Gå til innhold

Hva heter filmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg sitter her og diskuterer en film vi begge husker fra tidlig i ungdomstiden. Mannen tror det var en Steven Spielbergfilm. Den kan ha vært vist på TV for opp mot 20 år siden (føler meg gammal nå ja...). Filmen handlet om noen barn/ungdommer som var i en hytte(?). Vi kan huske at de falt ned i et hull og sklei i en naturlaget sklie under jorda(?). Filmen gjorde visst inntrykk, selv om vi ikke husker særlig mer av innholdet... Noen som vet hvilken film vi snakker om?

Gjest filmelskerinne
Skrevet

Var det den som handlet om det spillet?

Jumanji?

Gjest tottlå
Skrevet

Jumanji?

nei, det er ikke jumanji......der er de ikke i en hytte......

Skrevet

Jumanji?

Den er vel ikke så gammel? Tror jeg ville husket den hvis noen kom med den riktige tittelen...

Skrevet

Var det den som handlet om det spillet?

Hmm, spill?? Kan ikke huske noe om et spill...Tror det var fire ungdommer (13 år gamle? to gutter og to jenter?) som opplevde mystiske saker. Filler`n at jeg ikke kan huske mer da..

Skrevet

http://www.imdb.com/title/tt0089218/

Kan det være denne? Jeg har ikke sett filmen, men søkte på steven spielberg på imdb, og trykket på diverse filmer fra omtrent 20 år siden +/- noen år.

Yess, der var den!! Tusen takk, nå har du berga nattesøvnen min :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er The Goonies, ja.

Husker jeg så filmen som barn, den gangen de kjørte gratiskino i Asker hver lørdag (eller var det søndag?).

Jeg husker jeg likte den.

Skrevet

Det er The Goonies, ja.

Husker jeg så filmen som barn, den gangen de kjørte gratiskino i Asker hver lørdag (eller var det søndag?).

Jeg var 14-15 år gammel og syntes filmen var akkurat passe mystisk/skummel :o)

Skrevet

Det er The Goonies, ja.

Har du glemt at du er fra odalen nå?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var 14-15 år gammel og syntes filmen var akkurat passe mystisk/skummel :o)

I 1985 må jeg ha vært 11 år gammel, så det er mulig jeg var litt eldre enn jeg trodde. Jeg husker den i hvert fall veldig godt.

En skikkelig eventyrfilm for barn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du glemt at du er fra odalen nå?

Jeg mente Odalen. Det er så utrolig fort gjort å blande sammen lokalkinoene i Asker og Odalen.

fei1365380229
Skrevet

Jeg mente Odalen. Det er så utrolig fort gjort å blande sammen lokalkinoene i Asker og Odalen.

Ja og så er det vel ikke noen lokalkino i Odalen heller så du var vel nødt til å dra på langtur til Asker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja og så er det vel ikke noen lokalkino i Odalen heller så du var vel nødt til å dra på langtur til Asker.

Lokalkinoen i Odalen er vel mer å regne som en relativt kraftig hjemmekino.

Fy, så uvitende dere er!

Skrevet

Ja, ikke sant. Måtte bare minne deg på det;o)

Skrevet

*fnis*

...men hvor en annen stakkar er oppvokst, det husker du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...