Gå til innhold

Hvor kan jeg utdanne meg til døvetolk?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på tolkeutdannelse
Skrevet

jeg tenker litt på å utdanne meg til døvetolk. har ikke fått undersøkt så mye enda. Noen som vet hvike steder man kan gjøre det? Er det svært fysisk krevende? Hvor stor er etterspørselen etter døvetolker i dag? og bør jeg beherske engelsk bra også?

Gjest lærerstudenten
Skrevet

Hvis du skal være tolk så er språk en fordel ja, men du kan klare deg uten. Flere jobber om dy behersker mange språk.

Høyskolen i sør trøndelag har tolkeutdanning.

http://www.alt.hist.no/

Skrevet

Hm de utdannelsene finnes såvidt jeg vet kun i Oslo (uio), bergen (høgskolen i bergen) og trondheim..ikke sikker på om det er ntnu eller lærerhøgskolen der da..

Finner nok mer info på websidene deres, som uio.no, hib.no og hm...ntnu.no kanskje..

Trenger ikke store forkunnskaper i engelsk for å utdanne seg til døvetolk da?

Skrevet

Hm de utdannelsene finnes såvidt jeg vet kun i Oslo (uio), bergen (høgskolen i bergen) og trondheim..ikke sikker på om det er ntnu eller lærerhøgskolen der da..

Finner nok mer info på websidene deres, som uio.no, hib.no og hm...ntnu.no kanskje..

Trenger ikke store forkunnskaper i engelsk for å utdanne seg til døvetolk da?

De har tegnspråk for hørende på Høgskolen i Sør-Trøndelag, i alle fall.

Høy poengsum for å komme inn. Tror det var 54 poeng i fjor...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...