Gå til innhold

Konebytte

Anbefalte innlegg

Gjest camilla`n
Skrevet

Noen som så på konebytte på TV3 i kveld?

Noen snspunkter her? Hadde du levert fra deg huset slik når noen skulle komme å bo hjemme hos din familie?

Skrevet

Det lå jo tjukt med støv, og klær lå slengt overalt! Kunne aldri levert fra meg huset sånn, kunne ikke levd i det, heller.

Greit at det må kunne ligge litt ting framme, men dette her var jo rene rottereiret, jo. Sko i et virvar, ingen system, ingen orden, og møkk og støv overalt.

Badet var jo skikkelig ekkelt, huset minnet jo om enkelte av tilfellene til Homsepatruljen.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Da hadde jeg vært skikkelig flau. Jeg har ikke støv på hjernen altså men det er noe av det mest grisete huset jeg har sett.

Og damen var til og med hjemmeværende.

Gjest camilla`n
Skrevet

Det lå jo tjukt med støv, og klær lå slengt overalt! Kunne aldri levert fra meg huset sånn, kunne ikke levd i det, heller.

Greit at det må kunne ligge litt ting framme, men dette her var jo rene rottereiret, jo. Sko i et virvar, ingen system, ingen orden, og møkk og støv overalt.

Badet var jo skikkelig ekkelt, huset minnet jo om enkelte av tilfellene til Homsepatruljen.

Jeg og pappa satt å kikket på, og ingen av oss har støv på hjernen-sjeldent her er strøkent...Men vi prøver nå iallefall å holde kaninene være i bur! ;o) Direkte kvalmt spør du meg.. Og når det stor i denne instruksjonen at Gunnar hadde støv allergi da fikk jeg meg en god latter!

Gjest søældo
Skrevet

Jeg og pappa satt å kikket på, og ingen av oss har støv på hjernen-sjeldent her er strøkent...Men vi prøver nå iallefall å holde kaninene være i bur! ;o) Direkte kvalmt spør du meg.. Og når det stor i denne instruksjonen at Gunnar hadde støv allergi da fikk jeg meg en god latter!

fy fader så kvalmt det var..har ikke mer og si....

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg har en jobb som gjør at jeg er mye hjemme hos andre. Det er ganske mange som har det sånn, har også hørt at noen av barna sliter med allergier o.l., og har tenkt i mitt stille sinn, "er det noe rart, og hvorfor ikke vaske/tørke støv"...

Gimmikken i programmet er vel at de skal overlate huset slik det er til daglig, men så dere soverommet til de voksne da? Det gikk ikke an å komme inn der jo...

Men hun er heldig da, kommer hjem til rent hus, mer enn man kan si om den andre damen. Hun måtte vel vaske da hun kom hjem...

Skrevet

Vi har det periodisk (eller nesten alltid) ganske rotete, men det er i det minste rent her. Kunne ikke bodd i så mye møkk.

Skrevet

Det hender vi har det både rotete og møkkete her hjemme, men da vil jeg helst ikke ha besøk før jeg har fikset det verste.

Skrevet

Lurer på hva barna tenker om dette, få en annen dame inn i huset som skal "overta" etter mamma'n deres.

fei1365380229
Skrevet

Nei jeg ble rimelig sjokkert over hvor grisete det var :). Jeg har overhodet ikke støv på hjernen, men grisete har jeg det ikke.

Å ligge på et rom fullt av klær, bøker og brosjyrer når du har støvallergi er vel ikke akkurat anbefalt :).

Teorien til damen om at barna skulle se ting selv er jo fin - i teorien. Det er bare det at de fleste barn ser ikke dette selv og det fikk vi jo et bevis på.

Skrevet

Lurer på hva barna tenker om dette, få en annen dame inn i huset som skal "overta" etter mamma'n deres.

Det hadde ungene mine elsket men jeg tror de hadde reagert hvis hun hadde latt huset gro helt ned. Det hadde ikke gått rolig for seg her i huset.

Gjest Naboen deres ...
Skrevet

Hei,

jeg så desverre også dette. Jeg er naboen til de i Oslo, og jeg må si jeg satt og var veldig flau på deres vegne. Gruer meg til å treffe dem neste gang, vet nesten ikke hva jeg skal si....

Snakket med far i huset rett etter det var innspilt. Fikk da høre at den nye kona hadde vasket og ryddet hele tiden. Nå skjønner jeg jo det veldig godt....

Nå må jeg jo si at jeg ikke er den som har strøkent hus til enhver tid, men dette var jo direkte ekkelt.

Skrevet

Vi har det periodisk (eller nesten alltid) ganske rotete, men det er i det minste rent her. Kunne ikke bodd i så mye møkk.

Vi kunne foretatt et lite bytte, så kanskje kåken min hadde blitt moppa rein? *Frister frosken til å gjøre en innsats før jul*

Skrevet

Vi kunne foretatt et lite bytte, så kanskje kåken min hadde blitt moppa rein? *Frister frosken til å gjøre en innsats før jul*

Rydder du hos meg, så skal jeg gjerne moppe hos deg!

