Gå til innhold

Godt at de er «mot vold», da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

«-Det er ikke slik at muslimer som velger bort demonstrasjonen, er for vold. Muslimer er imot vold, sier nestleder i Islamsk Råd Imran Mushtaq til VG. -»

Kilde:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257270

Nå står ikke disse skjeggemennene i fare for å bli bortvist eller i verste fall banket opp dersom de skulle ombestemme seg og allikevel delta i fakkeltoget.

Jeg tror kanskje de også ville vært et kjærkommet innslag i en marsj mot det oppblomstrende jødehatet i Norge og ellers rundt om i verden.

Men Gud forby om disse jødene skulle tvinge seg innpå dem, der de marsjerer for «fred, frihet, likhet og brorskap». Nei, la oss ikke «tvinge» mørkemennene ut på gaten for å føre vitnesbyrd mot sin egen tradisjon: barnemord, kvinneskjending og ellers all den fanskapen du finner i etno-teokratisk pampevelde.

Skrevet

Hvorfor stiller ikke flere menn opp i demonstrasjonstog mot vold mot kvinner da? Isteden svarer de med akkurat samme argumentasjon: JEG er jo ikke voldelig, de voldelige mennene tilhører et mindretall, VI har vel ikke ansvar for å skulle demonstrere mot dem, kvinner kan ikke forlange det av oss!

Bare en liten tankevekker.

Skrevet

Hvorfor stiller ikke flere menn opp i demonstrasjonstog mot vold mot kvinner da? Isteden svarer de med akkurat samme argumentasjon: JEG er jo ikke voldelig, de voldelige mennene tilhører et mindretall, VI har vel ikke ansvar for å skulle demonstrere mot dem, kvinner kan ikke forlange det av oss!

Bare en liten tankevekker.

Vi snakker vel her om en elite innen et trossamfunn, hvis uttrykksform synes å være vold og terror mot uskyldige. Vi har da tradijoner her i Norge for å påtale koneplageri, har vi ikke?

Når disse imamene nekter å delta med det alibiet du forfekter, så henger ikke det helt på greip, når det er synliggjøring av problemet som står i fokus her. Noe sier meg at de sitter hjemme med helt andre motiver enn at de «ikke trenger å demontrere mot noe de er enig i». Vi har sett det stikk motsatte, jfr. Kadra, Fadime osv.

Jeg noterer meg forøvrig at Bonden er skuffet - han også.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257323

Skrevet

Vi snakker vel her om en elite innen et trossamfunn, hvis uttrykksform synes å være vold og terror mot uskyldige. Vi har da tradijoner her i Norge for å påtale koneplageri, har vi ikke?

Når disse imamene nekter å delta med det alibiet du forfekter, så henger ikke det helt på greip, når det er synliggjøring av problemet som står i fokus her. Noe sier meg at de sitter hjemme med helt andre motiver enn at de «ikke trenger å demontrere mot noe de er enig i». Vi har sett det stikk motsatte, jfr. Kadra, Fadime osv.

Jeg noterer meg forøvrig at Bonden er skuffet - han også.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257323

Pussig forresten, denne muslimske, plutselige aversjon mot å gå i tog. Vi minnes jo ennå de 5000 som gikk i tog med støtte til Rushdies snarlige endelikt.

Skrevet

Pussig forresten, denne muslimske, plutselige aversjon mot å gå i tog. Vi minnes jo ennå de 5000 som gikk i tog med støtte til Rushdies snarlige endelikt.

Ja, ikke sant? Vi ser jo denne dobbeltmoralen lyse ut av alle moskeer fra Nordkapp til Lindesnes.

Nei, de er nok selektive i valg av saker å marsjere for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...