Gå til innhold

En ting som forundrer meg med diskusjonene på DOL

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrige Kari

er at man tydeligvis ikke kan være nysgjerrig på naboen eller dens unger uten at det blir tolket negativt. Om jeg skulle spørre om det er normalt at naboens unge lesper enda han er sju år, så skal jeg vedde på at jeg hadde fått svar som "mind your own business" etc. Samme er det jo om man lurer på hva det feiler naboen som oppfører seg underlig. Jeg mener at det må da gå ann å være nysgjerrig. Hva ellers har vi dette forumet til? Det er jo hva man bruker nysgjerrigheten til som er vesentlig. Om jeg hadde planer om å konfrontere naboen med at barnet hennes var unormalt så hadde det vært noe annet. Også selvfølgelig om man sier så mye at personen ikke er anonym lenger.

Naboen min er en godt voksen dame som ikke kan si S , kan noen fortelle meg om det er en talefeil?

Fortsetter under...

Trodde de fleste voksne var såpass oppegående at de visste at lesping/problemer med s ikke nødvendigvis er aldersbetinget, men noe enkelte strever med hele livet. Jeg vet neimen ikke hva som er verst, din uvitenhet eller naboens talefeil... (Vel, jeg heller mot din uvitenhet, selvsagt.) :-D

Gjest nysgjerrige Kari

Trodde de fleste voksne var såpass oppegående at de visste at lesping/problemer med s ikke nødvendigvis er aldersbetinget, men noe enkelte strever med hele livet. Jeg vet neimen ikke hva som er verst, din uvitenhet eller naboens talefeil... (Vel, jeg heller mot din uvitenhet, selvsagt.) :-D

Vel det kan jo være talefeil, men hva er egentlig en talefeil? om man har noe feil med overbitt/underbitt regnes det som talefeil?

Vel det kan jo være talefeil, men hva er egentlig en talefeil? om man har noe feil med overbitt/underbitt regnes det som talefeil?

"Vel det kan jo være talefeil"

Det kan ikke være det, det ER det!

Og talefeil er en talefeil, og man behøver ikke skjemmes over å ha dette i voksen alder!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...