Gjest snart student Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Noen sier at sykepleierskolen er tatt for å være vanskelig. Den er like krevende som medisinstudiet har jeg også hørt. Lærerskolen skal visstnok være mye lettere. Stemmer dette? 0 Siter
Gjest Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Det høres vel ganske usansynlig ut at sykepleiehøgskolen kan sammenliknes med et medisinstudie! De sykepleierene jeg kjenner har ikke hatt store problemer. En sleit en del med utregninger av medisniner - men hun fikk det til :-) 0 Siter
Line Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Det er nok neppe så krevende som medisinstudiet, men krever jevn jobbing. De har noen obligatoriske øvinger som skal inn, presentasjoner og mye "fri". Ferdighetstrening må man også gjennom. Har ei venninne som går første året nå, og hun trives veldig godt. Medikamentregninga gruet hun litt for på forhånd, men den har visst gått veldig greit. Det er jo bare å søke, og ta det som det kommer! Originalkvoten i fjor var på 51 poeng, og de som kom rett fra skolen måtte ha 46 poeng (eller var det 44) på HiST. 0 Siter
Gjest Sykepleier125 Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Det er bare sprøyt at sykepleierhoyskolen er så krevende som medisinstudiet! Noe av det tåpeligste jeg har hørt på lenge. 0 Siter
Gjest Femur Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Anatomien er litt vanskelig ellers er det lett. Dessuten mye fri også. Det er nok langt fra så vanskelig som medisinstudiet 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Første halve året på høyskolen i Oslo var slitsomt sa legen til meg og dattera mi synes det er mye å gjøre. Men det blir bedre over jul visnok. 0 Siter
Gjest snart student Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Anatomien er litt vanskelig ellers er det lett. Dessuten mye fri også. Det er nok langt fra så vanskelig som medisinstudiet Er du sikker på at medisinstudiet er så vanskelig da? Kanskje det bare er oppskrytt? 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Er du sikker på at medisinstudiet er så vanskelig da? Kanskje det bare er oppskrytt? Det har faktisk jeg hørt. At det ikke er så vanskelig altså. 0 Siter
Gjest Femur Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Er du sikker på at medisinstudiet er så vanskelig da? Kanskje det bare er oppskrytt? Ja, kan såfall ikke sammenlignes med sykepleierstudiet. Snakker om personlige erfaringer 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Går selv på sykepleien. Synes ikke det er så fælt vanskelig. Tror det kommer helt ann på hva du selv gjør det til. Jeg skal ha eksamen i morgen....HYYYYYL..... gruer meg voldsomt. Vet at jeg kan stoffet godt, men setter store krav til meg selv!! Dersom du er intressert i faget, er sykepleien bare gøy!!! 0 Siter
Gjest tjo og hei og åtte kvister deler seg Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 He he...kan nok ikke sammenliknes med legestudiet, nei. 0 Siter
Zarine Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Trur ikkje du kan samanlikne spl. studiet og lærarstudiet direkte. Det er jo ganske ulike yrker og fag. Det kjem vel an på kva du har interesse og anlegg for. Eg kan ikkje forstå at det er "like vanskeleg" som medisin. Sjukepleie går ikkje i same djubde som medisin verken i teori eller i ansvar. Men krevande er det jo. Det skal det vere, ein skal ikkje berre suse gjennom, da får ein ikkje med seg det som er viktig for å gjere ein god jobb. Likevel kjem jo dei fleste gjennom det, dersom dei har vald rett. 0 Siter
cecily Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Det har faktisk jeg hørt. At det ikke er så vanskelig altså. Jeg skal love deg at det er vanskelig. Ikke at jeg har gått på medisin, men etter all den anatomien vi hadde, (ja, mer enn sykepleierne faktisk), så skjønte jeg hvor fælt det måtte være å studere medisin. Vi slapp nå unna en god del som vi ikke trengte å kunne, men som de måtte pugge baklengs. I tillegg til fysikk, matte, praktiske prøver, kjemi, ....... und so weiter. Medisin er ikke lett. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Jeg skal love deg at det er vanskelig. Ikke at jeg har gått på medisin, men etter all den anatomien vi hadde, (ja, mer enn sykepleierne faktisk), så skjønte jeg hvor fælt det måtte være å studere medisin. Vi slapp nå unna en god del som vi ikke trengte å kunne, men som de måtte pugge baklengs. I tillegg til fysikk, matte, praktiske prøver, kjemi, ....... und so weiter. Medisin er ikke lett. Jeg har også pugget anatomi og medisinske uttrykk så det sto etter med en baby og to andre unger i rommet ved siden av som skulle ha mat og leksehjelp og jeg husker jeg hylte rett før eksamen ) 0 Siter
Gjest Den opprinnelige m&m Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Det er ikke på langt nær så vanskelig som medisinstudiet. Det er vanskelig å komme inn på medisinstudiet - alle som går der er skoleflinke. Og studiet er slitsomt selv for virkelig skoleflinke. 0 Siter
Gjest ellen b Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Det er ganske forskjellige yrker og dermed også utdannelse, så det blir vel ikke rett å sammenligne nei. Lærere har mer pedagogisk utdannelse. Sykepleiere må lære en del "medidin ord og uttrykk". Å sammenligne sykepleier med medisin er også feil. medisinstudiet er ganske hardt, mens både sykepleien og lærer er litt daffere! Ta sykepleien hvis det er sykepleier du vil bli, da lærerutdanning hvis det er lærer du vil bli, ta medisin hvis det er lege du vil bli! Det er snakk om 3-6 (++) år av livet ditt. Du klarer det hvis du vil. men velg for all del en utdannelse som gir deg jobb som du kan trives med! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.