Gjest lurer litt på tolkeutdannelse Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 jeg tenker litt på å utdanne meg til døvetolk. har ikke fått undersøkt så mye enda. Noen som vet hvike steder man kan gjøre det? Er det svært fysisk krevende? Hvor stor er etterspørselen etter døvetolker i dag? og bør jeg beherske engelsk bra også? 0 Siter
Gjest lærerstudenten Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hvis du skal være tolk så er språk en fordel ja, men du kan klare deg uten. Flere jobber om dy behersker mange språk. Høyskolen i sør trøndelag har tolkeutdanning. http://www.alt.hist.no/ 0 Siter
noami Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hm de utdannelsene finnes såvidt jeg vet kun i Oslo (uio), bergen (høgskolen i bergen) og trondheim..ikke sikker på om det er ntnu eller lærerhøgskolen der da.. Finner nok mer info på websidene deres, som uio.no, hib.no og hm...ntnu.no kanskje.. Trenger ikke store forkunnskaper i engelsk for å utdanne seg til døvetolk da? 0 Siter
Line Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hm de utdannelsene finnes såvidt jeg vet kun i Oslo (uio), bergen (høgskolen i bergen) og trondheim..ikke sikker på om det er ntnu eller lærerhøgskolen der da.. Finner nok mer info på websidene deres, som uio.no, hib.no og hm...ntnu.no kanskje.. Trenger ikke store forkunnskaper i engelsk for å utdanne seg til døvetolk da? De har tegnspråk for hørende på Høgskolen i Sør-Trøndelag, i alle fall. Høy poengsum for å komme inn. Tror det var 54 poeng i fjor... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.