Gå til innhold

KRL, Gule og FNs «menneskerettsorganisasjon»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norge bryter Menneskerettighetene, slår FNs Kommisjon for Menneskerettigheter fast. Nei, jeg snakker ikke om politiets utstrakte bruk av varetekt eller klagesaker mot Barnevernet.

Jeg snakker om KRL-faget, som de kalte «kristendomskunnskap» da jeg gikk på skolen. Den internasjonalt dømte terroristen og muslim-servile spyttslikkeren Lars Gule brenner selvsagt vandelsattesten sin og hyler med i koret.

Den oppvoksende generasjon skal altså beskyttes mot litt bibelkunnskap, og det av en kommisjon bestående av land som Kina, Cuba, Syria, Pakistan, Saudi Arabia, Vietnam og Zimbawe og med Libya i formannsskapet. Hva har disse landene å lære Norge om religionsfrihet eller likeverd mellom kjønn og rase? Jo, det er jaggu godt vi har noen til «å passe på oss».

Nå er det bare å vente på Tobias i Tårnet.

Skrevet

Egentlig var det bedre før - da vi hadde Religionsundervisning - litt historierelatert. I dag er det vel EKSTRA viktig at ungene lærer om de ulike religionene i verden, for å lære seg å forstå de ulike kulturer og folk. Man kan liksom ikke få for mye lærdom, er min mening. Norge er jo tuftet på kristne verdier - og det syns jeg ikke vi skal legge skjul på - man behøver ikke være personlig kristen for det, det er vår historie.

Mange unge føler seg rotløse for tiden, og litt historiekunnskap gjør vel ikke det verre.

Humanetikk er helt alright det, men det har jo ikke så mye med religion og historie å gjøre, det har mer med det å gjøre at man har valgt bort religionen, likevel lever man etter gode "etiske regler" som like godt kunne vært levd av en personlig kristen.

Å være human-etiker, tror jeg like mange religøse mennesker er....

Nei, kall det RELIGIONS-undervisning og behold det i skolen, ingen barn tar skade av å lære om all verdens religioner. Det er spennende, og derfor kjøpte jeg denne boken til vår familie, og de ANBEFALES!

http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=8276941311&CatalogName=Books&CategoryName=BIC_HRAB1

Det bør heller være en MENNESKERETT å få vite ALT!

Skrevet

Ja, det er fan meg underlig. At vi liksom skal bryte menneskerettighetene fordi vi serverer noen sølle gudsord til den oppvoksende slekt.

Hvis det er riktig at de landene du nevner, har "bestemt" dette, kunne de kanskje først begynne med sine egne "rettigheter".

Man skulle tro de som bruker MR i en slik sammenheng, hadde andre og viktigere forhold å sette søkelys på.

Skrevet

Egentlig var det bedre før - da vi hadde Religionsundervisning - litt historierelatert. I dag er det vel EKSTRA viktig at ungene lærer om de ulike religionene i verden, for å lære seg å forstå de ulike kulturer og folk. Man kan liksom ikke få for mye lærdom, er min mening. Norge er jo tuftet på kristne verdier - og det syns jeg ikke vi skal legge skjul på - man behøver ikke være personlig kristen for det, det er vår historie.

Mange unge føler seg rotløse for tiden, og litt historiekunnskap gjør vel ikke det verre.

Humanetikk er helt alright det, men det har jo ikke så mye med religion og historie å gjøre, det har mer med det å gjøre at man har valgt bort religionen, likevel lever man etter gode "etiske regler" som like godt kunne vært levd av en personlig kristen.

Å være human-etiker, tror jeg like mange religøse mennesker er....

Nei, kall det RELIGIONS-undervisning og behold det i skolen, ingen barn tar skade av å lære om all verdens religioner. Det er spennende, og derfor kjøpte jeg denne boken til vår familie, og de ANBEFALES!

http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=8276941311&CatalogName=Books&CategoryName=BIC_HRAB1

Det bør heller være en MENNESKERETT å få vite ALT!

Greit oppsummert!

Pssst, ikke ha noen dårlig samvittighet fordi gubben må ligge i tørrdokk mens du sipper vin på Teaterkaféen.

*skuler på en ensom kaffekopp*

Skrevet

Signaturen sør er ikke lenger interessant som meningsmotstander, og vil for ettertiden ikke bli svart eller få sine innlegg kommentert.

Du leste hovedinnlegget. Det følger en tråd under der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...