*ser frem til et ryddig hus!!!*

Skrevet

Rydder du hos meg, så skal jeg gjerne moppe hos deg!

*ser frem til et ryddig hus!!!*

Du hadde det da ikke så verst ryddig da jeg var på besøk sist? *smisker*

Skrevet

Hmm, jeg må visst se på reprisen. Jeg føler meg alltid litt bedre etter å ha sett at det ikke er så megastrøkent hos andre.

Jeg fordømmer ikke andres nivå på rot og renhold altså, jeg blir bare litt lettet når jeg kan konstatere at vi (dvs. jeg, arbeidsfordelingen vår går på at jeg rydder mens de tre andre roter) faktisk ikke er så ille likevel.

* primitiv *

Skrevet

Du hadde det da ikke så verst ryddig da jeg var på besøk sist? *smisker*

Det var før plasma'n kom det...

Skrevet

Jeg har en jobb som gjør at jeg er mye hjemme hos andre. Det er ganske mange som har det sånn, har også hørt at noen av barna sliter med allergier o.l., og har tenkt i mitt stille sinn, "er det noe rart, og hvorfor ikke vaske/tørke støv"...

Gimmikken i programmet er vel at de skal overlate huset slik det er til daglig, men så dere soverommet til de voksne da? Det gikk ikke an å komme inn der jo...

Men hun er heldig da, kommer hjem til rent hus, mer enn man kan si om den andre damen. Hun måtte vel vaske da hun kom hjem...

Ja, stakkars hun som hadde vasket og ryddet i 10 dager, og som kom hjem til det bomba huset sitt etterpå. Vi skulle jo fått sett hvordan de reagerte da de kom hjem!

Gjest Glad det ikke er meg
Skrevet

Jeg hadde ikke bedt folk om jeg hadde det slik hjemme, og i hvertfall ikke alle landets innbyggere via TV-skjermen!

Jeg har i perioder med sykdom hatt komplekser fordi vi har hatt det forferdelig rotete og møkkete, men det var i de verste periodene ikke på langst nær så ille som det der.

Forskjellen er jo at dama virket jo ikke til å synes det var ille selv. Merkelig. Jeg hatet å ha det slik, men hadde ikke energi til å gjøre noe med det den gangen.

Hun her skrøt jo av at hun hadde mange timer fri hver dag,og så kom det et bilde hvr hun satt og leste hjemme.Da tror jeg faktisk jeg ville spandert en halvtimes rengjøring og rydding hver dag før jeg satte meg ned.

Det er jo mange kronisk syke som ikke klarer holde huset i orden, men dama sa jo ingenting om nonen sykdomhos seg selv så vidt jeg hørte. Mannen var allergisk mot støv da. hehe... Ikke rart akkurat.

Nei, hadde jeg vært ungdom i det huset hadde jeg nektet mora og faren min å melde seg på det programmet der! Men dattera så jo ikke vitsen ved å vaske hun heller.

Hørte dere mannen ved parsamtalen på slutten? Han syntes det var deilig å ha litt system også, han da. Så han etterpå at han hadde sagt at det ikke gjorde noe å ha det rotete.

I dag har jeg kommet meg på bena igjen, og hjemmet mitt ser helt ok ut. Men hadde allikevel ikke turt gå for et slikt TV-konsept. Til det er jeg for privat.

Skrevet

Jeg hadde ikke bedt folk om jeg hadde det slik hjemme, og i hvertfall ikke alle landets innbyggere via TV-skjermen!

Jeg har i perioder med sykdom hatt komplekser fordi vi har hatt det forferdelig rotete og møkkete, men det var i de verste periodene ikke på langst nær så ille som det der.

Forskjellen er jo at dama virket jo ikke til å synes det var ille selv. Merkelig. Jeg hatet å ha det slik, men hadde ikke energi til å gjøre noe med det den gangen.

Hun her skrøt jo av at hun hadde mange timer fri hver dag,og så kom det et bilde hvr hun satt og leste hjemme.Da tror jeg faktisk jeg ville spandert en halvtimes rengjøring og rydding hver dag før jeg satte meg ned.

Det er jo mange kronisk syke som ikke klarer holde huset i orden, men dama sa jo ingenting om nonen sykdomhos seg selv så vidt jeg hørte. Mannen var allergisk mot støv da. hehe... Ikke rart akkurat.

Nei, hadde jeg vært ungdom i det huset hadde jeg nektet mora og faren min å melde seg på det programmet der! Men dattera så jo ikke vitsen ved å vaske hun heller.

Hørte dere mannen ved parsamtalen på slutten? Han syntes det var deilig å ha litt system også, han da. Så han etterpå at han hadde sagt at det ikke gjorde noe å ha det rotete.

I dag har jeg kommet meg på bena igjen, og hjemmet mitt ser helt ok ut. Men hadde allikevel ikke turt gå for et slikt TV-konsept. Til det er jeg for privat.

Til og med huset mitt på det verste har aldri sett slik ut men jeg kjenner folk som har det slik rett og slett fordi de ikke har kapasitet til å vaske og rydde og bare får 1 1/2 times hjemmehjelp i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...