Gå til innhold

Tilbud om telesex

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg har fått denne meldingen på mobilen:

"På telefon 815..... får du telesex med deilige norske damer. Du kan reservere deg på telefon 815.....(det var et annet nr. en det første) om du ikke ønsker info.

Avsender 06969.

Er det ikke i henhold til norsk lov forbudt at du må reservere deg for noe du ikke har bestilt?

Han er litt bekymret for at samme hvilket tlf.nr han ringer er en eller annen dyr felle.

Er det noen andre som har vært utsatt for det samme og vet hva som bør gjøres. Har rådet ham til å vise det til arbeidsgiveren for han har firmatlf. og arb.giveren får tlf.utskrift. Ville være kjedelig om arb.giveren tror vennen min har bestilt denne tjenesten.

Jeg har dessuten søkt på nettet for å finne hvem som står som eier av disse tlf.nr., men får ikke opp noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg begynte også å få disse irriterende meldingene for et par-tre uker siden! Jeg har aldri bestilt noe heller. Ringte reservasjonsnummeret, og da sa han (automatisk telefonsvarer) at jeg skulle taste inn det nummeret jeg ville sperre for - 8 siffer!

Som du selv skriver, avsenderen har jo bare 6 siffer...

Eller mener de kanskje det første 815nummeret?

Jeg har også hørt at man kan skrive STOPP til de fleste slike sms-tjenester, og det skal være tilstrekkelig til at man ikke får flere. Men det funka iallefall ikke i dette tilfellet.

Skal ringe det reserverings-nummeret en gang til, og prøve med det første 815nummeret... Hvis ikke må jeg klage til en eller annen instans... :(

irritert hilsen

Skrevet

Hei!

Jeg begynte også å få disse irriterende meldingene for et par-tre uker siden! Jeg har aldri bestilt noe heller. Ringte reservasjonsnummeret, og da sa han (automatisk telefonsvarer) at jeg skulle taste inn det nummeret jeg ville sperre for - 8 siffer!

Som du selv skriver, avsenderen har jo bare 6 siffer...

Eller mener de kanskje det første 815nummeret?

Jeg har også hørt at man kan skrive STOPP til de fleste slike sms-tjenester, og det skal være tilstrekkelig til at man ikke får flere. Men det funka iallefall ikke i dette tilfellet.

Skal ringe det reserverings-nummeret en gang til, og prøve med det første 815nummeret... Hvis ikke må jeg klage til en eller annen instans... :(

irritert hilsen

Det er noe dritt ihvertfall. Har du fått noen regninger på det?

I og med at de skriver "om du ikke ønsker info" regner jeg med de vil sende flere meldinger som da helt sikkert vil bli belastet hans regning.

Skrevet

Det er noe dritt ihvertfall. Har du fått noen regninger på det?

I og med at de skriver "om du ikke ønsker info" regner jeg med de vil sende flere meldinger som da helt sikkert vil bli belastet hans regning.

tror ikke jeg har fått noen regninger på det.. har ikke fått mobilregningen enda da... Men jeg skal jaggu ringe Telenor og finne ut av det! >:(

Hold meg oppdatert om dere finner ut noe mer da :)

Skrevet

Dette er ren svindel.

Sannsynligvis vil det koste skjorta uansett hvilket nr dere ringer. Selv om du legger på i løpet av 1 sekund ender du opp med en stor regning.

Ikke bry deg med dette. De sender deg uansett ingen regning. For å gjøre det må de kunne bevise at du faktisk har bestillt tjenesten. Dette kan de ikke. De prøver bare å lure dere til å ringe et 815 nr.

Skrevet

tror ikke jeg har fått noen regninger på det.. har ikke fått mobilregningen enda da... Men jeg skal jaggu ringe Telenor og finne ut av det! >:(

Hold meg oppdatert om dere finner ut noe mer da :)

Det skal jeg gjøre. Hvis du får regning, så gi meg beskjed om du har anledning.

Skrevet

Dette er ren svindel.

Sannsynligvis vil det koste skjorta uansett hvilket nr dere ringer. Selv om du legger på i løpet av 1 sekund ender du opp med en stor regning.

Ikke bry deg med dette. De sender deg uansett ingen regning. For å gjøre det må de kunne bevise at du faktisk har bestillt tjenesten. Dette kan de ikke. De prøver bare å lure dere til å ringe et 815 nr.

Var redd for det. Han har tenkt å avvente og se hva som skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...