Åsemor Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 og hadde dårlig rygg, og generelt så ut som en krøpling når du gikk bortover... Og du ikke orker å verken måke snø eller klippe plenen. Så har du to unge friske naboer som klipper plenen uoppfordra (den henger sammen med din) når de ser den trenger det, og måker snøen på din parkeringsplass når det snør... Ville du noen gang tenkt på å si takk da tro? 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Selvfølgelig ville jeg sagt takk og hadde jeg ikke gjort det synes jeg man bare skal slutte å hjelpe ) 0 Siter
ftmffm Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jeg har det slik og ja jeg passer på å si takk rett som det er til de som hjelper til. 0 Siter
Gjest Nyco den første Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jepp. og jeg ville kjøpt vin til jul og påpekt at jeg var takknemlig. Har du en guffen gammel utakknemlig nabo? Må jeg foresten minne deg om at du ikke skal måke snø i din tilstand!? 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Jepp. og jeg ville kjøpt vin til jul og påpekt at jeg var takknemlig. Har du en guffen gammel utakknemlig nabo? Må jeg foresten minne deg om at du ikke skal måke snø i din tilstand!? Hehe... Jeg måker ikke snø, men plenen hennes har blitt klippet noen ganger i sommer. Dessuten har det ikke kommet så mye snø her foreløpig at det har vært absolutt nødvendig med måking, så her har det blitt med at vi har kjørt ned snøen bare. Men jeg tror jammen ikke vi gidder til neste år. 0 Siter
frosken Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Selvfølgelig ville jeg takket! Både verbalt og med flasker eller lignende fra tid til annen:-) (P.S. Du kan godt få være naboen min, og jeg lover å takke...*s*) 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Selvfølgelig ville jeg takket! Både verbalt og med flasker eller lignende fra tid til annen:-) (P.S. Du kan godt få være naboen min, og jeg lover å takke...*s*) Hehe... Var nok ikke verdens beste service uansett, kanskje det er det som er saken, hun er ikke fornøyd med jobben vi gjør. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hehe... Var nok ikke verdens beste service uansett, kanskje det er det som er saken, hun er ikke fornøyd med jobben vi gjør. Så lenge du gjør en tjeneste så har man ikke lov til å være misfornøyd. Vil man ha en jobb gjort, må man betale. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Da ville jeg klart takket! Og også kommet med en liten gave til jul, f eks. Noe som viser at jeg setter pris på det disse to gjør, og ønsker dem en god jul. 0 Siter
cecily Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Har hun noengang bedt om denne hjelpen da? Det er ikke sikkert at hun setter pris på det, selv om hun ikke klarer å gjøre det selv. 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Har hun noengang bedt om denne hjelpen da? Det er ikke sikkert at hun setter pris på det, selv om hun ikke klarer å gjøre det selv. Nei, men når man ikke klipper plenen på 5 uker går jeg ut fra at man syns det er kjekt at naboen gjør det... 0 Siter
cecily Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Nei, men når man ikke klipper plenen på 5 uker går jeg ut fra at man syns det er kjekt at naboen gjør det... Virker det som om kjerringa er takknemmelig? Det _kan_ være at hun føler dette som et overtramp. Stolte mennesker liker ikke å få hjelp. 0 Siter
Gemini Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Nei, men når man ikke klipper plenen på 5 uker går jeg ut fra at man syns det er kjekt at naboen gjør det... Kanskje vedkommende er deprimert over hva h*n ikke (lenger) selv klarer å gjøre av slike ting, og er flau over å måtte ha hjelp? 0 Siter
cecily Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Kanskje vedkommende er deprimert over hva h*n ikke (lenger) selv klarer å gjøre av slike ting, og er flau over å måtte ha hjelp? Det også. 0 Siter
cecily Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Kanskje vedkommende er deprimert over hva h*n ikke (lenger) selv klarer å gjøre av slike ting, og er flau over å måtte ha hjelp? Eller at gamlingen syns dette ikke er mer enn å forvente at de unge friske hjelper til og at det derfor ikke er noe å takke for. Nesten at det hadde vært frekt at de lot være. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Selv om man er gammel og har dårlig rygg så kan man ha beholdt stoltheten sin... Det finnes mange gamle mennesker (og mennesker med diverse handicap etc etc) som anser folks snillisme til å være plagsomt. Mange av disse tør ikke å si fra.. Kanskje dere skal snakke med naboen? 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Nei, men når man ikke klipper plenen på 5 uker går jeg ut fra at man syns det er kjekt at naboen gjør det... Noen kan ta det som kritikk! En kan føle at naboen synes en er lat som ikke gidder klippe plenen, og at naboen ikke orker se på 'styggedommen'. At naboen klipper plenen av irritasjon m.a.o. Men med snømåking så burde jo ikke det være mulig å tenke slik egentlig. Men det er mange rare reaksjoner vet du! Hadde forresten ei mormor som elsket å hjelpe folk, enten de ville ha hjelpen eller ikke. HUN så at de 'trengte' hjelp, og dermed skred hun til verket. Skjønte aldri hvorfor enkelte ble irritert. hehe... Noen VIL ikke ha hjelp selv om de trenger det. Og ihvertfall ikke hvis de ikke BER om det selv. Såd et så! 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Selv om man er gammel og har dårlig rygg så kan man ha beholdt stoltheten sin... Det finnes mange gamle mennesker (og mennesker med diverse handicap etc etc) som anser folks snillisme til å være plagsomt. Mange av disse tør ikke å si fra.. Kanskje dere skal snakke med naboen? Ja, kanskje jeg skal det. Får se om det kommer noe mer snø først. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.