Gjest søsteren Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Broren min på 14 år har blitt et mareritt for mine foreldre. Kort oppsumert skulker han skolen,stjeler penger og verdisaker fra hjemmet,ruser seg på sprit og hasj og det verste av alt er at han blir mer og mer voldlig mot mine foreldre! Moren min har havnet flere ganger på legevakta med skader og nå fikk de voldsalarm fra barnevernet fordi de er redd at han skal gå ALTFOR langt! MST har skrevet en avtale med barnevernet og mine foreldre om et opplegg som skal følges,og de har vært i kontakt med meg også. De skal prøve å jobbe via hjemmet i stedet for å sette han på Institusjon. Men hvorfor? Hvor langt skal det gå? Er redd for at dette ender i en stor tragedie... De har ingen kontroll over ham. Hilsen beskymret 0 Siter
G-bo Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Barnevernet har et prinsipp de er pålagt å jobbe etter som heter "det mildeste inngreps prinsipp". Det vil si at man må forsøke å ordne opp uten å gå så drastisk tilverks som det å plasere noen utenfor hjemmet innebærer, hvis man i det hele tatt tror dette kan fungere. MST(hjelp i hjemmet) er en forholdsvis ny måte å jobbe på, og den har ok resultater, men det er forståelig at du er skeptisk til dette tiltaket etter så mye kaos det må ha vært hjemme hos dere. Du får bare krysse fingrene for at det vil fungere, men hvis ikke får vi håpe at det blir satt inn noe tyngere skyts etterhvert. Jeg håper du har noen å prate med om det som skjer rundt deg. Hvis ikke synes jeg du skal si til "behandleren" at du ønsker dette..., det er veldig viktig at du også tas vare på når det er "opprør" rundt deg. Ønsker deg og dere masse lykke til:-) 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 En grunn til valg av løsning er vel at man i en del tilfeller har sett bedre resultater på lang sikt av MST enn ved institusjonsplassering av ungdom. Det er selvfølgelig viktig at dine foreldre har full åpenhet i forhold til de som skal hjelpe broren din, slik at de til enhver tid har oversikt over hva som foregår når de ikke er tilstede. Håper det snart bedrer seg! 0 Siter
Gjest søsteren Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 En grunn til valg av løsning er vel at man i en del tilfeller har sett bedre resultater på lang sikt av MST enn ved institusjonsplassering av ungdom. Det er selvfølgelig viktig at dine foreldre har full åpenhet i forhold til de som skal hjelpe broren din, slik at de til enhver tid har oversikt over hva som foregår når de ikke er tilstede. Håper det snart bedrer seg! Ja men det er ikke lett for dem heller når han ikke følger reglene og opplegget rundt ham. Han driter i skolen(i dag var siste sjanse for å gå på skolen,ellers må han gå 9 klasse om igjen.),og har ingen respekt for "autoriteter". I dag truet han foreldrene mine med å rømme fordi han ikke fikk mere penger av dem før om 3 dager. Han sa han skulle selge mobiler.Stjele og så selge dem videre igjen. De kan ikke stoppe ham heller,da banker han dem. Dette er en storvokst gutt! 0 Siter
frosken Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Ja men det er ikke lett for dem heller når han ikke følger reglene og opplegget rundt ham. Han driter i skolen(i dag var siste sjanse for å gå på skolen,ellers må han gå 9 klasse om igjen.),og har ingen respekt for "autoriteter". I dag truet han foreldrene mine med å rømme fordi han ikke fikk mere penger av dem før om 3 dager. Han sa han skulle selge mobiler.Stjele og så selge dem videre igjen. De kan ikke stoppe ham heller,da banker han dem. Dette er en storvokst gutt! Det høres ut som om det må jobbes enda mer tett med opplegg rundt broren din. Jeg vet ikke hvor ofte fagpersonene er på banen, men synes uansett at du burde ta kontakt med dem å si din mening og fortelle det du observerer. Utrolig vanskelig situasjon å være i for dere alle! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.