Gå til innhold

Butikktyverier og overvåking

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og ikke minst når jeg må lese en melding på mobilen (i butikken), og deretter stappe den på plass igjen etterpå. Da venter jeg en hånd på skulderen any time.

Skrevet

..og ikke minst når jeg må lese en melding på mobilen (i butikken), og deretter stappe den på plass igjen etterpå. Da venter jeg en hånd på skulderen any time.

Du også? Jeg blir livredd av å fikle med huskelapper, mobil og rote i min egen veske.

Skrevet

Du også? Jeg blir livredd av å fikle med huskelapper, mobil og rote i min egen veske.

Jeg nærmest holder den opp i lufta og skuler på kamera og andre kunder...*se her, det er bare mobilen min*..før jeg stapper den på plass. hehe..

Skrevet

Jeg nærmest holder den opp i lufta og skuler på kamera og andre kunder...*se her, det er bare mobilen min*..før jeg stapper den på plass. hehe..

*S*

Gjest Matti Matti
Skrevet

Før, da man ikke hadde sigaretter og tobakk ved kassen, var det enkelt naske med seg en pakke.

Jeg gikk til hylla med sigaretter og tok med meg to pakker. På vei for å hente cola, så dytta jeg den ene pakka nedi jakkeermet.

Gikk så for å betale den ene sigarettpakka og cola`n.

Dermed hadde jeg fått to for prisen av èn.

Skrevet

Før, da man ikke hadde sigaretter og tobakk ved kassen, var det enkelt naske med seg en pakke.

Jeg gikk til hylla med sigaretter og tok med meg to pakker. På vei for å hente cola, så dytta jeg den ene pakka nedi jakkeermet.

Gikk så for å betale den ene sigarettpakka og cola`n.

Dermed hadde jeg fått to for prisen av èn.

Etter Dagbla's dekning de siste dager og nicket ditt kom jeg til å tenke; Du er vel ikke representant på samtinget?

Gjest Matti Matti
Skrevet

Etter Dagbla's dekning de siste dager og nicket ditt kom jeg til å tenke; Du er vel ikke representant på samtinget?

Nope.

Er 3/4 dels Finsk.

Skrevet

hehe... PANIKK eller?:)

Skrevet

Hvis du er uskyldig er det jo ingenting å frykte :) Jeg ble tatt for tyveri engang på H&M i Oslo fordi jeg hadde tatt med meg 6 plagg og kosmetikk. "Typisk måte å stjele kosmetikk på." Men jeg betalte det jeg skulle og før jeg var ute av butikken kom det to "sivile". Jeg hadde jo kvittering og alt jeg hadde gjort var lovlig, så de måtte fint unnskylde seg foran de som hadde stilt seg opp for å se hva som hadde skjedd. Da er det ikke jeg som blir flau, men dem. Og det var riktig så morsomt :)

Skrevet

Hvis du er uskyldig er det jo ingenting å frykte :) Jeg ble tatt for tyveri engang på H&M i Oslo fordi jeg hadde tatt med meg 6 plagg og kosmetikk. "Typisk måte å stjele kosmetikk på." Men jeg betalte det jeg skulle og før jeg var ute av butikken kom det to "sivile". Jeg hadde jo kvittering og alt jeg hadde gjort var lovlig, så de måtte fint unnskylde seg foran de som hadde stilt seg opp for å se hva som hadde skjedd. Da er det ikke jeg som blir flau, men dem. Og det var riktig så morsomt :)

Selv om du sender en :) synes jeg det blir for lettvint å argumentere for overvåkning ved å henvise til at den uskyldige ikke har noe å frykte.

Det er noe med _overvåkningen_ i seg selv som oppleves som veldig dårlig.

Skrevet

Enda verre er det dersom man er forkjølet og har med seg halsdrops e.l. Opplevde å bli stoppet, dvs de ropte "hei, stopp der litt" etter at jeg hadde betalt. Så sprang de etter meg og stakk hånda i lomma mi. De tok fram halsdropsene, så den var åpnet og litt slitt og jeg fikk gå. Fikk ingen beklagelse.

Gjest Mr Papp
Skrevet

"Han spår at butikktyveri vil bli et voksende problem. Både fordi EU utvides mot øst, men også fordi folks evne til å se forskjell på mitt og ditt har blitt dårligere."

Her har han glemt noe. Mindre uformell sosial kontroll, få varer BAK disken og ikke minst tiltrekkende reoler med prangende utstilte varer.

Skrevet

Uff, jeg gikk inn på Rimi med en risifrutti i veska som jeg hadde tatt med hjemmefra. Var livredd for at noen skulle se den da jeg tok opp lommeboka. Jeg tenkte jo ikke på at den lå der!

Skrevet

" Hvis en kunde i en matbutikk går rett bort til kosmetikk- og barbersakene ved kassen, plukker varene i handlekurven og deretter går tilbake for å hente brød og melk, er det grunn til å se nærmere på personen, sier Myhrer."

Skjønte ikke hvorfor det er så mistenkelig?

Skrevet

"Hvis en kunde i en matbutikk går rett bort til kosmetikk- og barbersakene ved kassen, plukker varene i handlekurven og deretter går tilbake for å hente brød og melk, er det grunn til å se nærmere på personen, sier Myhrer."

Hehe, wow, såpe og barberhøvler og slikt er ting jeg ALLTID glemmer å kjøpe med meg, så hvis jeg MÅ ha det, er det alltid det første jeg går og henter før jeg vandrer videre til, tjah, melk og brød ;P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror den mannen der ser nisser på høylys dag.

Skrevet

Jeg fikk ingen unnskyldning. Hun var drittsur og skulle se ned i veska mi og alt noe hun fikk, fant ingenting. Så bare surt på meg og gikk..

Hurpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...