Mr Kahn Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 «-Det er ikke slik at muslimer som velger bort demonstrasjonen, er for vold. Muslimer er imot vold, sier nestleder i Islamsk Råd Imran Mushtaq til VG. -» Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257270 Nå står ikke disse skjeggemennene i fare for å bli bortvist eller i verste fall banket opp dersom de skulle ombestemme seg og allikevel delta i fakkeltoget. Jeg tror kanskje de også ville vært et kjærkommet innslag i en marsj mot det oppblomstrende jødehatet i Norge og ellers rundt om i verden. Men Gud forby om disse jødene skulle tvinge seg innpå dem, der de marsjerer for «fred, frihet, likhet og brorskap». Nei, la oss ikke «tvinge» mørkemennene ut på gaten for å føre vitnesbyrd mot sin egen tradisjon: barnemord, kvinneskjending og ellers all den fanskapen du finner i etno-teokratisk pampevelde. 0 Siter
dolianer Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Hvorfor stiller ikke flere menn opp i demonstrasjonstog mot vold mot kvinner da? Isteden svarer de med akkurat samme argumentasjon: JEG er jo ikke voldelig, de voldelige mennene tilhører et mindretall, VI har vel ikke ansvar for å skulle demonstrere mot dem, kvinner kan ikke forlange det av oss! Bare en liten tankevekker. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Skrevet 4. desember 2004 Hvorfor stiller ikke flere menn opp i demonstrasjonstog mot vold mot kvinner da? Isteden svarer de med akkurat samme argumentasjon: JEG er jo ikke voldelig, de voldelige mennene tilhører et mindretall, VI har vel ikke ansvar for å skulle demonstrere mot dem, kvinner kan ikke forlange det av oss! Bare en liten tankevekker. Vi snakker vel her om en elite innen et trossamfunn, hvis uttrykksform synes å være vold og terror mot uskyldige. Vi har da tradijoner her i Norge for å påtale koneplageri, har vi ikke? Når disse imamene nekter å delta med det alibiet du forfekter, så henger ikke det helt på greip, når det er synliggjøring av problemet som står i fokus her. Noe sier meg at de sitter hjemme med helt andre motiver enn at de «ikke trenger å demontrere mot noe de er enig i». Vi har sett det stikk motsatte, jfr. Kadra, Fadime osv. Jeg noterer meg forøvrig at Bonden er skuffet - han også. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257323 0 Siter
Grip Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Vi snakker vel her om en elite innen et trossamfunn, hvis uttrykksform synes å være vold og terror mot uskyldige. Vi har da tradijoner her i Norge for å påtale koneplageri, har vi ikke? Når disse imamene nekter å delta med det alibiet du forfekter, så henger ikke det helt på greip, når det er synliggjøring av problemet som står i fokus her. Noe sier meg at de sitter hjemme med helt andre motiver enn at de «ikke trenger å demontrere mot noe de er enig i». Vi har sett det stikk motsatte, jfr. Kadra, Fadime osv. Jeg noterer meg forøvrig at Bonden er skuffet - han også. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257323 Pussig forresten, denne muslimske, plutselige aversjon mot å gå i tog. Vi minnes jo ennå de 5000 som gikk i tog med støtte til Rushdies snarlige endelikt. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Skrevet 4. desember 2004 Pussig forresten, denne muslimske, plutselige aversjon mot å gå i tog. Vi minnes jo ennå de 5000 som gikk i tog med støtte til Rushdies snarlige endelikt. Ja, ikke sant? Vi ser jo denne dobbeltmoralen lyse ut av alle moskeer fra Nordkapp til Lindesnes. Nei, de er nok selektive i valg av saker å marsjere for. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.