Gå til innhold

Gave til arbeidskollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datakyndig person her på jobben som har hjulpet meg litt med min private PC. Jeg tenkte derfor å kjøpe en liten ting til han som takk for hjelpen. (100-200 kroner). Har noen et godt tips til meg?

Lurte på en flaske med noe godt, men han reiser en del og har derfor god tilgang til taxfree.

Gjest rødvin er fint
Skrevet

Liker man god vin, er det en flott gave selv om man reiser en del.

Kjøp en god flaske rødvin.

Skrevet

Ikke kjøp rødvin med mindre du er sikker på at han drikker det. Vi har tømt ut en haug flasker rødvin eksen fikk i gaver som har stått så lenge at den har blitt sur siden ingen av oss likte det.

Skrevet

Blomster(ikke julestjerne!)

Er redd det kan bli litt missforståelser. Jeg er kvinnfolk og han mannfolk.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Noen drikker mye rødvin, og da får en ikke med seg nok via tax-free selv om en reiser mye. Hvis en ikke smugler mye da! Vin er også tungt å drasse på, så tror at rødvin passer bra jeg.

Du kan også gi konfekt, spesielle spennende utenlandske julekaker som jeg har sett i enkelte butikker, et par hansker eller et fint skjerf. Eller hva med noen andre delikatessevarer hvis han er glad i god mat? Legg det i en liten kurv og pynt med ei sløyfe.

Ei god bok er også en fin gave. Hvis han leser da. Eller en bok OM vin kanskje?

Skrevet

God sjokolade/konfekt? Vin? Ikke sikker om blomster er noe menn generelt blir begeistret for da..?

Har inntrykk av at folk kjøper mest brennevin (whiskey og sånn) på taxfree, ikke vin, så det kan vel være en ide det og..blir nok glad for akevitt og sånn for det antar jeg.

Og legg iallefall ved et lite kort som forteller at du setter pris på at han hjalp deg med pc'en, burde vel ikke misforstå det? :o

Skrevet

Hva med en "gammeldags" barberkost og en god barbersåpe? Pakk det inn litt mandig (gråpapir med et stilig bil-bilde eller bilde av pakkens innhold i sort,hvit f.eks med hyssing over i kryss) og skriv takk for hjelpa på kortet som du kan lage matchende med innpakninga

Skrevet

Hva med en "gammeldags" barberkost og en god barbersåpe? Pakk det inn litt mandig (gråpapir med et stilig bil-bilde eller bilde av pakkens innhold i sort,hvit f.eks med hyssing over i kryss) og skriv takk for hjelpa på kortet som du kan lage matchende med innpakninga

Oi, det var en veldig personlig gave til pc-hjelper'n!

Skrevet

Dette ender nok med at vi over jul leser et innlegg fra hans samboer som lurer på om han er utro siden han har så god kontakt med en av sine kvinnelige kolleger (deg) og har fått gave av henne (deg) :-)

Skrevet

God sjokolade/konfekt? Vin? Ikke sikker om blomster er noe menn generelt blir begeistret for da..?

Har inntrykk av at folk kjøper mest brennevin (whiskey og sånn) på taxfree, ikke vin, så det kan vel være en ide det og..blir nok glad for akevitt og sånn for det antar jeg.

Og legg iallefall ved et lite kort som forteller at du setter pris på at han hjalp deg med pc'en, burde vel ikke misforstå det? :o

Med mindre det står noe á la "Takk for hjelpen med musa mi" da...

Skrevet

Med mindre det står noe á la "Takk for hjelpen med musa mi" da...

Hva om det var faktisk det hun fikk hjelp til da? På pc'en altså... =)

*grin*

Nah..så lenge en holder seg unna i'er med hjerte over så...:P

Skrevet

Oi, det var en veldig personlig gave til pc-hjelper'n!

jeg ville ikke kalt det personlig, men en forseggjort innpakning. gjør man ikke det med alle gaver, pakker dem inn pent?

Skrevet

jeg ville ikke kalt det personlig, men en forseggjort innpakning. gjør man ikke det med alle gaver, pakker dem inn pent?

Jeg tenkte ikke først og fremst på innpakningen, men innholdet.

Barbersaker pakket med omhu assosierer jeg med kjærestegave el.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...