Gå til innhold

Ytringsfriheten presses

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/05/416653.html

Nå legges det i England frem et lovforslag som vil gjøre det umulig med religiøs satire og latterliggjøring.

Bakgrunnen for forslaget er selvsagt at muslimer har klaget på at de blir kritisert for sitt patriarkalske og middelalderske syn på samfunn og medborgere (kvinner spesielt).

Nå skal slik kritikk altså forbys.

Ytringsfriheten settes under press, og krever at borgere som er opptatt av frihet og demokrati, er bevisst på det som er i ferd med å skje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166926-ytringsfriheten-presses/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du veit han derre iren som hadde et sånt one man show, satt på en stol og drakk whisky (ikke whiskey) og drev ap med katolikker og det britiske kongehuset så det holdt.

Han huskes som en av Englands mest feirede komikere og entertainere, men rørte aldri ved Islam. Jøder derimot fikk sine skrev påpasset.

Tenk om vi fikk en liknende lov i Norge, hva skulle det bli av Are Kvalmø og han derre Assleik Slengkjeft?

Forøvrig tror jeg vi heller skulle ta skjeggebusene på alvor isteden for å le av dem. Nazistene var også «latterlige» der de hanemarsjerte gatelangs, men de kostet Europa seks lange krigsår og millioner av døde.

Du veit han derre iren som hadde et sånt one man show, satt på en stol og drakk whisky (ikke whiskey) og drev ap med katolikker og det britiske kongehuset så det holdt.

Han huskes som en av Englands mest feirede komikere og entertainere, men rørte aldri ved Islam. Jøder derimot fikk sine skrev påpasset.

Tenk om vi fikk en liknende lov i Norge, hva skulle det bli av Are Kvalmø og han derre Assleik Slengkjeft?

Forøvrig tror jeg vi heller skulle ta skjeggebusene på alvor isteden for å le av dem. Nazistene var også «latterlige» der de hanemarsjerte gatelangs, men de kostet Europa seks lange krigsår og millioner av døde.

Ja, jeg husker han. Morsomt og frekt så vidt jeg husker.

Gjennom et par hundre år nå, har folk i Vesten langsomt, men sikkert fått utvidet ytringsfriheten. Det har alltid skjedd til sterk motstand fra ulike totalitære krefter.

Nå mobiliserer den nye pesten, ivrig støttet av profitører, åndshorer, naivister og de vanlige lefties, som aldri har vært spesielt opptatt av borgernes frihet.

...

Det kommer hit også. Og ta deg fan på at det establishment som alltid har stått for økt ytringsfrihet i forhold til kristendom etc., nå kommer til å støtte innskrenkinger i den.

Ekkelt.

....

PS.

"Artig" å tenke på forresten, at med en slik ny lov, ville mine(og dine) skriverier på dol, blitt rammet av straffeloven.

Ja, jeg husker han. Morsomt og frekt så vidt jeg husker.

Gjennom et par hundre år nå, har folk i Vesten langsomt, men sikkert fått utvidet ytringsfriheten. Det har alltid skjedd til sterk motstand fra ulike totalitære krefter.

Nå mobiliserer den nye pesten, ivrig støttet av profitører, åndshorer, naivister og de vanlige lefties, som aldri har vært spesielt opptatt av borgernes frihet.

...

Det kommer hit også. Og ta deg fan på at det establishment som alltid har stått for økt ytringsfrihet i forhold til kristendom etc., nå kommer til å støtte innskrenkinger i den.

Ekkelt.

....

PS.

"Artig" å tenke på forresten, at med en slik ny lov, ville mine(og dine) skriverier på dol, blitt rammet av straffeloven.

«-...at med en slik ny lov, ville mine(og dine) skriverier på dol, blitt rammet av straffeloven. -»

Iflg. dolitiker og DOLs perpetuum mobile, så er vi visst der allerede.

Forøvrig synes det som om det har vært her en stund. I hvert fall har vi elitistene og «ekspertene» innenfor fagorganisasjoner- og foreninger, forsknings- og utdanningsinstitusjonene, NRK, NTB, rikspressen, you name it.

Noen spiser store stykker av demokratiet vårt as we speak.

Sånn til informasjon:

Whiskey er fra Irland.

Whisky er fra Skottland.

Dave Allen drev hovedsakelig gjøn med katolikker (sannsynligvis var han en selv) - ettersom de fleste i Irland var det.

Du har sikkert rett at han ikke drev gjøn med muslimer. Det gjorde han trolig heller ikke med hinduer, animister, buddhister, og andre som ikke er "kjent" i Irland.

Skjerpings!

Annonse

Grip,

Du ble tatt i blank løgn for ikke så mange uker siden (mordet i Nederland).

Nå bedriver du det samme: dette er en sak som er LANGT eldre enn "muslimene" i Storbritannia - det er de KRISTNE som startet dette.

Den store muslimske forvarer i farten igjen:-)

Den store muslimske forvarer i farten igjen:-)

En eller annen dag kommer du forhåpentligvis til å lære forskjell mellom fantasi og fakta.

Hvis du tror at "ytringsfriheten" blir beskyttet av å lyve om "muslimer", så tyder det imidlertid på at det kan bli lenge til du forstår forskjellen mellom løgn og fakta.

