Gå til innhold

Entrecote

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æh, okei da.

Du skal få lov til å lage maten som du vil, altså. Var ment som et bittelite tips altså.

Jeg er i det nådige humøret..så da er det heller greit.

c",)

Skrevet

Du skal få lov til å lage maten som du vil, altså. Var ment som et bittelite tips altså.

Jeg er i det nådige humøret..så da er det heller greit.

c",)

Hehe, du vet hvordan det er med gammel vane.

For øvrig har jeg vel egentlig den perfekte løsningen uansett, ettersom det stort sett er mannen som steker biffer. Lite bryderi på den måten. ;o)

Skrevet

Hehe, du vet hvordan det er med gammel vane.

For øvrig har jeg vel egentlig den perfekte løsningen uansett, ettersom det stort sett er mannen som steker biffer. Lite bryderi på den måten. ;o)

Åh, det skulle du sagt med en gang. Da er det jo ikke noe å bry seg om.

tjihi

Skrevet

Rosa kjøtt....neitakk, men er jo smak og behag.

Helt enig med deg i det med slintrer, men fant faktisk noen fine skiver igår, omtrent rent kjøtt. Aldri sett så fine entrecoteskiver. Mange foretrekker entrecote fordi den blir mere saftig enn mye annet kjøtt.Ihvertfall på grillen, derfor spent på å lage dette i panne og etterpå i steikovn.

Jeg spiser svinesteik, viltkjøtt og lammekjøtt rosa.

Oksekjøtt spiser jeg stekt "rått". Helt rødt inni med andre ord.

*sikle*

Tilbehør bruker å være poteter/ris og sjysaus/rødvinssaus/cognac-saus + salat med oljedressing (olivenolje, havsalt, presset hvitløk, sitron, litt vann).

Potetmos er godt det, da blir det Plank Steak, om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

Spiser noen virkelig entrecote? Den er jo bare full av slintrer og fett jo!.

Nei takke meg til en helstekt rosa indrefilet.

DET er snadder!

Indrefilet er selvsagt det beste. Men har man ikke det, kommer faktisk entrecôte foran mye annet som vil passere som biff.

fei1365380229
Skrevet

Indrefilet er selvsagt det beste. Men har man ikke det, kommer faktisk entrecôte foran mye annet som vil passere som biff.

Jeg syns faktisk mørbrad er bedre enn indrefilet jeg, blir liksom ikke så mye å tygge på med indrefilet. Kanskje jeg endrer meg når tennene blir 50(?) år eldre.

Skrevet

Jeg syns faktisk mørbrad er bedre enn indrefilet jeg, blir liksom ikke så mye å tygge på med indrefilet. Kanskje jeg endrer meg når tennene blir 50(?) år eldre.

Hm- så vidt jeg kan se er du eldre enn meg. ;o)

fei1365380229
Skrevet

Hm- så vidt jeg kan se er du eldre enn meg. ;o)

Har jeg ikke lagt merke til, må gå inn å se.

Skrevet

Har jeg ikke lagt merke til, må gå inn å se.

Jeg har nettopp fråtset i galleriet - er blitt en del nye siden sist jeg var der inne. ;o)

fei1365380229
Skrevet

Jeg har nettopp fråtset i galleriet - er blitt en del nye siden sist jeg var der inne. ;o)

Jeg kom først i går :-) Har følt litt "skrekk" på å ha bilde der, men det går nok bra.

Det var veldig mange nick der som jeg aldri har sett her eller evt. lagt merke til.

Og så var det noen jeg gått kunne tenkt på å se, men som sikkert ikke sender bilde.

Skrevet

Det ble en meget vellykket middag, bruna entrecotene raskt i panna og deretter inn i steikovnen i 15 min. på 200gr.

Takk for tips til dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...