Dorthe Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Hmmmmm........dette minner skrekkelig om slektstemnene jeg er på...... Da ligger min østland slekt på gulvet å ruller av latter og sier :" si MELK, si RAO, si RÅLSA, si TOTTLETE........hmmm..... Ja, du skjønner det at det der må du gjøre noe med ;o) 0 Siter
Gjest likervalenjeg Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Kanskje du burde lære deg å skrive riktig navn på folk før du kritiserer dem? Han heter Kristian Valen, ikke Christian. Er du misunnelig på ham, forresten?Høres sånn ut...;o) 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Det må være fordi du er for ung *fniser* Jaaa........Han er drit kjekk! Du hadde sikkert syntes det samme om du var på min alder......hehehe....... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Kanskje du burde lære deg å skrive riktig navn på folk før du kritiserer dem? Han heter Kristian Valen, ikke Christian. Er du misunnelig på ham, forresten?Høres sånn ut...;o) Hahaha....... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Hvordan sier dere melk, da? Er det så mange rare måter å si det på? Nei, men de synes tydeligvis det er rart at vi sier : æg vil ha melk, og de sier e vil ha mjølk.........rare og syke østlendinger........ *må ta litt igjen* 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jaaa........Han er drit kjekk! Du hadde sikkert syntes det samme om du var på min alder......hehehe....... Jeg holder meg til dem som er litt eldre jeg.... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jeg er stavanger-talende siddis, og jeg liker ikke rogalandsdialekt... Med unntak av kanskje haugesund, som er litt fint. Har faktisk lagt litt om etter at jeg flyttet til Oslo, noe jeg til stadighet får høre når jeg kommer til Stavanger. Men ikke så mye da, men er jo nødt til det, for østlendingene skjønner jo ingenting hvis ikke. All dialekt fra Nord fylket er GRUSOM. Jo nærmere Bergen, desto værre!!!!! 0 Siter
Lucretia Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Nei, men de synes tydeligvis det er rart at vi sier : æg vil ha melk, og de sier e vil ha mjølk.........rare og syke østlendinger........ *må ta litt igjen* Det er jo "mjølk" som er til å le av, ikke melk! Ta igjen, du. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jeg holder meg til dem som er litt eldre jeg.... OK, greit for meg.......da rapper jeg Kristian Valen......kidnapper han med meg til en øde sydhavsøy.....og har han helt for meg selv......Mwohahaha.... *ondskapsfull latter* 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Kvalm rogalandsdialekt !!!! Og jeg som alltid har likt deg ! Jeg også, prøvde å finne en cd av Stavangerensemblet, men det fantes ikke på cdon.com. Syns bare det er så herlig dialekt. 0 Siter
Lucretia Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 All dialekt fra Nord fylket er GRUSOM. Jo nærmere Bergen, desto værre!!!!! Ja Bergensk er verre enn rogalandsdialekt. Men jeg liker nordlandsk, sørlandsk, og oslosk (ja jeg vet det ikke heter oslosk) 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Det er jo "mjølk" som er til å le av, ikke melk! Ta igjen, du. Mjølk er teit, ja........også blir jeg kalt lisj tuppa......eller noe slikt av de.......DET ER TEIT! 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 OK, greit for meg.......da rapper jeg Kristian Valen......kidnapper han med meg til en øde sydhavsøy.....og har han helt for meg selv......Mwohahaha.... *ondskapsfull latter* Det er deg vel unt men ville du ikke heller ha med deg han 29 åringen da? 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Ja Bergensk er verre enn rogalandsdialekt. Men jeg liker nordlandsk, sørlandsk, og oslosk (ja jeg vet det ikke heter oslosk) Oslosk er GRUSOMT. Jeg liker egersund og dalane dialekt godt! Liker også godt trøndersk og sørlandsk, men nordlansk.......Næh..... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Det er deg vel unt men ville du ikke heller ha med deg han 29 åringen da? 30 åringen???...tja....... kan jo ta begge......... No problema......! 0 Siter
Gjest Randih Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Oslosk er GRUSOMT. Jeg liker egersund og dalane dialekt godt! Liker også godt trøndersk og sørlandsk, men nordlansk.......Næh..... Jeg flytta for noen år siden fra ei bygd utenfor Bergen til flateste Jæren, og syns dialekta her er kjempeflott. Og digger at barna mine snakker mer og mer som sine barnehagevenner, altså skikkelig breidt. Standard bergensk kan jeg spare meg for.... -Men jeg får ikke til å snakke jærsk.Her blir det bare "lapskaus". Stå på, tottlå. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Oslosk er GRUSOMT. Jeg liker egersund og dalane dialekt godt! Liker også godt trøndersk og sørlandsk, men nordlansk.......Næh..... Føy, oslosk er så bra så ;o) 0 Siter
Gjest rogalandsblæst Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Solariumsbrun ja. Det forklarer det! Tenker på disse dype rynkene/furene han har i panna...(han er jo så ung) 0 Siter
Carina82 Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jaaa........Han er drit kjekk! Du hadde sikkert syntes det samme om du var på min alder......hehehe....... Jeg er på din alder, men syns ikke han er så kjekk... 0 Siter
cecily Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jeg flytta for noen år siden fra ei bygd utenfor Bergen til flateste Jæren, og syns dialekta her er kjempeflott. Og digger at barna mine snakker mer og mer som sine barnehagevenner, altså skikkelig breidt. Standard bergensk kan jeg spare meg for.... -Men jeg får ikke til å snakke jærsk.Her blir det bare "lapskaus". Stå på, tottlå. Jærsk? Blæh!!!!! Har misforstått aldeles du. Bredt jærsk er forferdelig å høre på, jeg blir like fornærmet hver gang en østlending tar meg for å være fra Jæren. Føy! Bare vær glad for at du ikke får det til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.