Hvis "muslimer" gjør så lite galt at du må lyve om dem, så er det åpenbart ikke mye å frykte.

Grip,

Du ble tatt i blank løgn for ikke så mange uker siden (mordet i Nederland).

Nå bedriver du det samme: dette er en sak som er LANGT eldre enn "muslimene" i Storbritannia - det er de KRISTNE som startet dette.

Denne melodramatiske stilen kler deg dårlig.

Morsomt hvordan du legger skylden på kristne i sin alminnelighet, mens fråden står om deg hvis jeg nevner vår nye nazisme, islam.

Nuvel..du tar selvsagt feil når du hevder at det er kristne krefter som startet kampen mot ytringsfriheten.

Tungt kristne har vært på vikende front i hundre år når det gjelder ytringsfrihet, og en innstramming av ytringsfrihet med denne gruppen som utgangspunkt, ville nok vært et håpløst prosjekt. Selvsagt.

Det er islam som er bakgrunnen for forslaget, fordi du og andre "hvite muslimer" begynner å føle trykket mot det totalitære svineriet litt for trykkende.

Så er det å rope på nye lover, for å beskytte krefter som vil bringe oss tilbake til en slags middelalder.

Gudbedre, for noen ideer og idealer du har, sør.

En eller annen dag kommer du forhåpentligvis til å lære forskjell mellom fantasi og fakta.

Hvis du tror at "ytringsfriheten" blir beskyttet av å lyve om "muslimer", så tyder det imidlertid på at det kan bli lenge til du forstår forskjellen mellom løgn og fakta.

Hvis "muslimer" gjør så lite galt at du må lyve om dem, så er det åpenbart ikke mye å frykte.

Siden du påstår at jeg lyver om muslimer, så ville det kanskje være på sin plass at du viser til hvor jeg har gjort det?

Å sette søkelys på "uheldige" episoder der islam og muslimer er involvert, er noe helt annet enn å lyve Sør - selv om du helt tydlig viser at du ikke liker at slikt søkelys blir satt.

Hvorfor du hele tiden forsøker å få søkelyset vekk fra det alt det faenskap som så ofte følger i fundamentalistiske islamitters fotspor, kan vi andre bare spekulere i.....

Siden du påstår at jeg lyver om muslimer, så ville det kanskje være på sin plass at du viser til hvor jeg har gjort det?

Å sette søkelys på "uheldige" episoder der islam og muslimer er involvert, er noe helt annet enn å lyve Sør - selv om du helt tydlig viser at du ikke liker at slikt søkelys blir satt.

Hvorfor du hele tiden forsøker å få søkelyset vekk fra det alt det faenskap som så ofte følger i fundamentalistiske islamitters fotspor, kan vi andre bare spekulere i.....

Fordi så lenge det Grip skriver så åpenbart er løgn, så spiller han på de muslimske fundamentalistenes side. Han gir dem et flott alibi.

Morsomt hvordan du legger skylden på kristne i sin alminnelighet, mens fråden står om deg hvis jeg nevner vår nye nazisme, islam.

Nuvel..du tar selvsagt feil når du hevder at det er kristne krefter som startet kampen mot ytringsfriheten.

Tungt kristne har vært på vikende front i hundre år når det gjelder ytringsfrihet, og en innstramming av ytringsfrihet med denne gruppen som utgangspunkt, ville nok vært et håpløst prosjekt. Selvsagt.

Det er islam som er bakgrunnen for forslaget, fordi du og andre "hvite muslimer" begynner å føle trykket mot det totalitære svineriet litt for trykkende.

Så er det å rope på nye lover, for å beskytte krefter som vil bringe oss tilbake til en slags middelalder.

Jeg påpeker at de som først ville ha denne loven var kristne, ikke muslimer - slik du lyver om.

Du er fundamentalistenes nyttige idiot. Istedet for å ta tak i noe *virkelig*, så pisser du i brønnen ved å lyve om dem. Og du er så lett å avsløre.

...at denne karikaturen sør surfer på det faktum at artikkelen ikke nevner hvem som står bak lovforslaget, men artikkelen trekker allikevel frem en viss «Sadiq Khan» som mener at komikerne «tar det ut på muslimer». Stakkars muslimer.

Får håpe de klarer å drepa noen unger og kjerringer som plaster på såret, så det ikke blir helt gæli for dem.

Annonse

Politikere er noen dumme dyr. Vi vil få en generell innskrenking av ytringsfriheten der etablerte teknikker for å understreke budskapet blir bannlyst og der spesielle ord og uttrykk blir erklært forbudte dersom de relaterer seg til spesielle fenomener(neger/islam). Konsekvensen er nedtoning av ytringsfriheten der platte ytringer i beste fall blir upresise. Jeg har merket meg at kultur- og språkforskere allerede hever en advarende pekefinger mot disse tankene.

Fordi så lenge det Grip skriver så åpenbart er løgn, så spiller han på de muslimske fundamentalistenes side. Han gir dem et flott alibi.

Og da gjentar jeg mitt spørsmål:

"Siden du påstår at jeg lyver om muslimer, så ville det kanskje være på sin plass at du viser til hvor jeg har gjort det?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...