Gjest trythisone Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jeg har i et par år gått i klasse med ei jente som åpenbart lider av anoreksia eller noe liknende. Hvis jeg ser henne spise, dreier det seg om druer, sukkerfrie drops og liknende. Hun er tynn som en strek og har pipestilker til bein og armer. Jeg kjenner henne ikke veldig godt, men vi prater når vi møtes. Jeg vil gjerne ha råd om hva jeg kan gjøre for å få henne til å innse at hun er altfor tynn. I det siste har jeg hørt flere kommentarer om at hun er blitt tynnere i det siste. Nylig var vi på julebord sammen, men da spiste hun ingenting. Jeg har også hørt at hun kan finne på å kaste opp mat. Jeg vet at noen er tynne uten å greie å gå opp i vekt, men dette er nok ikke tilfelle her. Hun virker ikke ulykkelig, hun er ei blid og god jente, men bare altfor altfor tynn!! Hva kan jeg gjøre for å prøve å hjelpe henne? 0 Siter
msna Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jeg tror ikke det er så mye tilfeldige venner kan gjøre med dette. Hun har sikkert familie og nære venner som prøver å påvirke henne uten at det nytter. Dette er jo en sykdom, du kan jo heller ikke påvirke en som f.eks. er deprimert ved å si at hun ikke har noe å være deppa for? 0 Siter
Gjest Bulimi Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 For meg høres det ut som hun har bulimi siden hun kaster opp mat. Jeg vet litt om akkurat bulimi, fordi noen i nær omgangskrets har det. Jeg tror at selv om hun virker blid og fornøyd, så kan hun være deprimert. Det hører ofte sammen med spiseforstyrrelser. Problemet er at hun prøver å skjule alle sine problemer for omverdenen. Første steg er å få hjelp av lege, som evt kan gi henne antidepressiva og henvise til en psykolog... Hvordan du kan hjelpe henne er vanskelig å si. Snakk med henne om det? 0 Siter
Gjest psyk spes Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 For meg høres det ut som hun har bulimi siden hun kaster opp mat. Jeg vet litt om akkurat bulimi, fordi noen i nær omgangskrets har det. Jeg tror at selv om hun virker blid og fornøyd, så kan hun være deprimert. Det hører ofte sammen med spiseforstyrrelser. Problemet er at hun prøver å skjule alle sine problemer for omverdenen. Første steg er å få hjelp av lege, som evt kan gi henne antidepressiva og henvise til en psykolog... Hvordan du kan hjelpe henne er vanskelig å si. Snakk med henne om det? Man kan ha anoreksi med bulemiske innslag..det høres mest sannsynlig ut her. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 hvor høyt opp i skolesystemet er dere? hvis dere fortsatt går på vgs, så ta kontakt med helsesøster, de kan sette igang prosessen med hjelp. hvis det er snakk om høyre trinn, så vet jeg desverre ikke. skulle gjerne visst selv, for har en venninne som trenger hjelp. 0 Siter
Gjest trythisone Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 hvor høyt opp i skolesystemet er dere? hvis dere fortsatt går på vgs, så ta kontakt med helsesøster, de kan sette igang prosessen med hjelp. hvis det er snakk om høyre trinn, så vet jeg desverre ikke. skulle gjerne visst selv, for har en venninne som trenger hjelp. Vi går på samme studium på høyskolen. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Vi går på samme studium på høyskolen. er det ingen du kan kontakte på høyskolen da, som kan sette igang en prosess? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.