Gå til innhold

Når personer spør om et visst antall piller er nok til å dø, hva svarer dere da?

Anbefalte innlegg

Gjest Ninanja
Skrevet

Er på et annet forum for mennesker med psykiske lidelser. Der er et innlegg hvor en skriver at veninna hennes har tatt masse tabletter(vil ikke si hva det er her) og spør om hun kan dø av det. Jeg mistenker at det er insenderen selv som gjerne vil vite om dette holder til å dø.

jeg vet at denne dosen er potensielt dødelig, men sier jeg det så får vel hun og kanskje andre en bekreftelse på at det holder. Sier jeg at det ikke er farlig så tenker jeg at hun proppe i seg enda flere piller i håp om å lykkes

Hva svarer man på sånt?

noen forslag?

Skrevet

Er der ikke en moderator ala webbis der da?

Skrevet

Du svarer at hun må ta med venninna si på legevakta og få akutt psykiatrisk hjelp.

Gjest Ninanja
Skrevet

Du svarer at hun må ta med venninna si på legevakta og få akutt psykiatrisk hjelp.

Har svart noe sånt noe. Men det virker ikke som moderator har tenkt til å gripe inn. For ikke så lenge siden var det et lignende innlegg her på DOL hvor en person gjerne ville vite om typen kunne dø av å ta så mange tabletter som han gjorde. Innlegget ble ikke slettet. Jeg frykter jo at folk kan få tips om hvorvidt det er dødelig eller ikke.

Skrevet

Har svart noe sånt noe. Men det virker ikke som moderator har tenkt til å gripe inn. For ikke så lenge siden var det et lignende innlegg her på DOL hvor en person gjerne ville vite om typen kunne dø av å ta så mange tabletter som han gjorde. Innlegget ble ikke slettet. Jeg frykter jo at folk kan få tips om hvorvidt det er dødelig eller ikke.

Si at man kan dø av 4 tabletter dersom den dødlige dosen er 15 tabletter. Så tar man litt, det funker ikke, og man våkner opp i morgen glad og fornøyd over at en fortsatt lever.

Nei, jeg aner egentlig ikke...

Skrevet

Tror nok at personer som skriver sånt ofte har ressurser til å finne ut hva som er potensielt dødelig selv. De vet nok hva som skal til, finner vel nok av oppskrifter i slike miljøer både på nettet og IRL.

Tipper det er mer et rop om at noen skal "se dem" og stoppe dem. Vanskelig å si om det er riktig å svare eller hva man skal svare, men syns det hørtes mest fornuftig ut å nevne de stedene man kan få hjelp..

Om man ikke er ute etter å bli deprimert selv tror jeg man har best av å holde seg utenfor slike nettsteder.

Gjest noen år siden nå
Skrevet

Da jeg var 15 år ville jeg ta livet mitt på denne måten. jeg ringte til det nr som står på pakken og spurte om x antall var farlig, fordi jeg ville vite om venninna mi var i fare fordi hun hadde tatt det. og jeg ville ikke sladre til foreldrene hvis det ikke var farlig. hun sa det var dødelig så da tok jeg de pillene + noen til. men så ble jeg jo funnet da... i siste liten

Gjest Ninanja
Skrevet

Tror nok at personer som skriver sånt ofte har ressurser til å finne ut hva som er potensielt dødelig selv. De vet nok hva som skal til, finner vel nok av oppskrifter i slike miljøer både på nettet og IRL.

Tipper det er mer et rop om at noen skal "se dem" og stoppe dem. Vanskelig å si om det er riktig å svare eller hva man skal svare, men syns det hørtes mest fornuftig ut å nevne de stedene man kan få hjelp..

Om man ikke er ute etter å bli deprimert selv tror jeg man har best av å holde seg utenfor slike nettsteder.

Slikt det er formulert her så velger jeg å tro at personen planlegger å ta en overdose og vil vite om dette holder. Om det var et rop om hjelp så håper og tror jeg at personen hadde formulert seg anderledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...