Freya Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Skal lage kylling med ris i dag, men så fant jeg plutselig ut at jeg hadde litt lite ris, så jeg måtte supplere med litt hurtigris jeg hadde stående i et norgesglass. Men oppskriften er borte, selvfølgelig. Er det noen som kan hjelpe meg med vann/ris-forholdet og hvor lenge det skal koke? Helst før kyllingen er ferdig... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Det er jo ikke så veldig vanskelig å koke ris da. for hurtigris så koker jeg opp ca 3 dl vann gjerne med ei teskje smør oppi og har risen oppi når vannet koker. Jeg tar på slump bestandig,bruker aldri å måle opp når jeg koker ris eller makaroni. 0 Siter
Freya Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Det er jo ikke så veldig vanskelig å koke ris da. for hurtigris så koker jeg opp ca 3 dl vann gjerne med ei teskje smør oppi og har risen oppi når vannet koker. Jeg tar på slump bestandig,bruker aldri å måle opp når jeg koker ris eller makaroni. Er det ikke ganske følsomt for hvor mye vann du tar til hvor mye ris da? Jeg har 4 dl ris, hvor mye vann ville du brukt? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Er det ikke ganske følsomt for hvor mye vann du tar til hvor mye ris da? Jeg har 4 dl ris, hvor mye vann ville du brukt? Jeg synes ikke det å tømmer ut vannet som er igjen etter at den er ferdig kokt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.