Gå til innhold

laks til middag

Anbefalte innlegg

Gjest studentenn
Skrevet

Jeg skal lage laksefile til meg selv, alene. for første gang. Hva annet enn poteter skal jeg lage til?

Takker for råd!

Skrevet

Klassikeren er jo agurksalat (agurk i tynne skiver med en lake av vann, litt eddik og litt sukker) og rømme.

Ellers er det godt med ovnsbakte gulrotstaver og ovnsbakt løk.

Skrevet

Husker jeg lagde noe med løk og agurk stekt på en panne i smør engang. Det var godt.

Skrevet

Jeg liker en god isbargsalat med purreløk, paprika i forskjellige farger, agurk og eventuelt tomat. Med oljedressing av olivenolje, presset hvitløk, havsalt, litt sitron og litt vann.

Eventuelt ris i stedet for potet.

Soppsaus eller senneps-saus fra pose til.

Jeg er en annen
Skrevet

Blir egentlig en smakssak, "minimalistisk" laksemiddag med bare poteter og arguk i lake - og dill! - kan være veldig bra.

Som et alternativ kan man lage en slags laksewok med ulike grønnsaker og spice det opp med hvitløk, men da må du jo steike laksen.

Gjest tjohooo
Skrevet

Gulrøtter, blomkål og rømme. Eller du kan kjøpe ferdig i eske.

Skrevet

Eller, stek laksefileten i panne (med litt krydder). Kok opp båndpasta, og velg en hvit pastasaus som du har i litt sennep etter smak og behag. Godt og enkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...