Gå til innhold

Er du lei av jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av folk som bruker to måneder før jul på å klage over hvor mye stress og styr det er i førjulstida. ;oP

Det er da fullt mulig å velge bort ting man synes er slitsomt, og heller velge å gjøre de tingene man liker.

Hva med de som klager over de som klager over de som klager over hvor travelt andre har det med å klage over de som klager over julen?

:D

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men herregud, da! Jula er da hva du gjør den til selv.

Foreldrene _må_ ikke ruinere seg. Og den perfekte husmor _må_ ikke greie alt.

Du lager jula som du vil ha den selv. Du gjør det du har lyst til, og lar være å gjøre det som bare blir stress.

Jeg elsker julen og forberedelsene.

Idag har 5åringen og jeg pyntet her hjemme, med julepynt osv. Stuevinduet er blitt veldig julete, og vi pleier ha minimalt med pynt ute til vanlig. Så det synes, ja.

Imorgen skal vi pynte pepperkakehus.

Men jeg kjøper ferdige deler til huset, for jeg liker ikke å lage pepperkakedeig. Det er pyntinga som er gøy.

Jeg lager heller ikke ørten sorter julekaker som ingen liker likevel.

Men vi hører på julemusikk, danser, har julepynt, går på julegrantenninger, åpner kalender. Sånne ting.

Julegavene er jeg nesten ferdig med, gjenstår bare å pakke inn et par. Legger en del tid i innpakking, fordi jeg liker det. Hadde jeg syntes det var pes, hadde jeg bedt om ferdig innpakket i butikken.

Du _må_ ikke gjøre det stress. Jula er hva du gjør det til selv.

Og jeg koser meg glugg ihjel :)

hilsen amber i julestemning...

Amen og ditto!

Skrevet

Hva med de som klager over de som klager over de som klager over hvor travelt andre har det med å klage over de som klager over julen?

:D

Med vennlig hilsen

Huiff ja, de er ille.

Men de ALLER verste er de som de som erter de som klager over de som klager over de som klager over hvor travelt andre har det med å klage over de som klager over julen.

Stein dem!

;o)

Skrevet

Huiff ja, de er ille.

Men de ALLER verste er de som de som erter de som klager over de som klager over de som klager over hvor travelt andre har det med å klage over de som klager over julen.

Stein dem!

;o)

*kaster den første stenen*

...øh... skal vi bruke små, skarpe sten, eller rundere stener?

Med vennlig hilsen

Skrevet

*kaster den første stenen*

...øh... skal vi bruke små, skarpe sten, eller rundere stener?

Med vennlig hilsen

For optimal varighet på steiningen anbefales det å begynne med små, runde stein. Deretter går man gradvis over til spissere steiner, samtidig som tyngden økes.

Dermed kan man holde på virkelig lenge før synderen bukker under.

Og husk; det er aldri for tidlig å kaste den første steinen.

Skrevet

For optimal varighet på steiningen anbefales det å begynne med små, runde stein. Deretter går man gradvis over til spissere steiner, samtidig som tyngden økes.

Dermed kan man holde på virkelig lenge før synderen bukker under.

Og husk; det er aldri for tidlig å kaste den første steinen.

*bøyer meg i støvet for din ekspertise*

Med vennlig hilsen

Skrevet

NEI!

Jeg er ikke lei av jula, men jeg er mektig lei av folk som stadig skal mase og hisse seg opp over julestemning, forberedelser, jul i butikkene osv. fra sent i oktober.

Det staar selvfolgelig hver enkelt fritt aa vaere sur og misfornoyd (misunnelig?) med at andre koser seg frem til 23 desember, men jeg for min del velger aa kose meg med det som passer, resten bryr jeg meg ikke om.

Herved skrevet under.

Skrevet

Kjøper du dyre gaver til barna dine eller? jeg synes det begynner å bli drøyt når kravet er gaver til 4-5 tusen pr. pers.

Jeg synes ungene bør lære seg andre verdier i livet, men kjøpestanden og samfunnet skaper et forferdelig press.

Vi må lære barna våre at et ønske ikke er det samme som krav. Hvordan skal de kunne glede seg over noe hvis de får alt de ønsker seg?

Her hos oss må vi bare sette tæring etter næring, jeg har lært barna mine at livet kan virke urettferdig og at vi ikke må skule til naboen for å definere våre egne behov.

Skrevet

Kjøper du dyre gaver til barna dine eller? jeg synes det begynner å bli drøyt når kravet er gaver til 4-5 tusen pr. pers.

Jeg synes ungene bør lære seg andre verdier i livet, men kjøpestanden og samfunnet skaper et forferdelig press.

Det ville blitt drøyt for familier med mange barn og kjøpe så dyre gaver som du nevner. Tror ikke at det er det vanlige, men er for øvrig enig med deg i at jul er blitt altfor mye pengenes høytid. Synes også at det kan være vanskelig å få tid for all den kosingen som nevnes i denne tråden, men koser meg innimellom med levende lys og julemusikk det gjør jeg. Og da bruker jeg den dyre forsterkeren som jeg kjøpte til flere tusen i fjor.

Har ikke tid til å kose meg med å bake og lage mat i det rådyre kjøkkenet som ble satt opp i oktober, siden jeg må jobbe til å betale regningene.

Koste meg på en adventsstund i kirken i dag med alle de gamle, kjente julesangene og gjester hjemmefra som sang og holdt taler. Siden er det hjem å lese til eksamen, for å fortsette det moderne jaget.

Hele det moderne samfunnet kjennetegnes av pengejag og vellykkethet. Ingen har lov til å si at ikke alt er perfekt. Sorg og savn preger mange i disse tider, fattigdom finnes mange steder. Ikke alle kan glede seg over det samme. Den som finner en indre glede i julen uten alle den røde, ytre pynten koser seg.

Skrevet

Tror jeg aldri har hørt om noen som får så dyre gaver jeg. Hva kjøper dere da?

Her får ungene gaver for 500 - 1000 kroner hver, litt avhengig av hva de trenger. Vi benytter også anledningen til å kjøpe gaver de trenger som skibukser, støvler, votter, ransler, klær osv.

Andre familiemedlemmer får bare småting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...