slike synspunkter for å innynde seg hos noen som helst?

Du har i denne tråden skrevet at hans oppgave er å innynde seg hos "sine".

Det betyr at du mener de holdningene han gir uttrykk for "selger" blant muslimer i Norge.

Det igjen betyr at du mener norske muslimer i stor grad er enige med Muhktar.

Og det er jeg enig med deg i, og jeg takker deg for at du støtter meg på det.

Skrevet

Så med andre ord mener du at vi ikke kan forvente annet av mulsimer flest, selv om de er født i Norge.

Takk - det samme mener jeg, og det er fint å se at du er enig.

Ah!

Muslimer er kollektivt ansvarlige for det en annen muslim påstår, men du er formodentlig ikke ansvarlig for det alle andre nordmenn påstår?

Skrevet

Du skriver: "Hvis et demokrati velger å innføre lover (f.eks Sharia) som strider mot de fleste andre menneskerettigheter, så mener du det er både korrekt og greit?"

Har jeg påstått det? Jeg påpekte at *beslutningen* var demokratisk (akkurat som en beslutning hvor man bestemmer seg for å ha kristen formålsparagraf i barnehager).

====

Ved å bryte Menneskerettighetene så gjør du deg skyldig i å være like ille som de du (påstår du) bekjemper. Da er det ingen siginifikant forskjell mellom dere mer.

Så du klarer ikke å svare på hva du mener er rett å gjøre - når de få opsjoner du har uansett vil bryte med noen prinsipper og/eller rettigheter, der det ene vil være på kort sikt, og det andre "til evig tid".

Det viser bare hvor handlingslammet du er.

Skrevet

Du har i denne tråden skrevet at hans oppgave er å innynde seg hos "sine".

Det betyr at du mener de holdningene han gir uttrykk for "selger" blant muslimer i Norge.

Det igjen betyr at du mener norske muslimer i stor grad er enige med Muhktar.

Og det er jeg enig med deg i, og jeg takker deg for at du støtter meg på det.

Nei, "hans egne" er de som er enige med ham. I dette tilfelle en liten del av den muslimske befolkningen.

Ellers annet du trenger oppklart? Kanskje du kan få en voksenperson til å lese det for deg?

Skrevet

Ah!

Muslimer er kollektivt ansvarlige for det en annen muslim påstår, men du er formodentlig ikke ansvarlig for det alle andre nordmenn påstår?

Det er ikke det jeg snakker om.

Jeg snakker om hva vi kan forvente av muslimer flest i Norge, og du har vist at du er enig i at vi ikke kan forvente annet enn det samme som Muhktar står for.

Takk igjen.

Skrevet

Så du klarer ikke å svare på hva du mener er rett å gjøre - når de få opsjoner du har uansett vil bryte med noen prinsipper og/eller rettigheter, der det ene vil være på kort sikt, og det andre "til evig tid".

Det viser bare hvor handlingslammet du er.

Nei, tvertimot, det viser at jeg (i motsetning til deg) faktisk har noen prinsipper, istedet for å gjøre meg selv til terroriste ved første og beste anledning.

Du er ikke bedre enn de du fordømmer. Du forfekter jo AKKURAT DET SAMME som dem - brudd på MR.

Takk, Goliath - igjen viser du dine sanne farger.

Skrevet

Det er ikke det jeg snakker om.

Jeg snakker om hva vi kan forvente av muslimer flest i Norge, og du har vist at du er enig i at vi ikke kan forvente annet enn det samme som Muhktar står for.

Takk igjen.

Hva du snakker om er det kun deg selv som vet.

Og nei, jeg har ikke påstått det du tillegger meg, men det viser jo bare din lemfeldige omgang med fakta.

Skrevet

Nei, "hans egne" er de som er enige med ham. I dette tilfelle en liten del av den muslimske befolkningen.

Ellers annet du trenger oppklart? Kanskje du kan få en voksenperson til å lese det for deg?

Man trenger ikke en voksen person for å forstå "naive barns" vrøvlerier Sør.

Men mulig jeg burde be noen barn om hjelp til å forstå din naive og barnslige logikk?

Skrevet

Hva du snakker om er det kun deg selv som vet.

Og nei, jeg har ikke påstått det du tillegger meg, men det viser jo bare din lemfeldige omgang med fakta.

Vanligvis så er det kun du som vet hva jeg egentlig skriver om her Sør - i hvert fall i følge deg selv:-)

Skrevet

Nei, tvertimot, det viser at jeg (i motsetning til deg) faktisk har noen prinsipper, istedet for å gjøre meg selv til terroriste ved første og beste anledning.

Du er ikke bedre enn de du fordømmer. Du forfekter jo AKKURAT DET SAMME som dem - brudd på MR.

Takk, Goliath - igjen viser du dine sanne farger.

Du er med andre ord ikke i stand til å svare på hva du gjør i en situasjon der dine prinsipper blir satt opp mot hverandre.

Men det visste jeg jo fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...